  • 1. Data: 2005-07-04 07:46:13
    Temat: Odp: kawałek domu jako spadek
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Jak inaczej mogę odzyskać kawałek domu, należny mi jako spadek po matce ?

    Ten spadek to Ty juz nabyles. Kwestia ujawnienia tego prawa. Wydaje mi sie
    ze najszybciej byloby wytoczyc powodztwo o ustalenie tresci ksiegi
    wieczystej. W ramach tego postepowania sad ustali, ze nieruchomosc nalezala
    do majatku wspolnego malzonkow, ze udzial po matce nabyles Ty i siostra po
    polowie w wyniku dziedziczenia, a czesc ojca nabyla siostra w drodze
    darowizny.

    Wg mnie tak bedzie najszybciej i najtaniej.

    Dan

  • 2. Data: 2005-07-04 11:41:26
    Temat: Odp: fakty i rzeczy do ustalenia ?
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Thx za wskazówki. Nie rozumiem jeszcze kilku spraw:

    > rozumiem że chodzi o ujawnienie tego prawa w KW ?

    Tak

    > Czy drugą strona w takim postępowaniu będzie moja siostra ?

    Tak

    > Nieruchomość wybudowano w trakcie trwania małżeństwa moich rodziców.
    > Nie spisali intercyzy małżeńskiej, więc z mocy ustawy mieli wspólność
    > majątkową. A w księdze nie ma informacji, że pierwszy właściciel
    > (mój ojciec) nabywa nieruchomość ze swojego majątku odrębnego.
    > Co sąd miałby ustalać w kwestii nieruchomość <-> majątek wspólny ?

    No skoro w KW figurowalo, ze nieruchomosc stanowi wlasnosc ojca, ktora potem
    (po smierci matki) zostala przeniesiona na siostre i taki stan ujawniono, to
    trzeba ustalic, ze w rzeczyswistosci stan prawny jest inny. Zeby sad mogl
    ujawnic Twoje prawo w kw, musi najpierw ustalic ze ta nieruchomosc wchodzi w
    sklad spadku, a zatem ze stanowila wspolwlasnosc malzenska.

    Od razu sie sprostuje. Udzial po matce nabyles Ty, siostra i ojciec w
    rownych czesciach. Jak ktos slusznie zauwazyl nizej, Twoj udzial wynosi 1/3
    czesc spadku, czyli 1/6 cz. nieruchomosci.

    > Ale to chyba jest już fakt. Mam decyzję sadu o nabyciu praw do 1/3 spadku
    > po matce. Co sąd miałby tu ustalać ?

    Ustalone jest ze nabyles 1/3 cz. spadku po matce. Trzeba jeszcze ustalic, ze
    w sklad spadku wchodzila nieruchomosc. Bo jak sam piszesz, z wpisu do kw
    wynika, ze nieruchomosc w calosci nalezy do siostry na podstawie umowy
    darowizny.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-07-05 07:01:35
    Temat: kawałek domu jako spadek
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    Ojciec i matka wybudowali dom. Mieli wspólność majątkową. Matka zmarła nie
    pozostawiając testamentu. Ojciec (kilka lat po śmierci matki) darował dom
    mojej siostrze aktem notarialnym. Mam postanowienie sądu o nabyciu praw
    do 1/3 spadku po matce. W księdze wieczystej domu: 1-szym właścicielem domu
    był wpisany jedynie mój ojciec, a 2-gim jest teraz wyłącznie moja siostra.
    Nie stać mnie na koszty związane z wniesieniem sprawy o podział spadku.

    Jak inaczej mogę odzyskać kawałek domu, należny mi jako spadek po matce ?

    Pegaz.

    -----
    Z polską polityką jest jak z gównem.
    Należy trzymać się z daleka, bo inaczej można się pobrudzić.

  • 4. Data: 2005-07-05 07:42:17
    Temat: Re: kawałek domu jako spadek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pegaz wrote:

    > Jak inaczej mogę odzyskać kawałek domu, należny mi jako spadek po matce ?

    No 1/3 jest cały czas twoja, trzeba się tylko z postanowienim
    przespacerować do ksiąg wieczystych.
    Dobrze byłoby to zrobić, bo jak cię nie ma w księgach, to siostra może
    sprzedać dom bez ciebie.
    Kosztów niestety nie znam, ale nie są takie znowu wielkie

    Dom macie do spółki, ty 1/3 ona resztę.

  • 5. Data: 2005-07-05 08:52:45
    Temat: fakty i rzeczy do ustalenia ?
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > darowizny.

    Ale to chyba jest już fakt. Mam decyzję sadu o nabyciu praw do 1/3 spadku

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----

  • 6. Data: 2005-07-05 08:54:11
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedać dom bez ciebie.
    > Kosztów niestety nie znam, ale nie są takie znowu wielkie

    I tu się chyba mylisz. On ma prawo do 1/3 ale częsci matki, czyli do 1/6
    całości domu.

    Przemek

  • 7. Data: 2005-07-05 09:02:01
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    po
    > polowie w wyniku dziedziczenia, a czesc ojca nabyla siostra w drodze

    A z jakiej racji małżonek (ojciec) został wyłączony z dziedziczenia? Wszyscy
    nabyli prawo do spadku po matce / żonie w wysokości 1/3. Coś kolego głupoty
    piszesz.

    Przemek

  • 8. Data: 2005-07-05 09:12:26
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    witek wrote:

    > Dom macie do spółki, ty 1/3 ona resztę.

    A nie 1/6 ?

    Marek

  • 9. Data: 2005-07-06 07:56:27
    Temat: Re: fakty i rzeczy do ustalenia ?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 lip o godzinie 10:52, na pl.soc.prawo, Pegaz napisał(a):

    > Ale to chyba jest już fakt. Mam decyzję sadu o nabyciu praw do 1/3 spadku
    > po matce.

    Skoro odziedziczyłeś 1/3 części nieruchomości po matce - więc w chwili
    obecnej masz 16,6666% całej nieruchomości.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-07-06 15:04:36
    Temat: jakie postepowanie ?
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ujawnic Twoje prawo w kw, musi najpierw ustalic ze ta nieruchomosc wchodzi w
    > sklad spadku, a zatem ze stanowila wspolwlasnosc malzenska.
    [...]
    > Ustalone jest ze nabyles 1/3 cz. spadku po matce. Trzeba jeszcze ustalic, ze
    > w sklad spadku wchodzila nieruchomosc.

    Trochę się pogubiłem. Moim celem jest odzyskanie kawałka domu, należnego
    mi jako spadek po matce. Wydaje się, że są dwie drogi by to osiągnąć:
    (1) uzgodnienie treści KW z rzeczywistym stanem czyli ujawnienie moich praw
    (2) podział spadku po matce

    Czy to są dwie niezależne, rozdzielne sprawy jakie miałbym założyć w sądzie ?

    Pegaz.

    -----