  • 1. Data: 2007-04-03 11:35:58
    Temat: Papież był prostym człowiekiem
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Ten czlowiek niczego nadzwyczajnego nie dokonal. Miliomy ludzi tylko
    dlatego
    go uwielbia, bo byl transmitowany miliony razy. Za pieniadze milionow
    biednych ludzi, obwozony byl po calym swiecie, gdzie naganiano mu
    werbalnie
    miliony sluchaczy. Jego dewiza bylo, gloszenie milosci do Boga i
    nawolywanie
    do pokoju. Jednym slowem, zadaniem papieza bylo wyciszanie niepokojow,
    bez
    dawania recepty na dobrobyt. Modlitwa miala wedlu niego, ukoic
    niedostatek.
    I moze nie byl on agentem CIA, ale z pewnoscia byl przez syjonistow
    sterowany. Byl tez napewno szantazowany. Przykladem tego moze byc
    grozenie
    palcem przez Rabina Joskowicia, ktory grozac papiezowi palcem, wymusil
    na
    nim ustepstwa w sprawie krzyzy na oswiecimskim zwirowisku. Byc moze
    papiez
    nie chcial, by wyszla na jaw jakas tajemnica. Obludnym jest tez
    sposob, w
    jaki probuje przedstawic papieza polskojezyczna telewizja. W
    dzisiejszym
    programie TVP1 probowano nam przedstawic go, jako czlowieka, ktory
    swoja
    charyzma doprowadzil do upadku komunizmu w Europie Wschodniej, niby w
    imie
    wyznawania wiary wolnosci. A kogoz to przedstwiano nam, jako
    autorytety
    wychwalajace papieza. Byli to Henry Kissinger- pierwszy zydomason
    swiata,
    Zbigniew Brzezinski - vice zydomason Kissingera, Gorbaczow - mason
    najwyzszego stopnia i wielu, wielu innych zydomasonow swiata, Walesy
    wogole
    nie liczac.
    Wykorzystali go i manipulowali nim jak tylko mogli. A swiat zdycha i
    placze
    za nim. To jest po prostu koszmar.

    Papiez swoim biernym i nawolywujacym do posluszenstwa postepowaniem
    przyczynil sie tylko do powiekszenia obszaru biedy, i przy takich
    srodkach,
    jakimi dysponowal, niczym szczegolnym sie nie wyroznial.
    Dla mnie osobiscie, o wiele wiekszym wzorem do nasladowania jest np.
    Mahatma Gandhi, ktory w pokojowy sposob, poruszyl miliony ludzi do
    marszow i
    protestow o wolnosc swego narodu i czlowieka jako takiego.

    Papiez swoim uleglym postepowaniem nie poruszyl zadnego narodu do
    marszu o
    wolnosc i godnosc, co wiecej, on zniewolil w ten sposob wiele narodow.
    Przez
    niego pieniadz rzadzi swiatem.

    Zal mi jest, tych milionow zmanipulowanych idiotow.

    boukun

    Autor: "boukun" <b...@n...pl>
    Data: 2 kwietnia 2006 22:40:01

    PS. Krótko po tej mojej wypowiedzi, 10 kwietnia u.r. zabrano mi
    komputer i zaczęto mi kręcić sprawę o rzekomy "antysemityzm".

  • 2. Data: 2007-04-03 11:54:21
    Temat: Re: Papież był prostym człowiekiem
    Od: "Dudus Podpiszczaczek" <w...@d...de>

    >Autor: "boukun" <b...@n...pl>
    >Data: 2 kwietnia 2006 22:40:01

    >PS. Krótko po tej mojej wypowiedzi, 10 kwietnia u.r. zabrano mi
    >komputer i zaczęto mi kręcić sprawę o rzekomy "antysemityzm".

    A nie wiedziales, bekoniku, ze za glupote trzeba placic ?

  • 3. Data: 2007-04-03 12:29:23
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    On 3 Kwi, 13:54, "Dudus Podpiszczaczek" <w...@d...de> wrote:

    > A nie wiedziales, bekoniku, ze za glupote trzeba placic ?

    Teraz Lucasie się okaże, kto na końcu wygra. Sprawa z Niemiec jest już
    w Karlsruhe.

    boukun

  • 4. Data: 2007-04-03 12:30:56
    Od: Michał Kordulewski <z...@p...cy.rot13>

    Dudus Podpiszczaczek napisał(a):
    > A nie wiedziales, bekoniku, ze za glupote trzeba placic ?

