  • 1. Data: 2004-06-13 05:35:30
    Temat: Podział majątku
    Od: "alvaro" <a...@o...pl>

    Czy w przypadku podziału majątku (mieszkanie własnościowe M-4 wraz z działką z
    wybudowanym garażem - księgi wieczyste oraz budowa domku), jeżeli żona w pozwie
    o alimenty (brak rozwodu, brak rozdzielności majatkowej, brak rozkładu pożycia)
    wymienia wydatki, które "ponosi" (raczej zanosi do kasy) nie podając wydatków
    związanych z budową pochłaniajacych ponad połowę naszych dochodów (podając okres
    trzech lat wstecz). Czy jest to zrzeczenie na piśmie (wobec sądu) swojego wkładu
    w finansowanie budowy? Czy na tej podstawie można zmniejszyć jej udziały przy
    podziale budowy? Mieszkanie wraz z garażem dostanie w całości.

  • 2. Data: 2004-06-13 09:33:48
    Temat: Re: Podział majątku
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    podając wydatków
    > związanych z budową pochłaniajacych ponad połowę naszych

    Słusznie że nie podaje. Prawdopodobnie jest dość rzetelna w
    szacowaniu wysokości alimentów. Skoro macie już zaspokojone
    podstawowe potrzeby mieszkaniowe to wydatki na budowę nie są
    kosztami utrzymania związanymi z uzasadnionymi potrzebami jej lub
    dziecka (niezależnie na kogo te alimenty mają być)

    > Czy jest to zrzeczenie na piśmie (wobec sądu) swojego wkładu
    > w finansowanie budowy? Czy na tej podstawie można zmniejszyć jej
    udziały przy
    > podziale budowy?

    Nie. A takie pomysły raczej zaognią sytuację

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-06-13 10:42:44
    Od: "Alvaro" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nie. A takie pomysły raczej zaognią sytuację
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Faktycznie, że żona jest bardzo żetelna, bo prócz podania opłaty za czynsz, prąd
    i gaz razem ok. 500zł, podaje również wydatki na czesne swojej nauki na studiach
    zaocznych w wys. w sumie ok. 500zł (ma 33 lata) oraz jednorazowe opłaty za
    ubezpieczenie auta teścia i przegląd.
    Co ciekawsze nie podaje na jaka sumę założyła lokatę (nie jest świadoma, że o
    niej wie) i na kogo później ją upoważniła (też wiem).
    Decyzja o budowie zaś została podejeta po jej namowie.
    Nie wiem jeszcze na jakiej zasadzie podała że zarabia ok. 60-70% mniej niż to
    wynika z rocznego zeznania podatkowego. Nasze zarobki zaś róznią się o ok 30%.