  • 31. Data: 2005-10-03 21:08:27
    Temat: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mandragora" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:dhriq3$l6o$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Chcesz kogos obrazic? Nazwij go wariatem!

    Zależy.
    1. Chłopak przed dziewczyną popisuje się brawurą. Panna z udawaną
    dezaprobatą i słabo ukrywanym podziwem mówi: "ty wariacie!"
    2. Matka na naiwne pytanie dziecka reaguje pieszczotliwym "ty
    głuptasku!".
    3. Nauczycielka uspokaja dzieci w klasie: "przestańcie wariować"
    albo wzdycha: "oszaleć z wami można".
    Czy ci wszyscy ludzie kogoś obrażają? Czy drwią z ludzi chorych
    psychicznie?

  • 32. Data: 2005-10-03 21:11:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Pracuje na rzecz osob z kryzysami psychicznymi i wierz mi ze takie
    > wypowiedzi moga wyrzadzic wiele krzywdy...

    Z racji tego zajęcia jesteś przewrażliwiona. Nie wiem, ale być może te
    wypowiedzi przeszkadzaja bardziej tobie niż twoim podopiecznym.

  • 33. Data: 2005-10-03 21:28:47
    Od: "ghostrider" <g...@g...net>

    <mniam>

    i tak wiedzielismy ze jestes chory psychicznie i sie obrazisz... psycholu!
    :>

    ghostrider

  • 34. Data: 2005-10-03 21:32:03
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "mandragora" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > - blodnynka
    > - mieszkancem Wachocka
    > - polcjantem
    > - osoba chora psychicznie
    > - rudym

    > Przeczytaj moja wypowiedz raz jeszcze
    > Wyobraz sobie ze ktos uzywa Twojego nazwiska, badz zdjecia w kampanii
    > reklamowej jako negatywnego przykladu na cos..............
    > Ten przyklad nie musi miec z Toba nic wspolnego, ale Twoj wizerunek to
    > firmuje....
    > Wszyscy zapamietuja Ciebie w negatywnym kontekscie po tej kampanii.
    > Na pewno nie masz autorom tego za zle? ;)

    Nie moge sie powstrzymac przed komentarzem. Uprawnia mnie do tego to, ze
    jestem blondynka :)
    Po pierwsze, mylisz wykorzystanie wizerunku konkretnej osoby (istniejacego,
    identyfikowalnego czlowieka) z wykorzystaniem aktora, ktory zagral pewien
    typ czlowieka bez wskazywania na konkretna osobe. To pierwsze wymaga zgody
    zainteresowanego, to drugie nie. W reklamie aktor gral nieokreslonego
    wariata.

    Po drugie, wiem z doswiadczenia, ze jakikolwiek rozpowszechniony negatywny
    stereotyp w sytuacji bezposredniego kontaktu przestaje miec wplyw na
    postrzeganie nalezacego do grupy objetej stereotypem bardzo szybko - gdy
    on/ona swoim zachowaniem udowodni, ze ten stereotyp go/jej nie dotyczy.
    Ludzie reaguja wrecz pozytywnie i z ulga, gdy taki negatywny stereotyp
    zostanie przy nich przelamany. Bywa, ze przelamujacego stereotyp czlonka
    zestereotypizowanej grupy traktuja wtedy jako osobe wyjatkowa w wiekszym
    zakresie, niz ten ktos na to by obiektywnie zaslugiwal.

    Dążę do tego, ze zadna kampania reklamowa lub wypowiedz Walesy nie moze
    bardziej zaszkodzic wizerunkowi chorych psychicznie niz nieodpowiednie
    zachowanie osoby chorej psychicznie, ktorego jest sie bezposrednim
    swiadkiem.
    Podobnie, zadna kampania promujaca tolerancje i dobre traktowanie chorych
    psychicznie nie zmieni postaw na plus bardziej niz bezposrednie zetkniecie
    sie z osoba chora psychicznie, ktora robi dobre wrazenie, budzi sympatie i
    nie jest taka, jak sie ktos uprzedzony obawial.

    A teraz zgadnij, ktore z powyzszych dzialan uprawia ow pieniacz, ktorego
    probujesz bronic.

    I.

  • 35. Data: 2005-10-04 01:29:18
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    wiadomości news:dhs6po$pf0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "mandragora" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Z racji tego zajęcia jesteś przewrażliwiona. Nie wiem, ale być może te
    > wypowiedzi przeszkadzaja bardziej tobie niż twoim podopiecznym.

    ja bym się zastanowił czy ktoś taki powinien z takimi ludźmi pracować
    może dużo złego narobić , oczywiście w dobrej wierze ale co z tego?

