  • 1. Data: 2002-11-17 00:40:42
    Temat: Rozwod, mieszkanie, podzial
    Od: "Seb." <t...@w...pl>

    Szukam pomocy w sprawie rozwodu i podzialu majatku - mam nadzieje, ze jest
    to dobra grupa :-)
    Otoz rozwodze sie i mam pytanie jak podzielic mieszkanie:
    - w 60% kupione przeze mnie przed slubem,
    - ok. 10-20% wplacilismy razem z zona po slubie,
    - reszte (po slubie) splacili moi rodzice.
    Akt notarialny byl sporzadzony po slubie.

    Czy mieszkanie jest nasza wspolna wlasnoscia i podlega normalnemu podzialowi
    50/50?

    Dziekuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-11-17 05:42:31
    Temat: Re: Rozwod, mieszkanie, podzial
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Akt notarialny byl sporzadzony po slubie.
    >
    > Czy mieszkanie jest nasza wspolna wlasnoscia i podlega normalnemu

    Tak.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 3. Data: 2002-11-17 10:01:29
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Wrobel napisa_(a):

    > Tak.

    chyba że udałoby się udowodnić, że nie...

    KG

  • 4. Data: 2002-11-17 16:15:50
    Temat: Odp: Rozwod, mieszkanie, podzial
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Wrobel <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ar7ac2$c8l$...@n...tpi.pl...
    > <t...@w...pl> wrote:
    > Tak.

    Nie . A dlaczego napisze jak wróce...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-17 16:30:22
    Od: "Seb." <t...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Andrzej Wrobel napisa_(a):

    > chyba że udałoby się udowodnić, że nie...
    >
    > KG

    Co znaczy udalo sie udowodnic? Np. jezeli posiadam dowody wplaty z mojego
    konta i konta rodzicow do developera od ktorego bylo kupione mieszkanie? Czy
    to jest dowod?

    Seb.

  • 6. Data: 2002-11-17 21:43:07
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Seb. <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ar6oie$bkk$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Akt notarialny byl sporzadzony po slubie.
    >
    > Czy mieszkanie jest nasza wspolna wlasnoscia i podlega normalnemu

    Przy podziale majątku wspólnego mozna dokonać rozliczeń między małżonkami
    wykazując się dowodami na poparcie treści pozwu sad może orzec w orzeczeniu
    nakazujac zwrot wydatkow i nakładów...nie jest to prosta sprawa w sporze
    między małżonkami ale nie wyklucza pozytywnego załatwienia ...

    Sandra

  • 7. Data: 2002-11-17 21:48:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    napisał:ar6oie$bkk$...@n...tpi.pl...
    > Czy mieszkanie jest nasza wspolna wlasnoscia i podlega normalnemu

    Ponadto już wcześniej pisałam odn. wspólnej własności, o interesach w tej
    sprawie dzieci ( sąd szczególnie bierze pod uwagę/. ;-) by wydać orzeczenie
    na grupie dyskusyjnej należałoby zebrać cały materiał dowodowy w sprawie :-)
    wysłuchać dwóch stron , zbadać dokładnie materiał dowodowy i wydać werdykt
    :-) więc nie sugerowałabym się do końca ile ,co mi się należy ale
    przeanalizowałabym wszystkie aspekty sprawy ...

    Sandra

  • 8. Data: 2002-11-17 21:56:31
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > Ponadto już wcześniej pisałam odn. wspólnej własności, o interesach w tej
    > sprawie dzieci ( sąd szczególnie bierze pod uwagę/.

    Czy interes dzieci przekłada się w jakiś sposób na orzeczenie o
    kwestiach własnościowych? (nie chodzi tu o korzystanie z mieszkania).

    KG

  • 9. Data: 2002-11-18 21:53:45
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > Czy interes dzieci przekłada się w jakiś sposób na orzeczenie o
    > kwestiach własnościowych?

    nie

    (nie chodzi tu o korzystanie z mieszkania).

    teoretycznie nie ale to jest szerszy problem ,rozwód ,dzieci , mieszkanie
    praktycznie może dojść do eksmisji art. 222 k.c lecz sąd może w orzeczeniu
    do czasu uregulowania pewnych kwestii nakazac pewne czynności związane z
    opuszczeniem danego lokalu...

    Sandra