-
1. Data: 2002-12-23 00:24:29
Temat: Odszkodowanie za niewykonanie usług telekomunikacyjnych
Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>
W zwiazku z licznymi problemami, jakich przysparza mi operator mojego lacza
internetowego, postanowilem odpowiedziec mu w podobny sposob.
Obecnie moje lacze kilka razy w miesiacu jest wylaczane z powodow "awarii",
"konserwacji" czy "chwilowej przerwy w swiadczeniu uslugi". Zazwyczaj sa to
przerwy kilku-kilkunastogodzinne. Uslugodawca zastrzegl sobie jednak, ze
reklamacje uwzgledniane beda w kosztach abonamentu jedynie w przypadku, gdy
awaria jednorazowo przekroczy 12 godzin. Postanowilem byc dla niego tak samo
przyjazny, jak on dla mnie.
W lipcu mialem najbardziej, jak dotad, nieprzyjemna przygode w tym temacie.
Postanowilem zmienic rodzaj lacza. Zlozylem wniosek, umowilem sie na wizyte
19 lipca w godzinach 14.00-16.00. Monterzy faktycznie przyjechali, jednak
byli o 13.50, a ja do domu wrocilem dopiero o 14.10. Nie udalo sie spotkac,
robota monterow (polegajaca na zmianie modemu, zajecie na 5 minut) nie
doszla do skutku. Jednak zmieniono opcje mojego lacza, co przy starym
modemie spowodowalo u mnie brak dostepu do internetu. Kiedy dodzwonilem sie
do operatora, uslyszalem, ze niestety poki co nie mozna przywrocic stanu
poprzedniego, a monterzy ze wzgledu na duze obciazenie pojawia sie dopiero
za dwa tygodnie, co jest standardowym okresem powtorzenia wizyty. Po dwoch
tygodniach nikt sie nie pojawil. W koncu rozpoczely sie moje wali z
usugodawca. Efekt byl taki, ze dopiero po dojsciu do jednego z dyrektorow
udalo sie zmobilizowac dzial monterow, aby ktos pojawil sie u mnie w domu,
wymienil mi modem i przywrocil mozliwosc korzystania z internetu. Byl to 24
dzien sierpnia, co oznacza, ze przez 5 tygodni pozbawiony bylem mozliwosci
korzystania z internetu w domu, co narazilo mnie na spore niedogodnosci i
koszty (wykorzystuje lacze do pracy zawodowej).
Czy w zwiazku z art. 73 ust. 1 ustawy "Prawo telekomunikacyjne" z dn.
21.07.2000 roku moge zadac od uslugodawcy 36/30 sredniej miesiecznej oplaty
abonamentowej odszkodowania za ten okres?
Dodam, ze do tej pory trwa rozpatrywanie mojej reklamacji zwiazanej ze
zwrotem oplaty jaka pobrano ode mnie, jak na normalnych zasadach korzystania
z lacza, za wyzej wymieniony okres, kiedy lacze bylo nieczynne.
Podrawiam
spider