  • 1. Data: 2010-06-21 12:19:02
    Temat: Podatek pobierany przez gminę za wkopanie kabla w drodze
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Dzień dobry,

    Czy ktoś może orientuje się, na jakich zasadach gmina udziela zgody (i
    czy w związku z tym pobierana jest jakaś opłata jednorazowa /
    miesięczna) za położenie / wkopanie kabla telekomunikacyjnego w pasie
    drogi (gminnej)?

    Michał

  • 2. Data: 2010-06-21 12:59:57
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
[...]

    Popatrz w ustawie o drogach publicznych - art. 40. Jest tam o zajeciu pasa
    drogowego i opłatach.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-21 17:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, mecenas wrote:

> [...]
    >
    > Michał
    > Popatrz w ustawie o drogach publicznych - art. 40. Jest tam o zajeciu pasa

    Ale tu są dwa oddzielne "poziomy" (niczym w jakiejś grze :)).
    Po pierwsze w imieniu gminy "ktoś" musi wyrazić zgodę na takie położenie
    kabla, i jak rozumiem pytanie nie pomija tej kwestii.
    No chyba że pytający taką zgodę już ma, a ja czegoś nie rozumiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-06-22 08:33:48
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Użytkownik "mic49" napisał w wiadomości
> [...]

    >czy w związku z tym pobierana jest jakaś opłata jednorazowa /
    >miesięczna) za położenie / wkopanie kabla telekomunikacyjnego w pasie

    Ja muszę płacić nawet za przyłacze do wodociągu:/a co najśmieszniejsze
    fragment tego za co płace to dalej moja działka za którą miasto do tej pory
    nie zapłaciło.Muszę chyba wystąpić o zapłate bo w tym fragmencie działki
    znajdują się:dwa kable energetyczne zasilające osiedle,gazociąg i kable
    telekomunikacyjne.Oczywiscie ja płacić za przyłącze musze a miasto swoje
    zobowiązania ma w poważaniu...o to Polska własnie....

  • 5. Data: 2010-06-22 08:47:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-22 10:33, Marcin pisze:

    > Ja muszę płacić nawet za przyłacze do wodociągu:/a

    Normalne.

    co najśmieszniejsze
    > fragment tego za co płace to dalej moja działka za którą miasto do tej
    > pory nie zapłaciło.

    Do sądu z nimi.

    > Muszę chyba wystąpić o zapłate bo w tym fragmencie
    > działki znajdują się:dwa kable energetyczne zasilające osiedle,

    To nie są kable miasta;

    > gazociąg

    nie należy do miasta.

    > i kable telekomunikacyjne.

    Nie należą do miasta.

    Oczywiscie ja płacić za przyłącze musze a
    > miasto swoje zobowiązania ma w poważaniu...o to Polska własnie....

    No właśnie - z kim innym masz problemy ale winne jest Państwo (Samorząd). :(

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-06-22 14:09:59
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    > Micha
    > Popatrz w ustawie o drogach publicznych - art. 40. Jest tam o zajeciu pasa
    > drogowego i op atach.
    >
    > Pozdrawiam

    No tak, ale niestety nie ma tam zapisu, że jednostka może odstąpić od
    pobierania opłaty. Ale jest też zapis, że opłaty - w moim przypadku,
    bo to droga gminna - nie mogą rzekroczyć pewnej kwoty, a ustala się w
    drodze uchwały. Więc teoretycznie gmina może ustalić, że opłata
    wyniesie np. 1 zł albo w ogóle odstąpi.

    Dobre jest to rozumowanie?

    Michał

  • 7. Data: 2010-06-22 16:04:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-22 16:09, mic49 pisze:

> [...]
    > bo to droga gminna - nie mogą rzekroczyć pewnej kwoty, a ustala się w
    > drodze uchwały. Więc teoretycznie gmina może ustalić, że opłata

    Dobre - tak to działa.

    Ale czy Ty dobrowolnie zrezygnujesz z pieniędzy, które należą Ci się 'za
    nic'?

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-06-22 17:23:37
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > bo to droga gminna - nie mogą rzekroczyć pewnej kwoty, a ustala się w
    > drodze uchwały. Więc teoretycznie gmina może ustalić, że opłata

    CHyba nie. Kable ułożone w ziemi stanowią budowlę i jako takie podlegają
    podatkom od nieruchomości
    http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=299642

  • 9. Data: 2010-06-22 17:31:57
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości

    > No właśnie - z kim innym masz problemy ale winne jest Państwo (Samorząd).
    > :(

    Nie z kim innym tylko z miastem.Działka o której mówie jest przed moim
    ogrodzeniem w pasie drogi.Miasto od 15 lat nie ma zamiaru uregulować
    tego.Był jakieś 10 lat temu geodeta wynajęty przez miasto i na tym się
    sprawa zakończyła.Pozostaje chyba tylko przestawić ogrodzenie i mieć miasto
    w du... tak jak zrobili to ludzie kawałek dalej nie oddając swoich działek
    na droge.Oczywiście podatek od nieruchomości płacę również od tego
    kawałka:/Tak jak napisałeś trzeba się będzie wybrać do sądu.