  • 1. Data: 2002-09-22 11:33:33
    Temat: rozwód z orzekaniem winy a bez orzekania?
    Od: d...@p...onet.pl

    Jestem w trakcie rozwodu. Chciałbym sie dowiedzieć co zyskam w przypadku
    orzeczenia winy małzonki a co stracęw przypadku rozwodzu bez orzekania winy,
    oprócz pokrycia przez nią kosztów postępowania sądowego.

    pozdrawiam Darek

  • 2. Data: 2002-09-22 14:17:23
    Temat: Odp: rozwód z orzekaniem winy a bez orzekania?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Jestem w trakcie rozwodu. Chciałbym sie dowiedzieć co zyskam w przypadku
    > orzeczenia winy małzonki

    rozwód z winy małżonka pociągać może za sobą skutki prawne. A w
    szczególności takim skutkiem prawnym będzie art. 60 k.r.o normujący
    obowiązek alimentacyjny między rozwiedzionymi małżonkami.Orzeczenie rozwodu
    z winy jednego z małżonków może również w konkretnych okolicznościach
    stanowić ważny powód do żądania ustalenia udziałów w majątku wspólnym
    uwzgledniając stopień przyczynienia się do powstania tego majątku. I tak na
    skutek prawny związany z orzeczeniem sąd powinien pouczyć strony o skutkach
    zaniechania orzekania o winie....

    a co stracęw przypadku rozwodzu bez orzekania winy,

    nieorzekanie o winie na zgodny wniosek stron jest dla sądu wiążący. Brak
    wzmianki w sentencji wyroku o winie traktuje sie tak ,jakby żaden z
    małżonków nie ponosił winy w spowodowaniu rozkład pożycia, w związku z czym
    brak jest przesłanek do powyższej treści w wypadku orzeczenia o winie /
    j.w.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-09-22 15:30:11
    Temat: Re: rozwód z orzekaniem winy a bez orzekania?
    Od: d...@p...onet.pl

    dziękuję za odpowiedź i jeszcze chciałbym więcej dowiedziec sie o obowiązku
    alimentacyjnym.
    Czy w przypadku orzeczenia winy małzonki, będzie ona mogła wystąpić o alimenty
    dla siebie (w przypadku trudnej sytuacji)
    bo wiem jeżeli będzie rozwód orzekany bez winy to może wystąpić...

  • 4. Data: 2002-09-22 15:41:39
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    alimenty
    > dla siebie (w przypadku trudnej sytuacji)
    > bo wiem jeżeli będzie rozwód orzekany bez winy to może wystąpić...

    teoretycznie nie...ale w praktyce spotykane są wypadki kiedy zasądzono
    alimenty w sprawach wyjątkowych...zależy od materiału dowodowego,który by
    pozwolił sędziemu wydać takie orzeczenie.../ jednak to są wyjątkowe sprawy/.

    Sandra

  • 5. Data: 2002-09-23 05:42:51
    Od: a...@i...pl (Aga)

> [...]
    winy,
    > oprócz pokrycia przez nią kosztów postępowania sądowego.

    Przy orzekaniu o winie zyskasz to że sprawa będzie trwała dłużej może
    się ciągnąć
    przez kilka lat.
    Aga

    Wykorzystaj mnie... >>> http://link.interia.pl/f1654