  • 1. Data: 2004-01-12 16:26:15
    Temat: Plytka z emulatorami i romami pod nie - czy legalna ?
    Od: "Nolt" <n...@t...pl>

    Czy sprzedaż płytki z emulatorami(shareware i freeware) i grami pod te
    emulatory sciągniętymi z Sieci, ze strony która uzyskała pełną zgodę na
    dystrybucję gierek od firm które je wyprodukowały (dawno temu :) ) jest
    legalna, jeśli opłata jest pobierana tylko za trud ściągnięcia, nagranie i za
    nośnik, nie zaś za same gierki czy też emulatory na płycie ?
    Z góry dzięki za odpowiedź

    PS:Proszę mi nie podawac linków do kancelarii Sejmu, bo tych herezji normalny
    człowiek nie zrozumie, a ich baza wyszukiwawcza jest tępa jak 100 letnia
    żyletka i straciłem pół dnia i nic nie znalazłem oprócz praw śpiewaków ....

  • 2. Data: 2004-01-12 18:34:58
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "Nolt" kemenangan <12 sty 2004> menyalin :

> [...]
    > legalna, jeśli opłata jest pobierana tylko za trud ściągnięcia, nagranie
    > i za nośnik, nie zaś za same gierki czy też emulatory na płycie ?

    Wszystko, zalezy do warunkow licencyjnych na jakich sa rozpowszechniane programy. Bez
    sensu jest to
    pytanie. Przeciez do kazdego z tych produktow, jest jakas dokumentacja. Nie mozna Ci
    udzielic jasnej
    odpowiedzi. Tworca programu mogl sobie zastrzec, ze jest on tylko do uzytku domowego,
    komercyjnego,
    nie mozna go rozpowszechniac etc. Co znaczy "stare" Kiedys pamietam, ze co do praw
    autorskich to
    utowy muzyczne traca po 20 latach, chyba.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2004-01-13 21:13:37
    Od: "Vladi" <v...@i...pl>

    Mozna udzielic jednoznacznej odpowiedzi. Mozna sprzedawac pod warunkiem, ze
    faktycznie bierze sie kase tylko za sciagniecie, nagranie i nosnik. Jesli
    Freeware i Shareware to nie ma problemu...

    Jesli chodzi o gry, to o ile nie sa w sprzedazy, to mozna je w ten sposob
    rozpowszechniac (maja status abandonware). W tym przypadku z tego co sie
    orientuje chodzi o emulatory, wiec raczej zadnego problemu nie ma.

    pozdrawiam!
    --
    Vladi
    v...@i...pl

  • 4. Data: 2004-01-14 08:27:37
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Vladi wrote:

    > Jesli chodzi o gry, to o ile nie sa w sprzedazy, to mozna je w ten
    > sposob rozpowszechniac (maja status abandonware).

    Proszę o wskazanie konkretnego artykułu ustawy obowiązującej w Polsce,
    w której istnieje pojęcie "abandonware" lub jakiekolwiek inne temu
    pojęciu odpowiadające. Ja sobie nie przypominam.

  • 5. Data: 2004-01-16 20:34:52
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "Vladi" kemenangan <13 sty 2004> menyalin :

> [...]
    > rozpowszechniac (maja status abandonware). W tym przypadku z tego co sie
    > orientuje chodzi o emulatory, wiec raczej zadnego problemu nie ma.

    Co stoi na przeszkodzie, zebym napisal emulator, rozdawal go za darmo (freeware) i w
    umowie licencyjnej
    zabronil uzywania go do celow komercyjnych i rozpowszechniania za pomoca innych
    zrodel niz moja
    strona www ???

  • 6. Data: 2004-01-18 21:30:46
    Od: "Vladi" <v...@i...pl>

    No nic nie stoi na przeszkodzie zebys tak zrobil, ale tak sie sklada, ze nie
    znam zadnego dostepnego emulatora, ktory w umowie uzytkowania mialby taki
    zapis. Wiec rozpatrujac ten konretny przypadek wszystko jest raczej jasne.

    pozdrawiam!

    --
    Vladi
    v...@i...pl