  • 1. Data: 2002-11-19 10:34:05
    Temat: spalata kredytu
    Od: "Konkretny" <k...@k...pl>

    Ojciec zaciaga kredyt, ma rozdzialnosc majatkowa z matka.
    Pytanie czy weszly jakies zmiany (bo slyszalem ze tak) w Kodeksie Cywilnym
    odnosnie splat wierzytelnosci, w razie jakby inwestycja mu sie nie powiodla
    czy matka wraz z cala rodzina musialaby splacac kredyt?

  • 2. Data: 2002-11-19 15:22:06
    Temat: Odp: spalata kredytu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konkretny <k...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ard45v$5if$...@n...tpi.pl...
> [...]
    powiodla
    > czy matka wraz z cala rodzina musialaby splacac kredyt?

    Więc za zobowiązania powstałe po ustaniu małżeńskiej wspólności majątkowej
    odpowiada ten małżonek ,który je zaciągnął.
    Drugi małżonek może odpowiadać za powyższe zobowiązania w ramach
    odpowiedzialności rzeczowej czy też w następstwie dokonanej czynności
    prawnej/ np.poręczenia, przyjęcia długu/. na mocy ustawy
    dot.odpowiedzialnosci za osoby trzecie/ art.474 k.c/ lub w wypadku
    odpowiedzialności solidarnej / art.370 k.c, art. 422 w zw. z art. 441 k.c/.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-11-19 17:06:59
    Temat: Re: spalata kredytu
    Od: "Grupy dyskusyjne" <d...@d...pl>

    Zmiany o których mówisz są planem naszego Parlamentu, no może nie całego,
    natomiast na chwilę obecną jest tak jak napisała Sandra.

    Pozdrawiam

    Dodatkowo musicie uważać na zapis umowny mówiący o dobrowolnym poddaniu się
    egzekucji, ponieważ jeżeli kredytobiorca nie podpisze takiego oświadczenia
    bank nie może wystawić skutecznie BTE (przepisy prawa bankowego) aczkolwiek
    nie wydaje mi się aby jakikolwiek bank w dzisiejszych czasach nie stosował
    oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
    Prośba prywatna: Za wszelką cenę niech drugie z Twoich rodziców w żaden
    sposób nie uczestniczy w transakcji kredytowej. Kategorycznie jest
    rozdzielność i już.

    Dawid

  • 4. Data: 2002-11-19 21:30:44
    Od: "General Konkretny NTGeneral" <k...@k...pl>