  • 1. Data: 2002-11-21 13:11:14
    Temat: rozwód
    Od: Basia <b...@i...net.pl>

    Witam!

    Jak to jest z rozwodem kiedy ma się ślub konkordatowy?
    Za informacje z góry dziękuje.

    Basia

  • 2. Data: 2002-11-21 13:21:25
    Temat: Re: rozwód
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Basia napisał:
    > Witam!
    >
    > Jak to jest z rozwodem kiedy ma się ślub konkordatowy?
    > Za informacje z góry dziękuje.
    W kościele katolickim nie ma rozwodów.
    Ktos kiedys sugerował że konsekwencja konkordatowego slubu może być
    niemożnośc rozwiedzenia się.
    Pewnie tak nie jest.. ale...

    No i jak ktoś już był taki konkordatowy to teraz chyba słowo rozwód
    przez usta mu nie powinno przejść....

    Taaa... to sie chyba nazywa "praktykujący niewierzący" ... taka nowa
    polska specjalność.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-21 15:14:37
    Od: "Monisia_" <g...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:

    > No i jak ktoś już był taki konkordatowy to teraz chyba słowo rozwód
    > przez usta mu nie powinno przejść....

    Ale czasami mozna uniewaznic zwiazek malzenski.

    > Taaa... to sie chyba nazywa "praktykujący niewierzący" ... taka nowa
    > polska specjalność.

    Ja np. jestem osoba wierzaca, ale okazuje sie, ze moj malzonek nie byl/nie
    jest. Klamal nawet w dniu slubu skladajac przysiege, ktora dla mnie bardzo
    wiele znaczyla.

    M.

  • 4. Data: 2002-11-21 15:34:21
    Temat: Odp: rozwód
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Basia <b...@i...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...task
    .gda.pl...
    > Witam!
    >
    > Jak to jest z rozwodem kiedy ma się ślub konkordatowy?
    > Za informacje z góry dziękuje.

    Kościoł nie akceptuje rozwodów jednak na podst. prawa cywilnego nie ingeruje
    w te sprawy. Małżonkowie,którzy dochodzą do wniosku ,że chcą się rozwieść na
    podst.prawa cywilnego muszą wystąpić do sądu.

    polecam procesy małżeńskie art.1671 - 1691 ;1692-1696 kodeksu prawa
    kanonicznego

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-21 15:43:47
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monisia_" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czasami mozna uniewaznic zwiazek malzenski.

    Uznać za zawarty nieważnie.

    To duże różnica. Unieważnienie zakłada, że związek małżeński był ważny.
    Uznanie za nieważny zakłada, że związek nie istniał ważnie.

    Dominik Jan Domin

  • 6. Data: 2002-11-21 16:11:27
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > podst.prawa cywilnego muszą wystąpić do sądu.
    >
    > polecam procesy małżeńskie art.1671 - 1691 ;1692-1696 kodeksu prawa

    Natomiast nie unieważnia to sakramentu.

    Następny ślub konkordatowy jest wykluczony (chyba, że poprzedni małżonek
    odszedł ze świata żywych).

    Dominik Jan Domin

  • 7. Data: 2002-11-22 09:54:58
    Od: "Monisia_" <g...@w...pl>

    Użytkownik Dominik Jan Domin <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:>

    > Następny ślub konkordatowy jest wykluczony (chyba, że poprzedni małżonek
    > odszedł ze świata żywych).

    Ja swojego mam ochote ubic!
    M.