-
1. Data: 2003-12-03 18:49:10
Temat: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>
Witam !!!
dzisiaj odebralem monitor [na gwarancji], ktory oddalem ponad m-c temu do
serwisu... okazalo sie ze nie jest naprawiony.. w zwiazku z tym ccialbym go
calkowicie oddac i zadac pieniedzy jakie wydalem na zakup tegoz monitora. W
zwiazku z tym mam kilka pytan:
- do kogo zwrocic sie o zwrot (sprzedawca/gwarant/serwis) ?
- na jaki kodeks sie powolac i jakie paragrafy ?
- z jakiego tytulu rzadac (gwarancja/rekojmia) ?
pozdrawiam i oczekuje rzetelnych informacji
BaRMaN
-
2. Data: 2003-12-03 19:57:23
Temat: Odp: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "DorianG" <o...@k...pl>
Czy monitor został nabyty w ramach działalności gospodarczej, czy poza nią
Kiedy był kupiony
Jakie uprawnienia wynikają z karty gwarancyjnej
Bez tych informacji odpowiedź nie będzie rzetelna.
DG
-
3. Data: 2003-12-03 20:09:56
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>
Witam !!!
> Czy monitor został nabyty w ramach działalności gospodarczej, czy poza nią
byl zakupiony w sklepie, ja jestem osobom fizyczna
> Kiedy był kupiony
byl kupiony 9.10.2003
> Jakie uprawnienia wynikają z karty gwarancyjnej
nic konkretnego nie wynika, jedynie ze monitor ma 36 m-cy, serwisowanie
zostanie wykonane najwyzej w 21 dni
dodam ze monitor firmy Philips
pozdro
BaRMaN
-
4. Data: 2003-12-03 21:23:42
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
Użytkownik "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam> napisał w wiadomości
news:bqlg1c$1k7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam !!!
>
> > Czy monitor został nabyty w ramach działalności gospodarczej, czy poza
nią
> byl zakupiony w sklepie, ja jestem osobom fizyczna
> > Kiedy był kupiony
> byl kupiony 9.10.2003
> > Jakie uprawnienia wynikają z karty gwarancyjnej
> nic konkretnego nie wynika, jedynie ze monitor ma 36 m-cy, serwisowanie
> zostanie wykonane najwyzej w 21 dni
Idz do sprzedawcy. Powiedz ze towar jest niezgodny z umowa (najlepiej gdyby
potwierdzili ci na pismie ze zawiadomiles ich o tym) bo nie dziala i na
podstawie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej zadasz
zeby wymienili ci na nowy albo zreperowali.Jedno z dwojga. Wybor nalezy do
ciebie. Jak beda pytali o gwarancje to powiedz ze dochodzisz swoich roszczen
z ustawy nie z gwarancji. .
-
5. Data: 2003-12-04 10:24:24
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>
Witam !
>Powiedz ze towar jest niezgodny z umowa (najlepiej gdyby potwierdzili ci na
>pismie ze zawiadomiles ich o tym) bo nie dziala
w tym sek ze monitor dziala, tylko ze obraz jest rozmazany :(
>i na podstawie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej<
>zadasz zeby wymienili ci na nowy albo zreperowali.Jedno z dwojga.<
a nie moge zadac zwrotu pieniedzy ??
pozdro
BaRMaN
-
6. Data: 2003-12-04 12:31:19
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
Użytkownik "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam> napisał w wiadomości
news:bqn21l$s5u$1@atlantis.news.tpi.pl...
> a nie moge zadac zwrotu pieniedzy ??
Mozesz ale pod warunkiem że:
1- naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów
albo
2- jeżeli sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi w odpowiednim czasie lub
gdy naprawa albo wymiana narażałaby cie na znaczne niedogodności.
-
7. Data: 2003-12-04 15:37:44
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>
Witam !!!
> 2- jeżeli sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi w odpowiednim czasie lub
> gdy naprawa albo wymiana narażałaby cie na znaczne niedogodności.
naraza mnie na niedogodnosci
moze wiesz gdzie jest wzor jak dokladnie postapic w takiej sprawie ?? (np.
oswiadczenie, etc.)
pozdro
BaRMaN
-
8. Data: 2003-12-04 18:18:44
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
Użytkownik "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam> napisał w wiadomości
news:bqnkd4$3gt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam !!!
>
> > 2- jeżeli sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi w odpowiednim czasie
lub
> > gdy naprawa albo wymiana narażałaby cie na znaczne niedogodności.
> naraza mnie na niedogodnosci
> moze wiesz gdzie jest wzor jak dokladnie postapic w takiej sprawie ?? (np.
> oswiadczenie, etc.)
To nie moga byc niedogodnosci ale znaczne niedogodnosci.
Wzoru nie ma. po prostu zawiadamiasz o wadzie i zadasz
-
9. Data: 2003-12-05 15:06:35
Temat: Odp: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "DorianG" <o...@k...pl>
Możesz odwiedzić rzecznika konsumentów (powiatowego, miejskiego) lub lokalny
klub federacji konsumentów. Tam znajdują się tego typu wzorki. Te instytucje
mogą też pomóc ci w wtegzekwowaniu swoich praw.
Narka
DG
-
10. Data: 2003-12-05 20:22:19
Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
Użytkownik "DorianG" <o...@k...pl> napisał w wiadomości
news:bqq6vk$lt4$2@walker.pcmedia.com.pl...
> Możesz odwiedzić rzecznika konsumentów (powiatowego, miejskiego) lub
lokalny
> klub federacji konsumentów. Tam znajdują się tego typu wzorki. Te
instytucje
> mogą też pomóc ci w wtegzekwowaniu swoich praw.
Ja nie szukam wzorkow. Robi to autor posta.