  • 1. Data: 2006-07-31 19:19:08
    Temat: Polskie Dzienniki ustaw w wersji angielskiej
    Od: "Tomek" <tomek@NO_SPAMgazeta.pl>

    Witam,

    Poszukuję następujących aktów prawnych - w wersji angielskiej.

    (Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz. 1990, z 2004 r. nr 271, poz. 2686 oraz z 2005
    r. nr 186, poz. 1554)

    Dz. U. z 2002 r. nr 236, poz. 1990, z 2004 r. nr 271, poz. 2686
    oraz z 2005 r. nr 186, poz. 1554)

    W Internecie znajduję jedynie wersje polskie.

    Jeśli to możliwe, bardzo proszę o informację gdzie można znaleźć tego typu
    dokumenty.

    Tomek

  • 2. Data: 2006-07-31 20:15:22
    Temat: Re: Polskie Dzienniki ustaw w wersji angielskiej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek wrote:

    > W Internecie znajduję jedynie wersje polskie.

    Trudno, żeby polskie przepisy były publikowane po angielsku :)

    > Jeśli to możliwe, bardzo proszę o informację gdzie można znaleźć tego typu
    > dokumenty.

    A ile dasz za standardową stronę tłumaczenia? ;->

  • 3. Data: 2006-08-01 07:53:20
    Od: "Tomek" <tomek@NO_SPAMgazeta.pl>

    wiadomości news:qv42q3-74g.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Trudno, żeby polskie przepisy były publikowane po angielsku :)

    Czemu nie.
    O ile sobie przypominam, to należymy do UE.
    Zagraniczne firmy otwierają swoje oddziały w Polsce i chcą mieć możliwość
    poznania niektórych przepisów.

    > A ile dasz za standardową stronę tłumaczenia? ;->
    Oddam Ci wszystko, co dostaję od Naszego Państwa na rozwój mojej
    działalności ! ;-)

    Pozdrowienia

    Tomek

    ps.
    Pytanie nadal aktualne.

  • 4. Data: 2006-08-01 10:05:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Czemu nie.
    > O ile sobie przypominam, to należymy do UE.
    > Zagraniczne firmy otwierają swoje oddziały w Polsce i chcą mieć możliwość
    > poznania niektórych przepisów.

    Sęk w tym, że tłumaczenie nie może być w świetle prawa źródłem prawa.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 5. Data: 2006-08-01 10:12:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek wrote:

    > O ile sobie przypominam, to należymy do UE.
    > Zagraniczne firmy otwierają swoje oddziały w Polsce i chcą mieć możliwość
    > poznania niektórych przepisów.

    I wtedy zatrudniają albo tłumaczy, albo polskich prawników znających ich
    język.

    > Oddam Ci wszystko, co dostaję od Naszego Państwa na rozwój mojej
    > działalności ! ;-)

    To szukaj sobie dalej...

  • 6. Data: 2006-08-01 10:21:02
    Od: "Tomek" <tomek@NO_SPAMgazeta.pl>

    "januszek" napisał

    > Sęk w tym, że tłumaczenie nie może być w świetle prawa źródłem prawa.

    Ale chyba może być źródłem informacji ?

    Tomek

  • 7. Data: 2006-08-01 10:27:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Ale chyba może być źródłem informacji ?

    Hmm... Teoretycznie. Biorąc jednak pod uwagę na przykład dzienniki UE,
    i ich na polski tłumaczenia, które wydają się być lekko nietrafione (i
    potem specjaliści zalecają korzystanie z wersji anglojęzycznej - bo w
    tym języku zwykle prawo jest przygotowywane) to nie oparł bym się na
    tłumaczeniach.

    j.

  • 8. Data: 2006-08-01 11:44:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Sęk w tym, że tłumaczenie nie może być w świetle prawa źródłem prawa.

    Źródłem prawa są odpowiednie ustawy itepe. A jak kto je zrozumie, to już
    jego "broszka".

    ATSD istnieje jeszcze instytucja tłumacza przysięgłego.

  • 9. Data: 2006-08-01 16:11:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia 1 Aug 2006 12:27:24 +0200, januszek napisał(a):

    > specjaliści zalecają korzystanie z wersji anglojęzycznej - bo w
    > tym języku zwykle prawo jest przygotowywane)

    dlaczego akurat w wersji anglojęzycznej, a nie niemieckojęzycznej,
    francuskojezycznej ??

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 10. Data: 2006-08-01 19:38:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > dlaczego akurat w wersji anglojęzycznej, a nie niemieckojęzycznej,
    > francuskojezycznej ??

    Dokument, ktory potem zostaje przyjety lub nie przez PE, powstaje po
    angielsku, dopiero potem jest tlumaczony na inne jezyki. Ostatnio bylem
    na konferencji na ktorej prelekcje prowadzil polak z KE, ktory bral
    udzial w przygotowaniach projektu, jaki byl tematem tej konferencji. Jak
    zobaczyl polski przeklad to 'zglupial' i wyjal z teczki angielski i
    powiedzial, ze bardzo przeprasza ale polskiego tekstu zupelnie nie zna i
    musi sie oprzec na angielskim... ;)

    j.