  • 1. Data: 2008-12-13 19:51:28
    Temat: Odsprzedaż zakupionego kursu Cyfrografia
    Od: "kwazik" <k...@o...pl>

    Witam!!!
    Jakiś czas temu zakupiłem kursy do photoshopa wydane przez Cyfrografia.pl.
    Kursy są oryginalne, używane - kupiłem je od innego allegrowicza.

    Już je znam, więc postanowiłem je sprzedaż na allegro.

    Dzisiaj otrzymałem takiego o to maila:
    "Treść wiadomości:
    Szanowni Państwo,
    proszę zapoznać się z licencją kursów CYFROGRAFIA a następnie usunąć aukcje.
    Pozdrawiam
    Rafał Olszak
    www.cyfrografia.pl"

    W licencji jest podane, że jedynym legalnym sprzedawcą jest Cyfrografia.pl

    Odpisałem następująco:
    "Witam!!!
    Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem żadna umowa cywilno-prawna, a taką jest
    licencja dołączona do kursów Cyfrografia, nie może ograniczyć praw należnych
    ustawowo.
    "Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994" wraz z
    późniejszymi poprawkami art. 51.ustęp 3 jednoznacznie określa zakres Pana
    praw w zakresie licencjonowania dalszego obrotu poszczególnymi egzemplarzami kursu.
    Z maila wnioskuję, że nie jest Pan prawnikiem i nie zna tej ustawy, więc pozwolę
    sobie zacytować stosowny fragment: " Art. 51. 3 Wprowadzenie do obrotu oryginału
    albo egzemplarza utworu na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego
    WYCZERPUJE prawo do zezwalania na dalszy
    obrót takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem
    jego najmu lub użyczenia." (słowo << WYCZERPUJE >> pozwoliłem sobie samodzielnie
    wyróżnić). Tłumacząc ten fragment z języka prawniczego na ogólnoludzki -
    sprzedając egzemplarz kursu traci Pan prawo do
    dalszego ograniczania jego obrotu w Polsce. Ewentualnie pisząc jeszcze prościej
    każdy, który zakupi kurs(y) Cyfrografiimoże jest dalej odsprzedać.
    Wszelkie pozostałe animozje proszę kierować do ustawodawcy.
    Z wyrazami szacunku"

    Dostałem taką o to odpowiedź:
    "Witam serdecznie,
    pisząc najproszczciej, dokonując zakupu płaci Pan za kurs.
    Rozpowszechnianie go jest niezgodne z licencją KTÓRĄ PAN AKCEPTUJE W
    CHWILI ZAKUPU. Produkt który Pan próbuje sprzedać na aukcji w całości
    jest chroniony prawem autorskim. Moim prawem autorskim.
    Odradzam zabawę ze mną w kotka i myszkę - naprawdę niejeden cwaniakjuż się na
    tym przejechał. Zresztą nie tylko osoby prywatne.
    Proszę o usunięcie aukcji albo będzie komenda potem sąd i cały ten
    cyrk, który na końcu obciązy Pana kosztami sądowymi i obciąży winą
    (wyrok skazujący bywa uciążliwy z różnych względów nie tylko z racji
    kary, która czasem bywa ledwie symboliczna, choć mogę zażądać wpłaty
    na cel społeczny 5-10 tysięcy złotych).
    Pozdrawiam
    Rafał Olszak"

    Wydaje się mi, że to ja mam rację, a nie Pan Olszak.
    Nie chcę się szarpać, ale od strony policji to może mi nasko.....yć - mam całość
    legalnego oprogramowania od win xp, po Photoshopa CS 2, ale proces mi się nie
    widzi - wynajęcie adwokata, dojazdy na rozprawy, itd...

    Co o tym wszystkim sądzicie ?

    Pozdrawiam
    kwazik

  • 2. Data: 2008-12-15 19:43:30
    Temat: Re: Odsprzedaż zakupionego kursu Cyfrografia
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 13 Gru, 20:51, "kwazik" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > legalnego oprogramowania od win xp, po Photoshopa CS 2, ale proces mi się nie
    > widzi - wynajęcie adwokata, dojazdy na rozprawy, itd...

    Racje masz ty. Zreszta jakby chcial sie szarpac to skieruj go do
    poprzedniego sprzedajacego. Podajac jego nick z allegro dane
    personalne ustali policja ;).

  • 3. Data: 2009-01-28 17:49:22
    Od: "Krzysiek" <a...@w...pl>

    > Co o tym wszystkim sądzicie ?

    Sprawa jest prosta jeśli licencja jest nieodsprzedawalna to niestety
    sprzedać nie możesz...