  • 1. Data: 2008-07-15 14:19:09
    Temat: Odpad niebezpieczny - sprzęt eletkroniczny?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich! Mam następujące pytanie. Prowadzę działalność gospodarczą,
    zajmuję się serwisem sprzętu elektronicznego. Nagromadziło się u mnie sporo
    "złomu", czyli części elektronicznych, częściowo nie sprawnych urządzeń
    elektronicznych np kamery, sprzęt RTV... Jak wiadomo sprzęt taki jest odpadem
    niebezpiecznym i należy go oddać odpowieniej firmie zajmującej sie recyklingiem
    takich rzeczy... Sprawa jest oczywista, ale muszę jako firma zapłacić za
    utylizację... I tu mam pytanie, czy mogę taki sprzęt niesprawny / niekompletny
    sprzedać np na allegro? jako firma oczywiście wystawię FV na zakupiony towar.
    Czy jest to legalny sposób pozbycia się "złomu"? No bo wtedy osoba która go
    kupiła ma z tym problem, ona jest właścicielem i jeżęli ona go nie wykorzysta,
    to ona jest zobowiązana go zutylizować. Czy tak?

    Maciej C

  • 2. Data: 2008-07-15 18:15:14
    Temat: Re: Odpad niebezpieczny - sprzęt eletkroniczny?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Maciek C wrote:
> [...]
    > kupiła ma z tym problem, ona jest właścicielem i jeżęli ona go nie
    > wykorzysta, to ona jest zobowiązana go zutylizować. Czy tak?

    IMO mozesz, i w dodatku pare zlotych zarobisz. Co do sprzetu RTV, to
    chyba firmy "smieciowe" przyjmuja go nieodplatnie, ale nie wiem czy nie
    tylko i wylacznie od osob fizycznych nieprowadzacych DG.

    Wieslaw

  • 3. Data: 2008-07-16 00:00:14
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Wwieslaw wrote:

> [...]
    > chyba firmy "smieciowe" przyjmuja go nieodplatnie, ale nie wiem czy
    > nie tylko i wylacznie od osob fizycznych nieprowadzacych DG.

    No zgadza się od osób fizycznych przyjmują gratis :) Firmy muszą płacić.

    Maciej Czarnota.

  • 4. Data: 2008-07-16 12:07:40
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > No zgadza się od osób fizycznych przyjmują gratis :) Firmy muszą płacić.

    IMHO sam wymyśliłeś dobre rozwiązanie.

    Jak nikt nie będzie chciał kupić to kup to z innego konta za 1 zł :-)

    Pozbędziesz się dziadostwa.

    Pozddrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2008-07-16 13:33:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008, Agent 0700 wrote:

    > IMHO sam wymyśliłeś dobre rozwiązanie.
    >
    > Jak nikt nie będzie chciał kupić to kup to z innego konta za 1 zł :-)

    Jak zaewidencjonuje, że Jan Kowalski Przedsiębiorstwo Sprzedaży
    ul. Wrocławska 2/8 sprzedał za 1 zł coś czego odbiorcą był Jan
    Kowalski zam. przy ul. Wrocławskiej 2/8, to kontrola podatkowa
    w tym Przedsiębiorstwie Sprzedaży może skończyć się BARDZO
    ciekawymi efektami ubocznymi, będzie o czym czytać na .podatki ;)

    > Pozbędziesz się dziadostwa.

    A to tak.
    Dlatego lepiej żeby NAPRAWDĘ kupiła osoba trzecia.
    I to "niepowiązana"!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-16 16:19:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > w tym Przedsiębiorstwie Sprzedaży może skończyć się BARDZO
    > ciekawymi efektami ubocznymi, będzie o czym czytać na .podatki ;)

    A nie wystarczy paragon bez nazwiska kupującego??

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2008-07-17 07:33:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 15 Jul 2008 20:15:14 +0200, Wwieslaw napisał(a):

    > IMO mozesz, i w dodatku pare zlotych zarobisz. Co do sprzetu RTV, to
    > chyba firmy "smieciowe" przyjmuja go nieodplatnie, ale nie wiem czy nie
    > tylko i wylacznie od osob fizycznych nieprowadzacych DG.

    W wypadku RTV trzeba uważać żeby nie wpaść "w kasę fiskalną"

  • 8. Data: 2008-07-17 18:55:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008, Przemek Lipski wrote:

    > A nie wystarczy paragon bez nazwiska kupującego??

    Jak "za złotówkę" to wystarczy, ale IMO tylko teoretycznie, bo
    zbyt podejrzanie wygląda.

    "Myślimy, że Pan to sprzedał osobie powiązanej, więc zgodnie
    z art.xxx ustawy o dochodowym i art.yyy o VAT ustalamy
    podatek na..." ;)
    "Pan udowodni, że nie sprzedał Pan tego osobie powiązanej?
    Przecież Pan nie wie, skoro ma Pan tylko bezimienny kwit!" ;)

    Oczywiście odkręcenie takiej tezy jest wysoce prawdopodobne.
    Tyle, że jeżdżenie wte i wewte celem "czynności wyjaśniających"
    może być bardziej skomplikowane niż zapłacenie podatku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-07-18 22:37:50
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > "Pan udowodni, że nie sprzedał Pan tego osobie powiązanej?
    > Przecież Pan nie wie, skoro ma Pan tylko bezimienny kwit!" ;)

    A jak za 50 zł, to nie wystarczy paragon?? W sklepie jak kupuje cokolwiek,
    to dostaję paragon nawet i na 1000 zł jeżeli taki zakup zrobilem...

    Pozdrawiam Przemek

  • 10. Data: 2008-07-18 23:12:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, Przemek Lipski wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
    > A jak za 50 zł, to nie wystarczy paragon??

    A czy ja napisałem, że nie wystarczy?
    Zależy DO CZEGO :)
    Do wykazania, że sprzedało się komu innemu niż "osobie
    powiązanej" nie wystarczy.
    Teoretycznie podatnik tego wykazywać nie musi.
    W praktyce.... w takim przypadku, jakby na mnie trafiło,
    wolałbym móc przedłożyć informacje po których US by się
    odczepił.

    > W sklepie jak kupuje cokolwiek,
    > to dostaję paragon nawet i na 1000 zł jeżeli taki zakup zrobilem...

    Ależ oczywiscie :)
    Tylko jak to jest "cena rynkowa" to nikt nie będzie szukał dziury
    w całym.
    Ale jak przykładowo stary komp, którego nikt nie chce (nawet
    za złotówkę :>), lecz "kiedyś" kosztował 3000 zł zostanie sprzedany
    "na paragon za złotówkę", to kogoś może korcić żeby jakąś
    dziurę do przyczepienia się znaleźć.

    pzdr, Gotfryd