-
1. Data: 2004-02-08 16:08:05
Temat: Pęknięta szyba - po gwarancji
Od: "jerzyK" <jerzy_k@usun_to.go2.pl>
Witam
W moim samochodzie (Seat Cordoba) pękła szyba. Gwarancaj na samochód minęła
w grudniu 2003 roku. Panowie w serwisie Seata potwierdzili, iż pęknięcie nie
było spowodowane mechanicznym uszkodzeniem. Szyba pękła bez ustalonej
przyczyny. Niestety Seat odmówił wymiany szyby, ponieważ minęła gwarancja.
Czy taka usterka (wada) nie powinna być usunięta bezpłatnie przez
producenta? Czy sa jakieś przepisy, które dają mi takie prawo (jakie)? Jak
postępować aby wymóc na producencie wymianę szyby?
Z góry dziekuję za pomoc.
--
Pozdrawiam, Jerzy
ICQ 172309282
GG 4182478
-
2. Data: 2004-02-08 16:33:19
Temat: Re: Pęknięta szyba - po gwarancji
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "jerzyK" <jerzy_k@usun_to.go2.pl> napisał w wiadomości
news:c05mp1$beo$1@nemesis.news.tpi.pl...
Wydaje mi się, że w praktyce ciężko by było udowodnić, że szyba nie pękła
na przykład w wyniku naprężeń termicznych (samochód postawiony w
półcieniu), tylko w wyniku słabej sztywności nadwozia. Koszt szyby, to
200-500 zł. Nie sądzę, by opłacało się z tym walczyć. Zresztą podejrzewam,
że i na gwarancji by marudzili. Gdyby wymienili Ci szybę na gwarancji, to
oznaczało by to, że nadwozie ma zbyt niską sztywność.
-
3. Data: 2004-02-08 18:30:16
Temat: Re: Pęknięta szyba - po gwarancji
Od: Piotr Biegała <p...@t...com.pl>
W dniu 8 lutego 2004 człowiek znany jako jerzyK napisał:
> Witam
> W moim samochodzie (Seat Cordoba) pękła szyba. Gwarancaj na samochód minęła
> w grudniu 2003 roku. Panowie w serwisie Seata potwierdzili, iż pęknięcie nie
> było spowodowane mechanicznym uszkodzeniem. Szyba pękła bez ustalonej
> przyczyny. Niestety Seat odmówił wymiany szyby, ponieważ minęła gwarancja.
> Czy taka usterka (wada) nie powinna być usunięta bezpłatnie przez
> producenta? Czy sa jakieś przepisy, które dają mi takie prawo (jakie)? Jak
> postępować aby wymóc na producencie wymianę szyby?
Sadze ze teoretycznie niestety nie, ale pisemko do centrali gdzie
pomarudzisz jaki to fajny samochod, bla bla, ze byles zadowolonym
klientem, bla bla, i ze to wyglada na wade fabryczna itd bla bla moze
pomoc. Duzo nie stracisz a powalczyc sadze warto.
Oby Twój Grzmiący Rydwan pomykał niezawodnie...
--
Pozdrowienia,
pb(at)autko(dot)pl Piotr Biegała
Warszawa - Srebrny BX w automacie i z klimą