-
1. Data: 2004-09-29 07:10:22
Temat: Potwierdzenie zamowienia...
Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
Witam.
Sprawa generalnie jest delikatna...
Otoz jest sobie firma A, ktora zamawia towary u firmy B.
Firma B nie wysyla potwierdzenia przyjecia zamowienia i nie istnieje
dokument opisujacy kwestie terminow dostawy towarow. Reszta jest OK.
Przyjete jest zalozenie, ze 4 tygodnie, to wystarczajacy okres czasu na
sciagniecie towaru z kazdego miejsca swiata (firma B jest bardzo duzym
graczem). Firma A generalnie musi handlowac z firma B.
Firma B czesto nie realizuje kompletnej dostawy pod zamowienie, co oznacza,
ze forma A jest zmuszona anulowac zamowienie i zlozyc nowe ale w trybie,
nazwijmy go, "przyspieszonym". A robi to, poniewaz klient tez nie bedzie
czekal w nieskonczonosc. Oczywiscie zamowienie w trybie "przyspieszonym"
kosztuje.
Pomijajac oczywiste kwestie dogadania sie partnerow (bardzo trudne i
zawile), to czy sa przepisy lub dobre obyczaje handlowe majace jakas moc
prawna, ktore moznaby wykorzystac jako argumenty w trudnej dyskusji o
partnerstwie handlowym.
Pozdrawiam i dziekuje
LG
-
2. Data: 2004-09-29 11:05:42
Temat: Re: Potwierdzenie zamowienia...
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cjdkv3$o20$1@atlantis.news.tpi.pl...
To, że firma A nie potwierdza zamówień nie oznacza, że Ty nie możesz tego
uregulować sam odpowiednio skłając swoje zamówienie. Ja bym u nich zamówił
urządzenie X z dostawą do dnia 1 grudnia 2004 roku. I teraz piłka jest po
ich stronie. Jako profesjonalista mogą zamówienie przyjąć, i obowiązuje ich
termin, albo niezwłocznie odrzucić stwierdzając, ze terminu dotrzymać nie
mogą. Pozostaje kwestia potwierdzenia odbioru zamówienia. Nie wiem jak je
wysyłasz, ale większość kanałów daje taką możliwość. Faks, mail generują
raporty, które mogą być dowodem doręczenia. Polecam lekturę art. 69 kc i
art. 386 kc
-
3. Data: 2004-09-29 12:58:18
Temat: Re: Potwierdzenie zamowienia...
Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:cje7n0$r13$2@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:cjdkv3$o20$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> To, że firma A nie potwierdza zamówień nie oznacza, że Ty nie możesz tego
> uregulować sam odpowiednio skłając swoje zamówienie. Ja bym u nich zamówił
> urządzenie X z dostawą do dnia 1 grudnia 2004 roku. I teraz piłka jest po
> ich stronie. Jako profesjonalista mogą zamówienie przyjąć, i obowiązuje
ich
> termin, albo niezwłocznie odrzucić stwierdzając, ze terminu dotrzymać nie
> mogą. Pozostaje kwestia potwierdzenia odbioru zamówienia. Nie wiem jak je
> wysyłasz, ale większość kanałów daje taką możliwość. Faks, mail generują
> raporty, które mogą być dowodem doręczenia. Polecam lekturę art. 69 kc i
> art. 386 kc
Bardzo dziekuje. Moj Mecenas potwierdza Twoje slowa, ale jakos tak mniej
precyzyjnie:-)
Pozdrawiam
LG