  • 1. Data: 2005-04-08 12:54:23
    Temat: Policja i oszustwo
    Od: "Ndas" <n...@t...pl>

    Witam

    Zglosilem na policje zawiadomienie o oszustwie (allegro) jednak sprzedajacy
    zwrocil pieniazki (tak jak wczesniej deklarowal). Co teraz?

  • 2. Data: 2005-04-08 13:01:02
    Temat: Re: Policja i oszustwo
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ndas" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Zglosilem na policje zawiadomienie o oszustwie (allegro) jednak
    > sprzedajacy
    > zwrocil pieniazki (tak jak wczesniej deklarowal). Co teraz?

    teraz to art 234 :-)

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-04-08 13:19:13
    Od: "Ndas" <n...@t...pl>

    > teraz to art 234 :-)

    Naprawde znajdzie tu zastosowanie? Lepiej wycofac :)

  • 4. Data: 2005-04-08 14:48:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ndas" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Zglosilem na policje zawiadomienie o oszustwie (allegro) jednak
    sprzedajacy
    > zwrocil pieniazki (tak jak wczesniej deklarowal). Co teraz?

    Teraz zgłosić, że zwrócił. Co prawda nie powoduje to automatycznie tego,
    że sprawca nie popełnił przestępstwa, ale może wpłynąć na decyzję o
    wysokości kary, jak również załóżmy o ewentualnym warunkowym umorzeniu.

  • 5. Data: 2005-04-08 14:49:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d35vam$6um$1@inews.gazeta.pl...

    > teraz to art 234 :-)

    Jak rozumiem żartujesz. Bo oszustwo zostaje popełnione w chwili
    doprowadzenia kogoś do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Późniejszy
    zwrot pieniędzy, czy nawet wyrównanie szkody (nie zawsze to ta sama
    kwota) może co najwyżej mieć wpływ na wysokość kary, nie zaś na sama
    ocenę zaistnienia, bądź nie zaistnienia przestępstwa.

  • 6. Data: 2005-04-08 14:50:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Naprawde znajdzie tu zastosowanie? Lepiej wycofac :)

    Nie da się wycofać. To przestępstwo ścigane z urzędu.

  • 7. Data: 2005-04-08 15:34:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d35vam$6um$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak rozumiem żartujesz.

    po to buzka, jednak jak sie zastanowic to pojawia sie pytanko

    czy aby na pewno , skoro autor napisal:
    "(tak jak wczesniej deklarowal). "

    i teraz 2 opcje.

    1. towar byl nie do konca taki jak oczekiwal kupujacy- wtedy moim zdaniem
    nie popoelnil oszustwa,

    2. towaru nie bylo, albo bylo cos w rodzaju ziemniaka (albo inny tego typu
    walek)- wtedy sie zgadzam

    P.

  • 8. Data: 2005-04-08 15:48:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d3689m$ilg$1@inews.gazeta.pl...

    > czy aby na pewno , skoro autor napisal:
    > "(tak jak wczesniej deklarowal). "

    Ja wcale nie twierdzę, że w opisanym wypadku doszło do oszustwa. Przede
    wszystkim zbyt znikomymi danymi dysponujemy, by cokolwiek
    konstruktywnego napisać na ten temat. Ja jedynie twierdzę, że sam
    późniejszy zwrot pieniędzy dla samego zaistnienia przestępstwa ma
    znikome znaczenie.

    Jeśli sprzedający omyłkowo wysłał nie taki przedmiot, jak było
    uzgodnione, to oszustwa nie popełnił, a jedynie pozostaje roszczenie
    cywilne o naprawę szkody. Jeśli zrobił to celowo, to naprawienie szkody
    nic tu nie zmieni, bowiem przestępstwo zostało popełnione w chwili
    wysłania i późniejsze działania nie zmienią tego. Nie wiemy, jakimi
    przesłankami kierował się składający zawiadomienie, podnosząc zarzut
    oszustwa.

  • 9. Data: 2005-04-08 17:01:39
    Od: "Ndas" <n...@t...pl>

    (...)

    Sprzedajacy twierdzi ze nawalil dostawca i zwrocil pieniadze. Nie do konca w to
    wierzylem - jest to oszustwo ?

  • 10. Data: 2005-04-08 17:35:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    > (...)
    >
    > Sprzedajacy twierdzi ze nawalil dostawca i zwrocil pieniadze. Nie do konca
    > w to
    > wierzylem - jest to oszustwo ?

    Słuchaj facet.... takimi pierdołami nie idzie się od razu na policję.
    Trzeba było napisać do gościa, że chcesz kasę jak nie ma towaru i nie
    zamierzasz czekać.
    Dopiero jak byś kilka razy napisał i nie uzyskał odpowiedzi, telefon milczał
    itp. to wtedy mogło by się
    to kwalifikować na policję.