  • 1. Data: 2002-11-19 10:51:33
    Temat: Wypowiedzenie...
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Czy pracodawca ma prawo nie podać powodu wypowiedzenia?
    Jeśli tak to w jaki sposób można odwołać się od takiej decyzji skoro nie zna
    się powodu?

    I jeszcze jedno pytanko :)
    Czy fakt urlopu bezpłatnego w okresie wypowiedzenia wpływa na decyzję o
    zasiłku dla bezrobotnych?

    Z góry dziękuję.
    Vicky

  • 2. Data: 2002-11-19 18:52:39
    Temat: Re: Wypowiedzenie...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 19 Nov 2002 11:51:33 +0100, "Vicky"
    <b...@a...pl> zakodował:

    >Czy pracodawca ma prawo nie podać powodu wypowiedzenia?

    Uzasadnienie jest wymagane tylko przy wypowiadaniu umowy na czas
    nieokreślony.

    >Jeśli tak to w jaki sposób można odwołać się od takiej decyzji skoro nie zna
    >się powodu?

    Powinno być o tym pouczenie na wypowiedzeniu - w ciągu 7 dni od daty
    otrzymania do sądu pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-11-19 20:32:01
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > Powinno być o tym pouczenie na wypowiedzeniu - w ciągu 7 dni od daty
    > otrzymania do sądu pracy.

    Pouczenie jest, ale skąd mam wiedzieć od czego się odwoływać skoro nie
    posiadam powodu wypowiedzenia? :)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 4. Data: 2002-11-19 23:09:43
    Temat: Odp: Wypowiedzenie...
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Vicky <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:are71i$e4e$...@n...tpi.pl...

    > Pouczenie jest, ale skąd mam wiedzieć od czego się odwoływać skoro nie
    > posiadam powodu wypowiedzenia? :)

    odp. masz w swoim pytaniu:-)
    Czy pracodawca ma prawo nie podać powodu wypowiedzenia?

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-19 23:22:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 19 Nov 2002 21:32:01 +0100, "Vicky"
    <b...@a...pl> zakodował:

    >Pouczenie jest, ale skąd mam wiedzieć od czego się odwoływać skoro nie
    >posiadam powodu wypowiedzenia? :)

    Że nie zgadzasz sie z brakiem uzasadnienia - czyli, że wypowiedzenie
    ma braki formalne (oczywiście jeżeli jest to wypowiedzenie umowy na
    czas nieokreślony).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-11-20 10:50:42
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > Użytkownik Vicky <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:are71i$e4e$...@n...tpi.pl...

    > odp. masz w swoim pytaniu:-)
    > Czy pracodawca ma prawo nie podać powodu wypowiedzenia?

    :)
    a jak jest z tą drugą częscią pytania? :

  • 7. Data: 2002-11-20 10:51:25
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > Że nie zgadzasz sie z brakiem uzasadnienia - czyli, że wypowiedzenie
    > ma braki formalne (oczywiście jeżeli jest to wypowiedzenie umowy na
    > czas nieokreślony).
    A jeśli na określony to tak poprostu może sobie nie podać powodu?:)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 8. Data: 2002-11-20 11:21:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 20 Nov 2002 11:51:25 +0100, "Vicky"
    <b...@a...pl> zakodował:

    >A jeśli na określony to tak poprostu może sobie nie podać powodu?:)

    Tak (jeżeli w ogóle można ją wypowiedzieć)
    KP:
    Art. 30.
    Par. 4. W o?wiadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę
    zawartej na czas nie okre?lony lub o rozwi?zaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniaj?ca
    wypowiedzenie lub rozwi?zanie umowy.

    Art. 32. Par. 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę
    o pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) (skre?lony),
    3) czas nie okre?lony.

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Czyli nie można wypowiedzieć umowy o pracę na czas określony zawartą
    na <=6 miesięcy, a powyżej musi być odpowiedni zapis w umowie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-11-20 13:00:52
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > Czyli nie można wypowiedzieć umowy o pracę na czas określony zawartą
    > na <=6 miesięcy, a powyżej musi być odpowiedni zapis w umowie.

    Dziękuję za szczegółowy opis sytuacji:)

    Pozdrawiam
    Vicky