    Z tym, że pomiędzy jednym a drugim musi być związek
    przyczynowo-skutkowy. W jego przypadku jak można się było domyślić
    zastosowano szlagier - na kompie zawsze się coś znajdzie jeśli się
    postara. I sprawa prosta, o piractwo, jedynie z antysemityzmem w tle. I
    problem dowodowy mniejszy.

    Hubert H. z Dworca Centralnego miał po prostu szczęście, nie miał
    laptopa przy sobie. ;)

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 5. Data: 2007-04-03 12:50:53
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    On 3 Kwi, 14:30, Michał Kordulewski <z...@p...cy.rot13>
    wrote:

> [...]
    > problem dowodowy mniejszy.
    >
    > Hubert H. z Dworca Centralnego miał po prostu szczęście, nie miał

    Z tym "piractwem", to jest też sprawa całkiem prosta:

    http://www.lex.edu.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=290&Itemid=501

    Autor mp
    czwartek, 22 luty 2007
    Ostatnio coraz częściej czytamy w ogólnopolskich dziennikach o akcjach
    Policji wymierzonych przeciwko komputerowym piratom. Nikt nie neguje
    faktu, że piractwo jest złe, zabronione i nie powinniśmy go uprawiać.
    Tylko jak wygląda ta kwestia od strony prawnej-jakie przepisy karne,
    cywilne zabraniają nam uprawiania tego procederu?

    Art. 293§1 Kodeksu Karnego nakazuje stosować przepisy o paserstwie
    odpowiednio do programu komputerowego. Znajdują, więc tutaj
    zastosowanie przepisy art.291 KK oraz 292 KK. W tym miejscu należy
    zauważyć, iż ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie przepisu
    ,,rozciągającego" znaczenie czynu zabronionego, jakim jest paserstwo,
    gdyż program komputerowy nie mieści się w definicji rzeczy z art.115
    KK.

    Paserstwo może polegać na: nabyciu, pomocy w zbyciu, przyjmowaniu lub
    pomocy w ukryciu rzeczy uzyskanej za pomocą czynu zabronionego. Art.
    291 dotyczy paserstwa umyślnego, w przeciwieństwie do art.292.

    W praktyce najczęstszą formą popełnienie tego przestępstwa w
    kontekście programów komputerowych i użytkowników indywidualnych, jest
    nabycie programu uzyskanego za pomocą czynu zabronionego. W tym
    miejscu należałoby się zastanowić, czym jest owo ,,uzyskanie za pomocą
    czynu zabronionego - może to być przykładowo: pobranie programu z
    sieci Internet, dokonanie nielegalnej kopii programu, złamanie
    zabezpieczeń programu uzyskanego legalną drogą (np. demo ).
    Oczywiście, nie wszystkie wymienione zachowanie świadczą o tym, że są
    zabronione.

    Tak więc, nielegalne będzie tylko to zachowanie które zabronione jest
    przez ustawę - zgodnie z generalną zasadą prawa karnego. Granice
    bezprawności działania wyznaczają przepisy Ustawy o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych, to tutaj znajdziemy art.116:

    Art. 116.
    1.Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego
    w ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w
    ust. 1, organizuje lub nią kieruje, podlega karze pozbawienia wolności
    od 6 miesięcy do lat 5.
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Tak więc widzimy, że wyłania nam się generalna zasada - zakaz
    rozpowszechniania bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom.
    Przekładając to na język ,,codziennego" użytkownika komputerów-
    nielegalne jest udostępnianie utworów (programów komputerowych, plików
    muzycznych, wideo itp.). Aczkolwiek mamy tutaj pewien bardzo znaczący
    wyjątek. Przepisy prawnoautorskie wprowadzają tzw. dozwolony użytek:

    Art. 23.
    1.Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego oraz do
    korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
    chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
    zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    Kopiujemy pliki mp3

