  • 1. Data: 2007-12-04 12:18:34
    Temat: Płaci gazownia, wspólnota, czy ja?
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Witam!

    Nie wiem, czy właściwa grupa - ale licze na podpowiedzi....

    Po przeglądzie stanu technicznego instalacji gazowej stwierdzono drobną
    nieszczelność _przed_ gazomierzem.
    Jest to drobiazg, ale wiadomo - trzeba coś z tym zrobić.
    Minął miesiąc (!) czasu, dostaję pismo ze wspólnoty mieszkaniowej (mam
    mieszkanie własnościowe, zarządzane przez zarząd wspólnoty) z nakazem
    naprawy usterek we własnym zakresie. W terminie 7 dni.
    1. Dość idiotycznie brzmi termin - najpierw wspólnota spała cały miesiąc a
    potem daje 7 dni na działanie, 'strasząc' Nadzorem Budowlanym.
    2. Do kogo należy tak faktycznie zajęcie się tematem? Czy rzeczywiście to na
    mój koszt powinienem zlecic 'uszczelnienie'? Jak pisałem - usterka jest
    PRZED licznikiem gazu.
    3. Jakie art. prawne regulują postępowanie w ww. sprawach?

    Dzięki z góry za info

    Podrawiam

  • 2. Data: 2007-12-04 15:52:27
    Temat: Re: Płaci gazownia, wspólnota, czy ja?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 4 Dec 2007 13:18:34 +0100, Beer napisał(a):

    > 2. Do kogo należy tak faktycznie zajęcie się tematem? Czy rzeczywiście to na
    > mój koszt powinienem zlecic 'uszczelnienie'? Jak pisałem - usterka jest
    > PRZED licznikiem gazu.

    A gdzie wedle zawartej umowy z "gazownią", jest granica eksploatacji?

  • 3. Data: 2007-12-05 07:35:23
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "Artur" napisał:

    > A gdzie wedle zawartej umowy z "gazownią", jest granica eksploatacji?

    Niestety nie mam pojęcia...
    Wydaje mi się, że 'gazownia' jest tu najmniej prawdopodobnym 'elementem',
    który miałby finansować to uszczelnianie...
    Wg mnie (to tylko niczym nie poparte "odczucie" wynikające z jakiejś
    logiki...) temat powinien należeć do wspólnoty.

  • 4. Data: 2007-12-05 08:19:43
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Beer pisze:

> [...]
    > Wg mnie (to tylko niczym nie poparte "odczucie" wynikające z jakiejś
    > logiki...) temat powinien należeć do wspólnoty.

    u nas mamy wyraźnie określone (uchwałą) co należy do mnie a co do
    wspólnoty czyli kto za co płaci. Żeby właśnie nie było takich
    nieporozumień. Oczywiście granicą są liczniki. Nie wiem czy to wynika z
    prawa wyższego czy z naszej uchwały - zapytaj zarządcę o to gdzie
    zaczyna się wspólne a gdzie własne.

    pozdrawiam

    yes

  • 5. Data: 2007-12-05 15:41:55
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 05 Dec 2007 09:19:43 +0100, Yes napisał(a):

    > u nas mamy wyraźnie określone (uchwałą) co należy do mnie a co do
    > wspólnoty czyli kto za co płaci. Żeby właśnie nie było takich
    > nieporozumień.

    Bardzo dobrze - tylko że mówisz o rozgraniczeniu instalacji która jest
    "wspólnotowa" i tej "właściciela". Ja pytałem co jest w Umowie o Dostawę
    gazu do nieruchomości położonej przy ul. ..... nr xx/xx którą nasz pytający
    z pewnością ma zawartą z "gazownią". Inaczej nie dostarczano by mu gazu
    (chyba że w butlach) ;)

    > Oczywiście granicą są liczniki.

    Po czym to wnosisz?
    Per analogia:
    - czy w przypadku dostawy energii elektrycznej - granicą eksploatacji jest
    układ pomiarowy?
    A jak powiem Ci że granica eksploatacji jest np. zacisk prądowy na
    zabezpieczeniu przedlicznikowym w stronę instalacji odbiorcy - zgodzisz się
    ze mną?
    A wiesz że taki zacisk (zabezpieczenie przedlicznikowe) może się znajdować
    od licznika np. kilkadziesiąt metrów?
    Obecnie już nie stosowane, ale te istniejące jeszcze "pracują" na takich
    rozwiązaniach.

    > Nie wiem czy to wynika z prawa wyższego czy z naszej uchwały - zapytaj
    > zarządcę o to gdzie zaczyna się wspólne a gdzie własne.

    Ja twierdzę że (na logikę) *instalacja* rozpoczyna się od gazomierza w
    kierunku odbiorcy gazu - co wcześniej - stanowi "linię" zasilającą, a więc
    wspólną. Dalej patrząc - ustalić gdzie jest ta granica eksploatacji - bez
    tego nie ma co roztrząsać tematu.

  • 6. Data: 2007-12-05 20:55:45
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Z praktyki - najczęściej punktem podziału jest zawór PRZED gazomierzem.

  • 7. Data: 2007-12-06 06:47:19
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "Artur" napisał:
> [...]
    > pytający
    > z pewnością ma zawartą z "gazownią". Inaczej nie dostarczano by mu gazu

    Nie, nie... Nie mam takowej umowy.
    Mieszkam w budynku wielorodzinnym. Moje mieszkanie (mój lokal) jest
    własnościowe. Czyli "moje" :-)
    O sprawy dostarczania gazu jak i energii el. i wody dba jednak zarząd
    wspólnoty. Kupiłem to mieszkanie parę lat temu (rynek wtórny) i o nic się
    nie starałem, żadnych umów nie zawierałem ("nic" w sensie: woda, gaz,
    energia)

> [...]
    > wspólną. Dalej patrząc - ustalić gdzie jest ta granica eksploatacji - bez

    OK
    Idę dziś do wspólnoty - może się dowiem czego o tej granicy...

  • 8. Data: 2007-12-06 06:56:02
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "William":

    >Z praktyki - najczęściej punktem podziału jest zawór PRZED gazomierzem.

    No właśnie
    Też z takiego załozenia wychodzę

  • 9. Data: 2007-12-06 07:08:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.12.2007 Beer <b...@a...pocztowy.pl> napisał/a:
    > "William":
    > No właśnie
    > Też z takiego załozenia wychodzę

    Nie dywaguj, a poproś Wspólnotę o podstawę prawną swojego żądania.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-12-06 11:18:36
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Beer wrote:

> [...]
    > wspólnoty. Kupiłem to mieszkanie parę lat temu (rynek wtórny) i o nic się
    > nie starałem, żadnych umów nie zawierałem ("nic" w sensie: woda, gaz,

    Co do wody się zgodzę, że możesz płacić wspólnocie.
    Skoro jednak masz indywidualne liczniki gazu i energii to w takim
    razie na kogo przychodzą rachunki jeśli nie zawierałeś umowy???

    Tak się upewnię - masz oczywiście notarialny akt własności mieszkania
    (lokalu)?

    --
    Pozdrawiam AdamS