  • 1. Data: 2006-04-21 19:39:28
    Temat: Podatek akcyzowy od paliw płynnych.
    Od: franek <f...@w...pl>

    Witaj.
    Kupując paliwo do pojazdów w stacjach paliw podatek akcyzowy jest
    wliczony w cenie paliw, obowiązek odprowadzania podatku akcyzowego
    spoczywa na sprzedającym paliwo.
    Ja dokonałem małych przeróbek w samochodzie i zamontowaniem drugi
    zbiornik na paliwo do,którego wlewam olej rzepakowy zakupiony w sklepie
    spożywczym. Czy w tym przypadku obowiązuje podatek akcyzowy a jeśli
    obowiązuje to na kim spoczywa obowiązek odprowadzania podatku akcyzowego
    do Urzędu skarbowego.
    Jak będzie wyglądał ten problem gdy sam będę produkował olej rzepakowy
    we własnym gospodarstwie rolnym i stosował do pojazdów?

    proszę o interpretacje w/w problemu podatkowego.

    Franek.

  • 2. Data: 2006-04-22 13:15:05
    Temat: Re: Podatek akcyzowy od paliw płynnych.
    Od: "R6" <bez spamu_r6@gazeta.pl>

    Użytkownik "franek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witaj.
    > Kupując paliwo do pojazdów w stacjach paliw podatek akcyzowy jest
    > wliczony w cenie paliw, obowiązek odprowadzania podatku akcyzowego
    > spoczywa na sprzedającym paliwo.

    podatek akcyzowy placi importer a nie zawsze jest to sprzedajacy paliwo ...
    pozdro:).

  • 3. Data: 2006-04-22 17:21:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Apr 2006 15:15:05 +0200, "R6" <bez spamu_r6@gazeta.pl>

    >podatek akcyzowy placi importer a nie zawsze jest to sprzedajacy paliwo ...

    Juz nie. Teraz z akcyza tak jak z VAT - placi kazdy szczebel.
    Przynajmniej z nazwy, bo taka stacja benzynowa to lacznej
    kwoty ma raczej zero do wplacenia - ale deklaracje do wypelnienia.

    A w kwestii pierwotnej:
    Art. 63. 1. Producentem paliw silnikowych w rozumieniu ustawy jest
    równiez podmiot, który wytwarza paliwa silnikowe w drodze mieszania
    lub przeklasyfikowania komponentów paliwowych, a takze który dokonuje
    rozlewu gazu plynnego.

    IMO - placic trzeba.

    J.