  • 1. Data: 2004-08-30 17:19:37
    Temat: Szkoła
    Od: "Paul4" <p...@g...pl>

    Witam!
    Mam 18 lat i w tym roku zdaję maturę - nowym system. Mam pytanie: nie wie
    ktoś co muszę zdawać na maturze, aby dostać się do szkoły na prawo. Głównie
    interesuje mnie szkoła we Wrocławiu. Jeśli może mi ktoś udzielić
    jakichkolwiek informacji będę wdzięczny.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-08-30 17:26:22
    Temat: Re: Szkoła
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Paul4* [ p...@g...pl ] napisał(a):

> [...]
    > na prawo. Głównie interesuje mnie szkoła we Wrocławiu. Jeśli może
    > mi ktoś udzielić jakichkolwiek informacji będę wdzięczny.

    po pierwsze kazda szkola moze patrzyc na swiadectwo maturalne po
    swojemu
    po drugie proponuje polski rozszerzony, jezyk obcy rozszerzony,
    historie rozszerzona... jakbys jeszcze dobrze zdal wiedze o
    spoleczenstwie oczywiscie rozszerzona to masz spore szanse :) choc
    slyszalem ze jakis uniwerek biorac na prawo patrzy na matematyke - ale
    kretynstwo :/
    ja tez zdaje maturke za nieco ponad pol roku ale ide na ktorys awf
    (wrocek, wawa, gdansk, poznan albo krakow) na turystyke i rekreacje i
    nie mam problemow z wyborem przedmiotow :)

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-08-30 18:10:26
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    Sarpedon napisał(a):
    > slyszalem ze jakis uniwerek biorac na prawo patrzy na matematyke - ale
    > kretynstwo :/

    UAM, kretynstwo? Nie wydaje mi sie. Ja sie ciesze jak glupi bo znam
    wielu "kujonow" historycznych, ktorzy dodawac nie potrafia przez co moje
    szanse znacznie wzrastaja :)

    --
    eh... wysluzyl sie juz stary sig moj przez dokladnie caly rok...
    znudzil mi sie...

  • 4. Data: 2004-08-30 18:41:48
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Drwal* [ z...@d...sie ] napisał(a):

    > UAM, kretynstwo? Nie wydaje mi sie. Ja sie ciesze jak glupi bo znam
    > wielu "kujonow" historycznych, ktorzy dodawac nie potrafia przez
    > co moje szanse znacznie wzrastaja :)

    a po cholere historykowi czy prawnikowi calki, rozniczkowanie,
    pochodne, itp ?

  • 5. Data: 2004-08-30 18:43:44
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    Sarpedon napisał(a):

    > a po cholere historykowi czy prawnikowi calki, rozniczkowanie,
    > pochodne, itp ?

    nie przesadzaj, matematyka na poziomie podstawowym tego nie obejmuje

    chodzi o logiczne rozumowanie, a lepszego przedmiotu w nielogicznej
    polskiej szkole do sprawdzenia tego nie znajduje...

  • 6. Data: 2004-08-30 18:49:56
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Drwal* [ z...@d...sie ] napisał(a):

    > nie przesadzaj, matematyka na poziomie podstawowym tego nie obejmuje
    > chodzi o logiczne rozumowanie, a lepszego przedmiotu w nielogicznej
    > polskiej szkole do sprawdzenia tego nie znajduje...

    to ja nie wiem po co uczelnie patrza na cos podstawowego... ja sie
    dowiadywalem na awfie w wawie to tam wiecej pkt dostaje sie za 30%
    maturki rozszerzonej niz 100% podstawowej :)
    niestety ja bede musial zdawac polski podstawowy :( bo na wiecej nie
    umiem i nie zdaze nadrobic

  • 7. Data: 2004-08-30 19:07:07
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    Sarpedon napisał(a):

    > to ja nie wiem po co uczelnie patrza na cos podstawowego...

    pisalem ci przeciez ze nie chodzi o umiejetnosci stricte matematyczne
    ale o logiczne podejscie do sprawy - logiki wymaga juz matematyka w 1
    klasie podstawowki

> [...]
    > maturki rozszerzonej niz 100% podstawowej :)
    > niestety ja bede musial zdawac polski podstawowy :( bo na wiecej nie

    wspolczuje ci ze mature masz juz za pol roku, ja dopiero za poltora :)
    niemniej nie zamierzam sie teraz uczyc za bardzo :D

  • 8. Data: 2004-08-30 19:11:04
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Drwal* [ z...@d...sie ] napisał(a):

    > pisalem ci przeciez ze nie chodzi o umiejetnosci stricte
    > matematyczne ale o logiczne podejscie do sprawy - logiki wymaga
    > juz matematyka w 1 klasie podstawowki

    moze masz i racje :)

    > wspolczuje ci ze mature masz juz za pol roku, ja dopiero za
    > poltora :) niemniej nie zamierzam sie teraz uczyc za bardzo :D

    no ja takie samo podejscie mialem co ty :) teraz jednak juz nie
    przelewki :P

  • 9. Data: 2004-08-30 22:28:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2004, Sarpedon wrote:

> [...]
    >+ > wielu "kujonow" historycznych, ktorzy dodawac nie potrafia przez
    >+ > co moje szanse znacznie wzrastaja :)

    ...a to nie wiem... chyba że ma posłem zostać ;)

    >+ czy prawnikowi calki, rozniczkowanie, pochodne, itp ?

    ...bo jak by algebry zbiorów nie umiał to później byłyby ciekawe
    dyskusje na temat "oraz" "oraz nie" "lub[czasopisma :>]" i podobnych
    na .prawo ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-08-30 23:10:43
    Temat: Odp: Szkoła
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYTNIJ-TO.pl>

    Użytkownik Sarpedon <f...@t...cy> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cgvsfa$gpm$...@a...news.tpi.pl...

    > a po cholere historykowi czy prawnikowi calki, rozniczkowanie,
    > pochodne, itp ?

    zdziwisz sie jak sie dowiesz jakie pytania zadaja na egzaminach...
    Znajoma jak zdawala na MUZYKOLOGIE to oprocz normalnych (dot. tematu
    studiow) dostala m.in. takie:
    kto jest patronem UE?
    wymienic po koleii wszystkich krolow polskich (no i dynastie)
    /tutaj opis jakiegos krola/ - co to za krol?
    itp.

    no i co taki patron UE moze miec wspolnego z muzykologia...?

    --
    kubaz