  • 1. Data: 2002-11-08 15:50:32
    Temat: PRAWO A PRZEPUSTOWOSC LACZY
    Od: "Wnekus" <W...@p...pl>

    WITAM

    Mam taki problem. Pewna firma zakaldala u mnie neta. Umowe na dostawe
    sygnalu mialem na 30 marca ale siec odpalili dopiero jakies 2 tygodnie temu.
    ale to nie jest az tak wazne. Ale przytocze kielka punktów z regulaminu

    1.5 Przepystowosc lacza internetowego dla jednego abonenta do routera
    brzegowego sieci firmy XXX nie bedzie mniejsz niz 128kbit/s

    2.4 Dostawca gwarantuje dostem do sieci przez caly rok i cala dobe w
    zakresie dostepu nie mniejszym niz 95% w okresie miessiecznym

    4.1.2 Abonet ma prawo dochodzeia obnizki cenu uslugi w przypadku braku
    dostepu do internetu z winy DOstawcy o 100% dzinnej stawki za uslugi za
    kazdy dzien bez dostepu o ile dostepnosc w ciagu miesiaca wynosi mniej niz
    95 % czasu ustalonego umowa

    A systuacja wyglada nastepujaco

    W sieci jest 20 osob i lacze jest 256kbit/s co daje mi 12,8 a nie 128
    kbit/s . i czy z tym zwiazku moge twierdzic ze nie mam dostepu do sieci bo
    moje lacze jest duzo mniej przepustowe niz te ktore mam miec zagwartowane.
    Dodam ze wiem jaka firma im zalozyla neta i jaka przepustowsc dostali .

    Dzieki za ODP

  • 2. Data: 2002-11-08 16:48:46
    Temat: Re: PRAWO A PRZEPUSTOWOSC LACZY
    Od: "sebart" <s...@p...pnet.pl>

> [...]
    > brzegowego sieci firmy XXX nie bedzie mniejsz niz 128kbit/s

    > W sieci jest 20 osob i lacze jest 256kbit/s co daje mi 12,8 a nie 128

    No niezupełnie.
    Moim zdaniem :
    - przepustowość w punkcie 1.5 dotyczy przepustowości na drodze od Twojego
    komputera do ich routera (firmy XXX, o ile XXX to wlasnie oni)
    Jesli macie LAN pociagniety po budynku to masz zapewne podłączenie Ethernet
    - czyli nie mniej niż 10Mb/s . Czyli 10240 kb/s / 20 = 512 kb/s
    zatem 4 razy lepiej niż gwarantują. Mogą nie zmieniając łącza ani umowy
    podłączyć do 80 komputerów.

    Niestety taka umowa nic nie gwarantuje z punktu widzenia "dostępu do
    inernetu"
    mowi tylko o dostępie do ich routera brzegowego - chwyt stary jak sieć
    POLPAK
    w Tepsie.

    Nawet dzis jest tak że nikt nie gwarantuje Ci pasma do "Internetu" - bo co
    by to miało
    znaczyć, gdzie ten "Internet" - czy to serwer operatora, serwer w innym
    miescie , czy na Alasce ???

    Ciebie raczej powinien interesować przypadający na Twoj komputer udział w
    przepustowości
    ich łączy do ich operatora nadrzędnego - w tym wypadku 256 kb/s , lub może
    nawet jakim Oni
    dysponują zagwarantowanym pasmem do kolejnego w hierarchii "routera
    brzegowego"
    ( niech zgadne Neostrada - bo jesli ... to łamia dodatkowo umowe z TPSA)

    seba.

  • 3. Data: 2002-11-08 17:10:19
    Od: "Wnekus" <W...@p...pl>

    Użytkownik "sebart" <s...@p...pnet.pl> napisał w wiadomości

    > No niezupełnie.
    > Moim zdaniem :
    > - przepustowość w punkcie 1.5 dotyczy przepustowości na drodze od Twojego
    > komputera do ich routera (firmy XXX, o ile XXX to wlasnie oni)

    W TYM PUNKCIE CHODZI IM O WYJSCIE NA SWIAT A NIE SIEC LOKANA. PO CO KOMU
    SIEC LOKALNA JEZELI UMOWA JEST NA DOSTEM DO INETERETU A NIE SIECI LOKALNEJ

    > Jesli macie LAN pociagniety po budynku to masz zapewne podłączenie
    Ethernet
    > - czyli nie mniej niż 10Mb/s . Czyli 10240 kb/s / 20 = 512 kb/s

    STOI NADAJNIK PROFUTURA Z OGRANICZENIEM DO 256 - KOLEGA KTORY TAM PRACUJE
    SAM GO ZAKLADAL
> [...]
    > brzegowego"
    > ( niech zgadne Neostrada - bo jesli ... to łamia dodatkowo umowe z TPSA)

    NIESTETY PROFUTURO

  • 4. Data: 2002-11-08 23:42:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Nov 2002, Wnekus wrote:

> [...]
    >+ SIEC LOKALNA JEZELI UMOWA JEST NA DOSTEM DO INETERETU A NIE SIECI LOKALNEJ

    Nie, to nie "im" chodzi a "tobie" chodzi.
    Podpisałeś umowę na co innego niż oczekiwałeś :[
    Może chcesz korzystać z komputerów kolegi który też jest do
    nich podpięty ? ;> Niestety....
    [...]
    >+ > Niestety taka umowa nic nie gwarantuje z punktu widzenia "dostępu do
    >+ > inernetu"

    Ano.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (też bez "gwarancji udziału", ale nie narzekający na SDI
    z którego nieco dookoła świata pisze ;))

  • 5. Data: 2002-11-09 18:02:36
    Od: "sebart" <s...@p...pnet.pl>

> [...]

    > SIEC LOKALNA JEZELI UMOWA JEST NA DOSTEM DO INETERETU A NIE SIECI LOKALNEJ

    to jest z calym szacunkiem Twoja interpretacja ale jesli "firma XXX" to
    "ONI" to nie masz racji
    na tym wlasnie ich pulapka polega.
    Choć można to nazwać "ich gwarancją na rywalizację wszystkich urzytkownikow
    o dostęp do routera brzegowego,
    ktory to z koleji dostarcza wyjscia na świat"

    seba.