    Jak to się ma do praktyki - otóż komentatorzy zgodni są co do tego, że
    w ramach dozwolonego użytku możemy wymieniać się z osobami z którymi
    pozostajemy w związku osobistym (stosunek pokrewieństwa, powinowactwa,
    towarzyski), możemy np. skopiować utwór z płyty audio, skonwertować go
    do mp3 i podarować komuś z w/w osób. Z zakresu dozwolonego użytku
    wyłączone na mocy art. 77 ustawy o prawie autorskich i prawach
    pokrewnych są programy komputerowe (co jest jednak programem-nie
    wiemy; nie ma legalnej definicji, a doktryna za program uznaje ,,zespół
    komend przeznaczonych do wykonania przez komputer, zapisany w języku
    zrozumiałym dla tego komputera"), tak więc nie możemy skopiować płyty
    CD/DVD z programem i ofiarować jej znajomemu (aczkolwiek samo
    skopiowanie płyty jest dozwolone wyjątkowo na podst. art. 75 ust.2 -
    jednak gdy płyta jest zabezpieczona przed kopiowaniem, to na mocy art.
    118.1 ust.2 możemy popełnić występek!).

    W doktrynie nie tylko polskiej, ale także zagranicznej, utorowały
    sobie drogę dwie koncepcje - pierwsza z nich zakłada, że dozwolony
    użytek pozwala na pobieranie plików z utworami (audio, wideo) z sieci
    Internet, pod warunkiem, że ściągając utwory z Internetu nie
    udostępniamy innych. Tak więc- ściąganie plików tak - udostępnianie
    plików -nie. (patrz J. Brata, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa
    pokrewne , Kraków, s. 147). Druga koncepcja jest zupełnie przeciwna i
    traktuje ściągania utworów z Internetu w ten sposób za naruszenie
    przepisów prawa autorskiego (patrz W. Bergier, MP3 - muzyczne
    piractwo? TPP 2000, nr 3).

    Oczywiście w tym miejscu nasuwa się pytanie, w jaki sposób ściągać,
    nie udostępniając - przecież na tym polega zasada działania większości
    sieci p2p. Wiele programów posiada jednak taką opcję. Z jednej strony
    powoduje to, że możemy pobierać utwory, lecz z drugiej liczba
    udostępnionych plików może drastycznie spaść.

    Chciałbym tutaj przypomnieć o pewnym pomyśle, mianowicie tzw.
    ,,zryczałtowanej rekompensaty" dla twórców. Opłata ta miałby być
    pobierane od każdego z użytkowników sieci Internet i przekazywana
    organizacjom zbiorowego zarządzania...W zamian użytkownicy mieliby prawo
    ściągać pliki muzyczne oraz filmy bez żadnych konsekwencji. Pomysł
    moim zdaniem ciekawy.

    A może Policja nie ma racji...

    ,,Policja ostrzega, że za nielegalne posiadanie i rozpowszechnianie
    utworów chronionych prawem autorskim grozi kara do 5 lat więzienia.
    Już nie pierwszy raz funkcjonariusze policji twierdzą ponadto, że
    odpowiedzialność karną ponoszą także osoby ściągające tego typu utwory
    z internetu. Ich zdaniem samo posiadanie produktów chronionych prawem
    autorskim bez licencji, czy dowodu zakupu - nawet bez czerpania z tego
    korzyści finansowych - jest karalne." [kg www.di.com.pl]

    Nie do końca...Posiadając plik muzyczny, czy też pobrany film z
    Internetu nie popełniamy przestępstwa-tego typu zachowanie mieści się
    w dozwolonym użytku- a więc jest kontratypem paserstwa z art.291 KK
    czy też 292 KK. Oczywiście, z przyczyn wyżej wymienionych, posiadanie
    pirackiego programu nie jest zgodne z prawem i może być sankcjonowane.
    Jak w każdej gałęzi prawa, także prawo autorskie zna przypadki
    nadużycia uprawnień podmiotu.

    Art. 35. Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania z
    utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy.

    Kiedy zatem dozwolony użytek będzie godził w słuszne interesy twórcy-
    pojęcie nieostre. Czy 6 kopii płyty audio to już ,,godzenie w słuszny
    interes" i potencjalne pozbawianie zysków- wg polskich sądów tak. A
    dwie kopie...? Tak więc, to od okoliczności konkretnego przypadku będzie
    zależało gdzie są owe granice dozwolonego użytku. Myślę, że art.35
    można traktować jako wentyl bezpieczeństwa stosowany przez władze w
    stosunku do niekryjących swojego procederu piratów komputerowych.
    Stosując ten przepis, władze powinny jednak pamiętać o tym jakim celem
    kierował się ustawodawca wprowadzając przepisy o dozwolonym użytku do
    polskiej ustawy. Otóż przepisy te mają zapewnić dostęp do utworów dla
    szerszego grona odbiorców i trzymać w ryzach monopolistyczne zapędy
    nie tyle twórców co organizacji zbiorowego zarządzania...

