  • 1. Data: 2006-03-03 21:04:52
    Temat: Opłata za abonament
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Witam.

    Czy operator telefoniczny ma prawo pobierać pełny abonament, kiedy
    rozmowy wychodzące są wyłączone? Nachodzą mnie wątpliwości, bo usługa
    nie jest w pełni realizowana, bo wg mnie jest w pełni wtedy, gdy jest
    możliwość przeprowadzania rozmów w dwie strony.

    Zatem jeśli realizacja usług jest tylko w połowie, to czy nie powinna
    być połowa abonamentu. Jak to z tym jest?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2006-03-03 21:17:17
    Temat: Re: Opłata za abonament
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie jest w pełni realizowana, bo wg mnie jest w pełni wtedy, gdy jest
    > możliwość przeprowadzania rozmów w dwie strony.

    A z czyjej winy?
    Operatorowi cos sie popsulo i nie mozna dzwonic, czy tez to Tobie nei
    chcialo sie placic a teraz jeszcze masz pretensje?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-03-04 05:56:51
    Od: " e" <e...@g...pl>

  • 4. Data: 2006-03-04 05:56:53
    Od: " e" <e...@g...pl>

  • 5. Data: 2006-03-04 05:56:56
    Od: " e" <e...@g...pl>

  • 6. Data: 2006-03-04 05:56:59
    Od: " e" <e...@g...pl>

  • 7. Data: 2006-03-04 05:57:01
    Od: " e" <e...@g...pl>

  • 8. Data: 2006-03-04 10:03:56
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    SDD napisał(a):
    [...]

    > A z czyjej winy?
    > Operatorowi cos sie popsulo i nie mozna dzwonic, czy tez to Tobie nei
    > chcialo sie placic a teraz jeszcze masz pretensje?

    Ale masz coś konkretnego do powiedzenia? Czy tylko tak sobie blogujesz?

    --
    Peter May

  • 9. Data: 2006-03-04 10:08:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Peter May napisał(a):
    > SDD napisał(a):
    > [...]
    >
    > Ale masz coś konkretnego do powiedzenia? Czy tylko tak sobie blogujesz?

    Napisał Ci bardzo konkretnie. Operator odpowiada za niewykonanie usługi
    ze swojej winy. Tu winy operatora zdecydowanie nie ma.

    M.

  • 10. Data: 2006-03-04 11:11:52
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Napisał Ci bardzo konkretnie. Operator odpowiada za niewykonanie usługi
    > ze swojej winy. Tu winy operatora zdecydowanie nie ma.

    Tu nie chodzi o to, czy to wina operatora czy odbiorcy. Operator w
    sposób zupełnie inny rozliczył należności, jakby spodziewał się tego
    odbiorca. W tej sposób powstały pewne nieścisłości i przez dłuższy okres
    nie można było dojść do ładu. Z jednej strony płaciło się rachunku, a z
    drugiej "tajemnicze" rozliczenia operatora powodowały ciągłą blokadę
    rozmów wychodzących. Nie szukam tutaj winnych. Chodzi tylko o to, aby
    operator pobierał stawki za usługi faktycznie świadczone, a nie, że
    stawka za abonament jest stała, a rozmowy w obie strony albo są, albo
    ich nie ma.

    Jednak usługa dzwonienia to możliwość korzystania z wykonywania i
    odbierania połączeń. W przypadku zablokowania wychodzących usługa jest
    realizowana ... w połowie. Skoro abonament płaci się za wykonanie pełnej
    usługi, to za tylko rozmowy przychodzące płacić powinno się połowę
    stawki. Chodzi mi tylko o to, aby pobierane opłaty były zgodne z
    faktycznym wykonywaniem usługi w pełni, a nie to, że stawka jest pełna a
    usługi wykonywane są w całości lub części.

    Zatem czy prawo definiuje w jakikolwiek sposób te relacje z wykonaniem
    usług oraz ich należności?

    --
    Peter May