  • 1. Data: 2002-09-15 09:46:23
    Temat: jak napisać powez bez orzekania o winie?
    Od: "HAXA" <h...@H...PL>

    Witam Grupowiczów,
    Nie wiem jak napisać pozew rozwodowy bez orzekania o winie jednej ze stron.
    Sytuacja przedstawia się następująco: doszło do całkowitego i trwałego
    rozkładu pożycia małżeńskiego. On kupił drugie mieszkanie i wyprowadził się,
    a Ona została w ich mieszkaniu z dzieckiem. On nadal spotyka się z dzieckiem
    i chce tego, a Ona nie robi problemów. Jak napisać pozew, aby Sąd nie
    orzekał o winie?

    Haxa

  • 2. Data: 2002-09-20 06:43:23
    Temat: Re: jak napisać powez bez orzekania o winie?
    Od: "miku" <m...@i...pl>

    wnosicie o pominiecie rozprawy pojednawczej i w zwyklym pozwie rozwodowym
    piszecie wnosicie o rozwoazanie malzenstwa bez orzekania o winie. zaznaczam
    ze obie strony musza sie zgodzic na to , zeby pozniej nie bylo nie
    porozumien na sali przed sedzia. aby rozwod trwal jak najkrocej , radze
    wylaczyc sprawy majatkowe z tego procesu. mozna ich dochodzic pozniej w
    procesie cywilnym.

  • 3. Data: 2002-09-20 07:31:06
    Temat: Odp: jak napisać powez bez orzekania o winie?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik miku <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ameg0p$ll3$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > porozumien na sali przed sedzia. aby rozwod trwal jak najkrocej , radze
    > wylaczyc sprawy majatkowe z tego procesu. mozna ich dochodzic pozniej w

    :-) Sąd zaniecha orzekania o winie na zgodne żądanie małżonków art .57 par.2
    zd.1 k.r.o Jednak zaniechanie orzekania o winie w sentencji wyroku nie
    wyłącza zamieszczenia w uzasadnieniu rozważań dotyczących winy w
    spowodowaniu rozkładu pożycia...nawet nie orzekanie o winie nie zwalnia sądu
    od wszechstronnego wyjaśnienia co było przyczyną rozkładu..biorąc pod uwagę
    art. 56 i 58 ,które to art. obligują sąd do wnikliwej analizy..

    Sandra