  • 1. Data: 2005-04-08 13:35:23
    Temat: POMOCY W UMOWIE !!
    Od: "Grzechu" <b...@i...net.pl>

    Zostalem zmuszony NAPISAC umowe na kupno / sprzedaz TELFONOW komorkowych i
    wszystkjo bylo by milo GDYBY NIE JEDEN PUNKT KTORGO nie POTRAFIE w
    SPOSOBdobry OPISAC

    §2
    SPRZEDAWCA ZE SWEJ STRONY ZAPEWNIA IZ TELFON NIE POCHODZI Z NIELEGALNYCH
    ZRODEL I JEST WOLNY OD WAD UKRYTYCH I FABRYCZNYCH . W SPRAWACH NIE
    UREGULOWANYCH NINIEJSZA UMOWE ZASTOSOWANIE MIEC BEDA PRZPISY KODEKSU
    KARNEGo .

    CO OTYM MYSLICIE czy moze MA KTOS TAKI PARAGRAF W UMOWIE KUPNA SPRZEDAZY
    TELEFONoW KOMORKOWYCH ?

    LUB JAK TO OPISAC PRECYZYJNIE TAK ABY PUZNIEJ NIE BYLO HACZYKOW !

  • 2. Data: 2005-04-08 13:37:51
    Temat: Re: POMOCY W UMOWIE !!
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzechu" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    > CO OTYM MYSLICIE

    1) Mysle, ze nieporzebnie krzyczysz.
    2) Taka klauzula w umowie nie ma zadnego znaczenia, bo sprzedajacy zawsze
    moze poniesc kare jesli umyslnie przedaje telefon z kradziezy.

  • 3. Data: 2005-04-08 13:53:32
    Od: "Grzechu" <b...@i...net.pl>

    A CZY JESLI ZANASZ SIE NA TYM TO MUGL BYS MI NAPISAC TEN PARAGRAF ?? W DOBRY
    SPOSOB ?

  • 4. Data: 2005-04-08 14:03:49
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzechu" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Zadnego artykulu ani tymbardzie paragrafu Ci przytoczyc nie moge, bo to nie
    wynika z istoty prawa karnego.

    Prawo karne jest prawem publicznym i w odroznieniu do prawa prywatnego
    (prawa cywlinego) nie mozna sie co do niego umawiac!

  • 5. Data: 2005-04-08 14:04:49
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzechu" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Zadnego artykulu ani tym bardziej paragrafu Ci przytoczyc nie moge, bo to

  • 6. Data: 2005-04-08 14:15:45
    Od: "Grzechu" <b...@i...net.pl>

    "SPRZEDAWCA ze SWEJ STRONY ZAPEWNIA iz TELEFON ZOSTAL NABYTY PRZEZ NIEGO W
    SPOSOB LEGALNY I JEST WOLNY OD WAD UKRYTYCH , FABRYCZNYCH "

    czy to wystrczy ? i czy PUNKT ten jest opisany w dobry sposoB ? CZY MOZE
    NALEZALO BY TO UJAC JAKAS INACZEJ BARDZIEJ FACHOWO ? CO OTYM MYSLISZ PANIE
    HEMING ?

  • 7. Data: 2005-04-08 14:19:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Fri, 8 Apr 2005 16:15:45 +0200, na pl.soc.prawo, Grzechu napisał(a):

    > CO OTYM MYSLISZ PANIE
    > HEMING ?

    Ja o tym myślę Panie Grzechu, żeby nacisnąć taki klawisz "caps lock" po
    lewej.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 8. Data: 2005-04-08 14:30:09
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > czy to wystrczy ? i czy PUNKT ten jest opisany w dobry sposoB ? CZY MOZE
    > NALEZALO BY TO UJAC JAKAS INACZEJ BARDZIEJ FACHOWO ? CO OTYM MYSLISZ
    PANIE
    > HEMING ?

    Przynajmniej bardziej logicznie, bo w tym brzmieniu zamyka sie w obrebie
    prawa cywilnego, ale kc i tak masz rekojmie (art 556 i nast kc), wiec jest
    niepotrzebny.

  • 9. Data: 2005-04-08 14:44:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzechu" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym pozostawił napisał:

    § 2. Sprzedawca oświadcza, że jest prawowitym właścicielem sprzedawanego
    telefony, a telefon jest wolny od praw osób trzecich.

    Resztę normuje prawo cywilne. Powoływanie się na prawo karne nie ma już
    żadnego sensu, bo to, czy sprzedający popełni czy nie przestępstwo, to w
    żadnej mierze nie zależy od takiego zapisu w umowie.

  • 10. Data: 2005-04-08 14:54:50
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > § 2. Sprzedawca oświadcza, że jest prawowitym właścicielem sprzedawanego
    > telefony, a telefon jest wolny od praw osób trzecich.

    Ale po co w ogole komu taka klazula jesli np. nie ma dodatkowo zastrzezonej
    kary umownej albo prawa odstapienia?