  • 1. Data: 2005-10-19 06:15:02
    Temat: Odwołanie polecenia PRZELEWU
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    W swoim banku składam polecenie przelewu na wskazane konto. Polecenie
    przelewu składam osobiście w placówce banku. Polecenie przelewu jest z datą
    obecną (z przelewami z datą przyszłą nie ma problemu)
    Polecenie zostało złożone.
    Wychodzę z banku

    Czy mogę wrócić się do banku i anulować to polecenie ,a jak tak to w jakim
    czasie?

    Zaznaczam, że chodzi mi o polecenie przelewu a nie o polecenie zapłaty

  • 2. Data: 2005-10-19 07:50:14
    Temat: Re: Odwołanie polecenia PRZELEWU
    Od: Jozek <i...@o...pl.WYWAL.TO.ZA.pl>

    pissmejker napisał(a):

    > Czy mogę wrócić się do banku i anulować to polecenie ,a jak tak to w jakim
    > czasie?

    O ile nie mówi regulamin prowadzenia rachunku/wykonywania operacji
    bankowych inaczej, to moim zdaniem praktycznie do pierwszej sesji
    ELIXIR'u (wychodzącej) w owym banku, która następuje po owym zleceniu.

    --
    Pozdrawiam :)

  • 3. Data: 2005-10-20 05:58:28
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 paź o godzinie 09:50, na pl.soc.prawo, Jozek napisał(a):

    >...to moim zdaniem praktycznie do pierwszej sesji ELIXIR'u (wychodzącej) w owym
    banku

    Godziny sesji są ustalone przez KIR i obowiązuje każdy bank - a nie tylko
    wybrane banki. I tak mamy:
    Godziny wysyłki:

    05:55
    9:55
    13:25
    16:55 (wyłącznie przelewy do ZUS)

    Godziny otrzymania:

    12:00
    15:00
    18:15

    --
    Herbi
    20-10-2005 07:58:23

  • 4. Data: 2005-10-20 06:49:44
    Od: Jozek <i...@o...pl.WYWAL.TO.ZA.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Godziny sesji są ustalone przez KIR i obowiązuje każdy bank - a nie tylko
    > wybrane banki. I tak mamy:

    Może i tak jest, ale mi się wydaje, że banki to muszą mieć jedną sesję
    wychodzącą i jedna przychodzącą. Większa ilość sesji zależy od ich
    dobrej woli.

  • 5. Data: 2005-10-20 06:50:01
    Od: Schwester <j...@c...com>

    pissmejker napisał(a):
> [...]
    > czasie?
    >
    > Zaznaczam, że chodzi mi o polecenie przelewu a nie o polecenie zapłaty

    Wyobraź sobie taką sytuację: Chcę kupić materiały budowlane za kilkaset
    tysięcy. Wysyłam kierowcę do skłądu z tymi materiałami. Sprzedawca chce
    zobaczyć potwierdze nie wpłaty - idę do banku, skłądem zlecenie
    przelewu, faksuję do sprzedawcy, wracam do do banku i odwołuję przelew.
    Sprzedawca wydaje towar kierowcy...
    Podobne przykłądy można mnożyć.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-10-20 07:12:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Schwester napisał:

> [...]
    > zobaczyć potwierdze nie wpłaty - idę do banku, skłądem zlecenie
    > przelewu, faksuję do sprzedawcy, wracam do do banku i odwołuję przelew.

    DOkładnie to samo, jakbyś sam sobie wyprodukował to potwierdzenie
    przelewu. Z drugiej strony durny sprzedawca - ale to jego zmartwienie.
    Papierowe potwierdzenie przelewu NIC nie znaczy. Nawet takie z milionem
    pieczątek

    M.

  • 7. Data: 2005-10-20 18:29:36
    Od: n...@p...onet.pl

    > O ile nie mówi regulamin prowadzenia rachunku/wykonywania operacji
    > bankowych inaczej, to moim zdaniem praktycznie do pierwszej sesji
    > ELIXIR'u (wychodzącej) w owym banku, która następuje po owym zleceniu.

    Minus jeszcze troche czasu :) Raczej bez bardzo powaznej przyczyny nikt nie
    bedzie grzebal recznie w pliku przygotowanym do wysylki do Eliksiru, zeby
    wyciac z niego jeden przelew, bo klient sie rozmyslil. Takie dzialania sa dosc
    niebezpieczne.