-
1. Data: 2005-10-04 15:12:19
Temat: Pismo z zadaniem zwrotu gotowki za towar - po przeterminowanej reklamacji
Od: "Yawn" <y...@g...pl>
Witam.
Reklamowalam (z tytulu niezgodnosci towaru z umowa) aparat fotograficzny.
Zadalam wymiany na nowy lub zwrotu gotowki. Sprzedawca nie poinformowal mnie
o decyzji w ciagu ustawowych 14 dni. W takiej sytuacji (wobec niedotrzymania
terminu rozpatrzenia reklamacji) mialam prawo zdecydowac czy wole pieniadze
czy nowy aparat. Przyszlam wiec do sklepu z zadaniem zwrotu gotowki. Okazalo
sie, ze aparat jest naprawiony (!) a sprzedawca, mowiac lagodnie, zachowal
sie niegrzecznie. W dodatku, nie mial zielonego pojecia o jego obowiazkach
zwiazanych z niezgodnoscia towaru z umowa. Kazal mi zabrac ten sam,
naprawiony aparat. Nie zgodzilam sie.
W Federacji Konsumentow polecili mi napisac do sprzedawcy pismo z zadaniem
zwrotu gotowki. Nie wiem, jak je sformulowac. Mam dwa pytania:
1. Czy powinnam (i czy moge) podac termin, w jakim sprzedawca powinien
przelac pieniadze na podane przeze mnie konto? Czy moze jest jakis ustawowy
czas?
2. Jak dlugo mam czekac na reakcje sprzedawcy? Czy znow dwa tygodnie? Idzie
mi o to, ze jesli sprzedawca pieniedzy nie przeleje, to po jakim czasie mam
uznac, ze minal termin na jego reakcje, by moc sprawe przekazac Federacji
Konsumentow?
Dziekuje,
Yawn