  • 11. Data: 2008-01-02 21:33:02
    Temat: Re: dodrukowywanie banknotów
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "as" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:flgad0$qr3$1@news.onet.pl...
    > witam
    > mam pytanie dotyczace dziury budzetowej..moze proste i głupie ale pewnie
    > nie
    > tylko ja nie znam na nie odpowiedzi..
    > dlaczego nie mozna dodrukowawac banknotów w skarbie panstwa, kiedy
    > braknie..(na podwyżki dla lekarzy,górników itd..)kto kontroluje i sprawdza
    > emisję banknotów?

    No ale po co angazowac w to skarb panstwa?

    Lekarzu, gorniku, nauczycielu, pelegniarko!

    Brakuje ci pieniedzy?

    Wydrukuj je samodzielnie. Wzory banknotow do pobrania ze stron internetowych
    Ministerstwa Zdrowia. Minimalna rozdzielczosc rozdzielczosc wydruku: 300
    dpi, papier 80-120 g/m2.

    sz.

  • 12. Data: 2008-01-03 02:38:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    as pisze:
> [...]
    > dlaczego nie mozna dodrukowawac banknotów w skarbie panstwa, kiedy
    > braknie..(na podwyżki dla lekarzy,górników itd..)kto kontroluje i sprawdza

    Udajesz idiotę, czy na prawdę nim jesteś?

  • 13. Data: 2008-01-03 07:13:15
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    wiadomości news:acut45-a49.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Udajesz idiotę, czy na prawdę nim jesteś?

    Czemu od razu idiotę? Przecież nie musi znać się na wszystkim

  • 14. Data: 2008-01-03 08:07:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szymon pisze:

    > Czemu od razu idiotę? Przecież nie musi znać się na wszystkim

    Na tym nie trzeba się znać. Wystarczy umieć myśleć logicznie.

  • 15. Data: 2008-01-03 09:41:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > dlaczego nie mozna dodrukowawac banknotów w skarbie panstwa, kiedy
    > braknie..(na podwyżki dla lekarzy,górników itd..)kto kontroluje i sprawdza
    > emisję banknotów?
    > czy ktos zna dokładną procedurę?:)

    Można. Tyle tylko, że jest to ekonomicznie odpowiednik podatku. Takie
    mechanizmy funkcjonowały np. w średniowieczu. Zaletą monetarno-inflacyjnego
    systemu podatkowego są niskie koszta jego pobierania, zaś główną wadą duża
    niesprawiedliwosć społeczna (jest on bardziej dotkliwy dla konsumentów i
    oszczędzających). Utrzymując stałą ilość pieniądza (wymienia się tylko
    zużyte banknoty) można z kolei lepiej kontrolować opodatkowanie
    społeczeństwa (stawki podatkowe, zwolnienia, lekarze i prawnicy zero itd.).
    Innymi słowy - jeśli rząd dodrukuje 20% banknotów to twoje staną się również
    o 20% mniej wartosciowe i to tak jak by emitent zabrał ci 20% majątku czyli
    nałożył podatek.

  • 16. Data: 2008-01-03 10:28:53
    Od: Czarek <...@...pl>

    William wrote:
    > Innymi słowy - jeśli rząd
    > dodrukuje 20% banknotów to twoje staną się również o 20% mniej
    > wartosciowe i to tak jak by emitent zabrał ci 20% majątku czyli nałożył
    > podatek.

    Mylisz się.

    Hint: A jak dodrukuje 100% banknotów? A jak 200%?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 17. Data: 2008-01-03 11:10:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William pisze:

> [...]
    > dodrukuje 20% banknotów to twoje staną się również o 20% mniej
    > wartosciowe i to tak jak by emitent zabrał ci 20% majątku czyli nałożył

    No, nie tyle majątku, ile gotówki (także na kontach) i dochodu.

  • 18. Data: 2008-01-03 11:27:28
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Czarek pisze:

    > Mylisz się.
    >
    > Hint: A jak dodrukuje 100% banknotów? A jak 200%?

    50% i 66.6%

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 19. Data: 2008-01-03 13:37:26
    Temat: Odp: dodrukowywanie banknotów
    Od: "as" <n...@p...fm>

    myslalam ze to forum a nie kolko logicznego myslenia..-lawa jesli nie masz
    nic do powiedzenia albo nie znasz odpowedzi na zadawane pytanie to prosze
    nie kompromituj sie..

    wszystkim dziekuje za odpowiedz!

    Użytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:9...@n...lechistan.com...

  • 20. Data: 2008-01-03 13:37:47
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    wiadomości news:9lhu45-uu9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Na tym nie trzeba się znać. Wystarczy umieć myśleć logicznie.

    To Ty też myśl logicznie i nie wyzywaj już nikogo od idiotów bo tutaj nikt
    Ciebie nie obraża