    Zakończenie

    Polskie przepisy nie są idealne, ustawodawca tworząc prawo nie
    przewidział gwałtownego rozwoju sposobu komunikacji i przesyłania
    danych jakim jest Internet. Polskie prawo dotyczące IT bardziej
    przypomina dżunglę niż usystematyzowany zbiór prawa - oczywiście duża
    część przepisów naprawdę dobrze spełnia swoje funkcje, jednak istnieją
    także takie które sprawiają wrażenie naciąganych (art.293 KK),
    powodujące zamieszanie i niejasności (problem art.23 oraz art.35).
    W tym całym gąszczu przepisów wydaje się że nie odnajdują się również
    władze. Polskie sądy dopiero od jakiegoś czasu zajmują się problemem
    pobierania danych z Internetu, a także piractwa jako całości. Musimy
    poczekać na orzeczenia które ukształtują równomierną wykładnię
    omawianych przepisów.

    http://aukcja.onet.pl/phorum/read.php?f=273&i=41363&
    t=41363

    boukun

  • 6. Data: 2007-04-03 13:19:29
    Od: "." <...@...org>

    Jak się pisze krytyczne uwagi o panu papieżu, to nie należy tego łączyć z
    treściami mogącymi być uważane za krytykę np Żydów. Wtedy wiadomo za co się
    przyczepiono do wypowiedzi. W ogóle, krytyczne wypowiedzi tego typu ze
    względu na istniejący w Polsce obecnie klerykalny reżim, nieco większy niż w
    zachodniej Europie, należy albo publikować na stronach zagranicznych, albo,
    wysyłając je, korzystać z zagranicznych serwisów anonimowych, które blokują
    przekazywanie numeru IP wysyłającego.

  • 7. Data: 2007-04-03 13:43:09
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 3 Apr 2007 13:54:21 +0200,
    Dudus Podpiszczaczek <w...@d...de> screamed:

    > A nie wiedziales, bekoniku, ze za glupote trzeba placic ?

    W dodatku trzeba miec jeszcze czelnosc, by pisac "rzekomy"... \:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 15:44:05 user up 11300 days, 3:39, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Last one out, turn off the computer!

  • 8. Data: 2007-04-03 14:02:37
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > A nie wiedziales, bekoniku, ze za glupote trzeba placic ?

    Teraz Lucasie się okaże, kto na końcu wygra. Sprawa z Niemiec jest już
    w Karlsruhe.

    Tam też się na tobie poznają żydowski prowokatorze.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2007-04-03 17:37:01
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    boukun napisał(a):

    > W dzisiejszym
    > programie TVP1 probowano nam przedstawic go, jako czlowieka, ktory
    > swoja
    > charyzma doprowadzil do upadku komunizmu w Europie Wschodniej,

    Zgadza się, po wizycie papieża w Polsce ludzie zaczęli wymykać się
    z pod kontroli władzy ludowej, po pielgrzymce ludzie zauważyli
    że nie są samotni w swoich antypaństwowych przekonaniach.

> [...]
    > Zbigniew Brzezinski - vice zydomason Kissingera, Gorbaczow - mason
    > najwyzszego stopnia i wielu, wielu innych zydomasonow swiata, Walesy

    A myślałem że to rycerze króla Artura ?
    ty tak na poważnie ?

    > Wykorzystali go i manipulowali nim jak tylko mogli. A swiat zdycha i
    > placze
    > za nim. To jest po prostu koszmar.

    Nie wydaje mi się !

> [...]
    > marszow i
    > protestow o wolnosc swego narodu i czlowieka jako takiego.

    A dla mnie Róża Luksemburg.

> [...]
    > Przez
    > niego pieniadz rzadzi swiatem.
    >
    > Zal mi jest, tych milionow zmanipulowanych idiotow.

    Coś mi się wydaje że sam jesteś zmanipulowny!
    Pewnie przez sekte "Mo-hair" :)

    Czcisz ojca dyrektora?

    E.

  • 10. Data: 2007-04-04 11:10:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Michał Kordulewski napisał(a):

> [...]
    > zastosowano szlagier - na kompie zawsze się coś znajdzie jeśli się
    > postara. I sprawa prosta, o piractwo, jedynie z antysemityzmem w tle. I

    nie zawsze.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)