  • 36. Data: 2005-10-04 19:41:05
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > 1. Chłopak przed dziewczyną popisuje się brawurą. Panna z udawaną
    > dezaprobatą i słabo ukrywanym podziwem mówi: "ty wariacie!"

    Chlopak rozpina przed Dziewczyna rozporek i wyjmuje na wierzch
    pisiora. Widzac jej przerazenie w oczach rzuca "Maly, ale wariat" :P

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 37. Data: 2005-10-05 06:02:58
    Temat: Odpowiedz Prezydenta Lecha Walesy
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Od: l...@t...pl

    Wystąpienie L Wałęsy w Brukseli 3-10 2005 r

    My Naród w jednoczącej się Europie
    My Naród wchodzący w Globalizację .
    My z pokolenia przełomu epokowego
    My uczestnicy i świadkowie Solidarności .
    przypomnijmy z okazji 25 rocznicy powstania tego fenomenu
    w obliczu wzmagań ,
    w obliczu propozycji rozwiązań dla Europy i Świata ,
    na czym My budowaliśmy nieprawdopodobne wielkie zwycięstwo .
    25 lat temu .w sytuacji podzielonego konfrontacyjnie świata ,
    w sytuacji beznadziejnej ,gdzie nikt nie miał pomysłu jak z tego wyjść ,
    w takich okolicznościach zmierzało do końca drugie tysiąclecie
    chrześcijaństwa .
    I( tu .najpierw pojawiło się słowo a słowo dał nam papież Polak
    ,,nie lękajcie się , zmieniajcie oblicze ziemi i słowo ciałem się stało ,
    przetworzone przez Gdańskich stoczniowców i cały solidarny Polski świat
    pracy i solidarność Międzynarodową i w tedy
    Pan dał siłę swojemu ludowi Pan i dał błogosławieństwo Pokoju
    By rozpocząć budowę trzeciego tysiąclecia chrześcijaństwa
    niejako od czystej nieskrępowanej karty ..
    Niech każdy , kto chce budować ,poprawnie i trwale ,
    nie zapomina o fundamentalnych wnioskach z tamtych wspaniałych dni .
    Wszystkim uczestnikom tamtego czasu małym i dużym dziękuje.
    Bądźcie pewni ,że oddalający się czas, będzie powiększał chwałę tamtych
    postaw , chwałę tamtych dni .,gdzie wartości duch , zwyciężyły moc fizyczną
    ,
    gdzie dobro , zło zwyciężyło , gdzie pokojowe metody , fizyczną brutalną
    śmiertelną moc pokonały , gdzie jeden drugiego brzemiona nieśliśmy ,.
    Europo i Świecie , oto przykład rozwiązywania problemów , pokonywania
    trudności , oto przykład budowania .gdzie podstawą wszelkiego działania są
    wartości i na
    nich opiera się wszelkie budowanie .Każda inna droga w globalizacji
    zaprowadzi nas prędzej
    czy później na manowce .

    Lech Wałęsa

  • 38. Data: 2005-10-05 06:25:40
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
    > Dyskusja? Ma.
    > Rzucanie się z idiotycznymi zarzutami? Nie ma najmniejszego.

    Dyskusja nie polega na stwierdzaniu, że zarzuty są idiotyczne. Kto tak
    stwierdza sam sobie wystawia świadectwo.

    GT

  • 39. Data: 2005-10-05 06:29:41
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał :
    > Ale jaka dyskusja ? Rzuciłeś jakiś przedruk skądś i oczekujesz
    > dyskusji ? Na jaki temat ?

    Tak, jest to przedruk mojego listu do prokuratury. Podałem pewne akty
    prawne. Oczekuję interpretacji Ustaw.

    > To ja może pizgnę artykuł o ciążach słoni, i też będę czekał na
    > dyskusję.

    O ciążach słoni możesz pizgnąć na grupę pl.pizg.jak.zgwalcilem.slonice. To
    podobno jest grupa pl.soc.prawo... A może się mylę???

    > To, że jakiś tekst zawiera słowo paragraf, punkt, ustawa nie
    > ozncza, że miliony ludzi rzucą się w wir zażartej dyskusji z
    > Tobą ...

    Nie oczekuję dyskusji z milionami. Miliony lepiej niech tego nie czytają.
    Szukam kompetentnego partnera.

    GT

  • 40. Data: 2005-10-05 06:31:13
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> napisał :
    > nie kogos tam, ale własnego brata...
    > a czy Ty go lubisz, czy nie lubisz... Twój cyrk!

    Racja. Lubię czy nie lubię już nadrabiam zaległości i piszę do Radia Maryja,
    w końcu sprawa ich także dotyczy. Skarżyli Wałęsę, ale nie wpadli na to, że
    można z innej Ustawy.

    GT