  • 1. Data: 2008-06-23 06:10:28
    Temat: [PORD] ograniczenie prędkości i teren zabudowany/niezabudowany
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Witem,

    Czy znaki D-42 i D43 obszar zabudowany i koniec obszaru zabudowanego
    odwołują ograniczenie prędkości?
    Przykład:
    Teren zabudowany i ograniczenie do np. 40 km/h, za kawałek znak D-43 koniec
    terenu zabudowanego. Jaka jest dozwolona prędkość za tym znakiem,
    zakładając, że po drodze nie było żadnego skrzyżowania oni odwołania
    ograniczenia prędkości?
    Proszę o podanie podstawy prawnej

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 2. Data: 2008-06-23 06:34:26
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koniec terenu zabudowanego. Jaka jest dozwolona prędkość za tym znakiem,
    > zakładając, że po drodze nie było żadnego skrzyżowania oni odwołania

    Już znalazłem. A jakby się komuś przydało to podstawa prawna:
    Rozporządzenie Ministrów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i
    administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych
    § 27. 1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania
    prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna
    prędkość określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do
    miejsca:
    3) umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec
    obszaru zabudowanego, o których mowa w § 58 ust. 3 i w § 114 ust. 1 pkt 1 i
    2.