  • 1. Data: 2003-07-25 11:43:33
    Temat: zly NIP w akcie notarialnym
    Od: "Łukasz" <s...@p...pl>

    Witam!
    w marcu tego roku stalem sie wlascicielem, mieszkania na podstawie darowizny
    od dziadkow, oczywiscie korzystalem ze zwolnienia z podatku od darowizn
    (wszelkie wymagane ustawowo wymagania spelnialem),
    zglaszajac do US zmiane adresu zamieszkania na formularzu NIP 3, wpisalem nr
    NIP z aktu notarilanego i pani przyjmujaca formularz i wprowadzajaca dane,
    powiedziala mi ze to nie jest moj NIP no i faktycznie wczoraj znalazle w
    koncu (przy ostatecznej przeprowadzce) decyzje o nadnaiu nr NIP i jest
    zupelnie inny niz na akcie notarialnym
    nie wiem kto polenil blad, czy ja podalem zly nr NIP u notariusza (podawalem
    telefonicznie dzien przed podpisaniem aktu) czy moze juz u notariusza w
    kancelarii sie pomylili

    a teraz najwazniejsze, co dalej z tym fantem? czy akt notarialny jest wazny?
    pewnie pojde do notariusza, ale to najwczesniej w poniedzialek, no a do tego
    czasu chcialem sie Was poradzic co robic i czy cos mi grozi? np za
    wprowadzenie US w blad :)
    moze i panikuje, ale to w koncu pierwsze wlasne M :))

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2003-07-25 12:29:28
    Temat: Odp: zly NIP w akcie notarialnym
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    nic nie rób, NIP w podany w akcie notarialnym nie ma żadnego znaczenia,
    liczy się ten prawdziwy NIP, z decyzji o nadaniu numeru.

    notariusz może poprawić oczywistą omyłkę, ale po co mu za to płacić

    BS