  • 1. Data: 2007-05-19 23:41:51
    Temat: Opracowania artykułów
    Od: Anka <u...@o...pl>

    Prowadzę pewien mały serwis tematyczny (nauka, głównie dziedziny ścisłe
    i techniczne). Chciałabym dodawać informacje, które pochodzą z różnych
    źródeł (internet, czasopisma, itp) ale w sposób obszerny. Czyli np.
    streścić artykuł zmniejszając jego objętość 10x, ale jednocześnie
    przekazując więcej niż kilka zdań. Oczywiście podanie źródła będzie
    obowiązkowe nie tylko ze względu na Prawo Autorskie a głównie wskazanie
    źródła rewelacji.

    Nie chodzi o recenzję a streszczenie materiałów zawartych w artykule.

    Czy to jest dozwolone bez zgody autora/wydawcy? Uzyskiwanie zgody po
    prostu jest sporą fatygą, choć jak myślę jest możliwe.

    z góry dziękuję
    --
    pzdr

  • 2. Data: 2007-05-20 00:03:45
    Temat: Re: Opracowania artykułów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.05.2007 Anka <u...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > źródła rewelacji.
    > Nie chodzi o recenzję a streszczenie materiałów zawartych w artykule.

    Streszczenie własnymi słowami (1), czy po prostu przycięcie wyjściowego
    materiału (2)?

    > Czy to jest dozwolone bez zgody autora/wydawcy? Uzyskiwanie zgody po
    > prostu jest sporą fatygą, choć jak myślę jest możliwe.

    Jeśli drugi przypadek to potrzebujesz zgody na publikację i akceptację
    pocięcia.

    --
    Marcin