  • 1. Data: 2006-01-08 21:57:32
    Temat: Podział kamienicy - jak?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam!
    Trzy lata temu dostałem wraz z kuzynem kamienicę w spadku. Każdy z nas
    jest właścicielem połowy. Mam dwa pytania:
    1) Gdybym sprzedał swoją połowę, to czy musiłbym zapłacić jakiś
    podatek? Jeśli tak, to jaki? Dodam, że wartość całej kamienicy to coś ok
    150-200 tys.
    2) Z jakimi kosztami musiałbym się liczyć gdybym chciał przeprowadzić
    podział majątku, czyli coś takiego, że do kożdego z nas należałyby
    określone pomieszczenia i mieszkania? Zastanawiam się czy to w ogóle da
    się zrealizować bo i tak takie elementy kamienicy jak klatka schodowa,
    dach, część rur kanalizacyjnych i wodociągowych itd. byłyby wspólne.

    Czy da się to jakoś rozwiązać?

    Z góry dziękuję za porady i sugestie.
    Pozdrawiam
    Rex

  • 2. Data: 2006-01-09 22:52:33
    Temat: Re: Podział kamienicy - jak?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Rex napisał(a):
> [...]
    > się zrealizować bo i tak takie elementy kamienicy jak klatka schodowa,
    > dach, część rur kanalizacyjnych i wodociągowych itd. byłyby wspólne.

    Czy ktoś mógłby mi coś poradzić?
    Rex

  • 3. Data: 2006-01-10 05:17:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rex" <w...@z...spamem> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się czy to w ogóle da
    > się zrealizować bo i tak takie elementy kamienicy jak klatka schodowa,
    > dach, część rur kanalizacyjnych i wodociągowych itd. byłyby wspólne.

    Dokładnie tak to wygląda we wspólnotach mieszkaniowych. Poszczególne
    mieszkania (wraz z pomieszczeniami przynależnymi) stanowią odrębną
    własność a poza tym są części wspólne budynku które wymieniłeś oraz
    działka na której dom stoi.

  • 4. Data: 2006-01-10 15:54:52
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > mieszkania (wraz z pomieszczeniami przynależnymi) stanowią odrębną
    > własność a poza tym są części wspólne budynku które wymieniłeś oraz

    Ale może jednak jest jakiś sposób żeby rozwiązać tą kwestię? Czy jest na
    tym forum jakaś osoba, która spotkała się z podobnym problemem? Jeśli
    tak, to proszę
    o wypowiedzi związane z tematem.

    Z góry dziękuję
    Rex

  • 5. Data: 2006-01-10 15:58:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Rex napisał(a):
    > Ale może jednak jest jakiś sposób żeby rozwiązać tą kwestię?

    Jeśli nie da się fizycznie podzielić budynku tak, aby każda z cześci
    stanowiła samodzielną całość, to można znosić współwłasność przez
    wyodrębnienie lokali. A więc powstanie wspólnota mieszkaniowa.

    KG