  • 1. Data: 2003-10-28 06:53:16
    Temat: Zabezpieczenie dostawcy towarów przed innymi wierzycielami odbierającego. - PROPOZYCJA DO OCENY
    Od: "Kajci" <k...@p...onet.pl>

    Opis sytuacji:
    Firma posiada przeterminowane zobowiązania któtych nie może zrealizować
    wszystkich równocześnie dlatego istnieje możliwość dochodzenia roszczeń przez
    wierzycieli z majatku firmy ( majątek istnieje i w żaden sposób z nim nie
    uciekamy ) ale towar dostarczany przez jednego z nowych dostawców jest na tyle
    atrakcyjny iż umożliwia firmie funkcjonowanie i spłatę zobowiązań, ale
    równocześnie może stanowić łakomy kąsek dla komornika. Firma jest firmą
    handlową detaliczną

    Pomysł do oceny:
    1. Firma poszerza zakres swojej działalności o magazynowanie towarów.
    2. Zawiera z dostawcą umowę odpłatną na magazynowanie.
    3. Towar sprzedawany jest wpisywany na PZ potwierdzaną w tym samym dniu przez
    dostawcę fakturą sprzedaży gotówkową.

    Więc towar jest własnością sprzedawcy tylko przez chwilę od wypisania PZ do
    wstawienia paragonu fiskalnego lub faktury. - tak myślę :)

    POmysł 2
    Umowa agencyjna - między dostawcą a odbiorcą - ale czy wtedy aby sprzeadawać
    detalicznie muszę posiadać jego kasę fiskalną ( dostawca tak jak i ja posiada
    obowązek rejestracji )

    Za oceny z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-10-28 08:27:17
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kajci <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    sprzeadawać
    > detalicznie muszę posiadać jego kasę fiskalną ( dostawca tak jak i ja

    Proponuję poczytać " umowa składu ", " umowa składu nieprawidłowa ", " umowa
    komisu ". Konsekwencje wszystkich tych umów opisane są w poradniku
    przedsiębiorcy.
    Pierwszy pomysł ze względu na znajomość tematu wydaje mi lepszy.
    Pozdrawiam.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 3. Data: 2003-10-28 15:59:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A ewentualnie postępowanie układowe nie wchodzi w rachubę? No bo wydaje mi
    się ono w Twoim wypadku najrozsądniejszą radą. Zawierasz układ z
    wierzycielami i spokojnie odrabiasz długi.

    Stosując którykolwiek z proponowanych przez Ciebie sposobów narażasz się
    na zarzut działania na szkodę wierzycieli poprzez realizowanie zobowiązań
    jednego z nich kosztem pozostałych. Jeśli nawet komornik towaru nie
    zajmie, no to nie ma silnych i będziesz musiał spłacać tego nowego
    dostawcę w 100%, a pozostali wierzyciele będą dostawać ochłapy.

    Jeśli już upierasz się przy tego typu kombinacjach, to ja bym zakombinował
    w ten sposób, że Twoja firma staje się przedstawicielem handlowym tego
    nowego dostawcy. Ty to sprzedajesz, ale on fakturuje na siebie a Tobie
    płaci tylko prowizję od sprzedaży. Twój magazyn po prostu mu wynajmujesz.