  • 1. Data: 2006-04-08 13:45:59
    Temat: Odszkodowanie z OC
    Od: "t1" <t...@p...com>

    Witam,

    Pytanie do osób, które zetknęły się z tematem.
    W przypadku kolizji samochodu z pieszym (sprawa jest wyjaśniana), jesli sąd
    uzna winę kierowcy to czy odszkodowanie na rzecz poszkodowanego (lub to co
    sąd orzeknie w formie wypłaty pieniężnej) jest pokrywane z polisy OC
    kierowcy.
    Co z ewentualnymi kosztami sądowymi jeśli będzie musiał pokryć je kierowca
    (uznany jako winny).
    Dzieki za odp.

  • 2. Data: 2006-04-08 14:11:16
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    t1 [###t...@p...com.###] napisał:
> [...]
    > sąd uzna winę kierowcy to czy odszkodowanie na rzecz poszkodowanego
    > (lub to co sąd orzeknie w formie wypłaty pieniężnej) jest pokrywane

    Tak. Odszkodowanie będzie z OC.

    > Co z ewentualnymi kosztami sądowymi jeśli będzie musiał pokryć je
    kierowca
    > (uznany jako winny).

    Nie. Koszty postępowania nie są objęte ubezpieczeniem.

  • 3. Data: 2006-04-08 14:18:00
    Od: "t1" <t...@p...com>

    Dzięki za odp.
    Co może orzekanąć sąd w takim przypadku (lokizji czy też wypadku) np.
    odszkodowanie - jak dowiedziałem się pokrywane z OC.
    Czy może być to np. grzywna (jak rozumiem jest to ukaranie kierowcy) - czy
    to też może być wzięte z polisy OC?

  • 4. Data: 2006-04-08 14:22:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    t1 [###t...@p...com.###] napisał:
> [...]
    > odszkodowanie - jak dowiedziałem się pokrywane z OC.
    > Czy może być to np. grzywna (jak rozumiem jest to ukaranie

    Nie. Grzywny - jeśl i zostanie orzeczona - z OC również nie pokryjesz.
    A przy tak skromnym opisie zajścia, to nie podejmuję się jakichkolwiek
    spekulacji na temat możliwego wyroku.