  • 1. Data: 2003-07-25 13:28:10
    Temat: Wezwanie z sądu
    Od: "Zuzia" <z...@o...pl>

    Witam
    Czy jeśli otrzymałam wezwanie z sadu Wydział Spraw Rodzinnych w charakterze
    świadka to mam obowiązek się stawić?
    Czy nie pojawienie się jest jakoś karane?
    Czy wiedząc o co chodzi mogę wysłać wyjaśnienie na piśmie co do sprawy i
    jednocześnie uzasadnić nie pojawienie się na niej? Tylko czym uzasadnić?
    Zwolnieniem lekarskim? Urlopem?.... ?

    Czy dostarczenie takiego wyjaśnienia może być przez osobę przeze mnie
    upoważnioną?

    Pozdrawiam
    Zuzia

  • 2. Data: 2003-07-25 14:15:27
    Temat: Odp: Wezwanie z sądu
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Zuzia <z...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfrba1$bn4$...@n...news.tpi.pl...
    > Witam
    > Czy jeśli otrzymałam wezwanie z sadu Wydział Spraw Rodzinnych w
    charakterze
    > świadka to mam obowiązek się stawić?

    tak
    > Czy nie pojawienie się jest jakoś karane?

    w ostatecznosci tak oraz jak w innych sprawach jesli jest to konieczne to i
    doprowadzenie ...

    > Czy wiedząc o co chodzi mogę wysłać wyjaśnienie na piśmie co do sprawy i
    > jednocześnie uzasadnić nie pojawienie się na niej?

    jesli na wezwaniu jest stawiennictwo obowiazkowe nalezy sie stawić

    Tylko czym uzasadnić?
    > Zwolnieniem lekarskim? Urlopem?.... ?

    to moze spowodowac odroczenie na term.pozniejszy

    > Czy dostarczenie takiego wyjaśnienia może być przez osobę przeze mnie
    > upoważnioną?

    takich wyjasniej nie doręcza się sędziemu do gabinetu ...składa sie na
    biurze podawczym powołujac sie na sygn.akt sprawy a dostarczyc do biura moze
    nawet sąsiad lub tez pocztą

    Sandra