  • 1. Data: 2002-11-28 20:09:37
    Temat: Rozwod a działalnosc gospodarcza
    Od: "Jan Kowalski" <z...@N...gazeta.pl>

    W jaki sposob mozna zalatwic ponizej opisana sprawe:
    Malezenstwo rozwodzi sie, aby zalatwic sprawy majatkowe chcieliby dokonac
    podzialu majatku. Mieszkania mozna przepisac notarialnie i nie ma problemu,
    ale jak zalatwic przepisanie na jedno z nich dzialalnosci gospodarczej.
    Tzn.dzialalnosc gospodarcza zosala zarejestrowana na zone jeszcze przed
    malzenstwem i tak jest do tej pory. Chcieliby te dziallnosc przepisac na
    meza i zeby tak zostalo po podziale i rozwodzie. W jaki sposob to zrobic
    najprosciej i najszybciej, czy wystarczy akt notarialny, czy potrzebne sa
    inwentaryzacje ( firma handlowa),czy potrzebna jest wycena majatku i jakie sa
    tego koszta.
    Dziekuje
    Jan

  • 2. Data: 2002-11-29 12:42:15
    Temat: Re: Rozwod a działalnosc gospodarcza
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwentaryzacje ( firma handlowa),czy potrzebna jest wycena majatku i jakie

    A co to znaczy 'przepisać działalność gospodarczą'? Pewnie działalność
    prowadzi zona i ona ma status przedsiębiorcy. Do niej także pewnie nalezy
    przedsiębiorstwo w sensie przedmiotowym ( jakaś nowela podobno sie szykuje,
    ale na razie stary dobry 55.1 ). Mąż musi w takim wypadku zarejestrować się
    jako przedsiebiorca i przejąć przedsiębiorstwo od żony - darowizna lub
    sprzedaż. Ciekawe jest to, że i tak pół należy do niego ( defaultowo z racji
    małżeństwa ). Nie ma chyba możliwości utrzymania ciągłości podmiotu -
    szczególnie np. statystycznej i prawnopodatkowej. Mąż będzie nowym
    przedsiębiorcą a przejmie tylko majątek żony.
    Tak ja to widzę :-) Choć nie dam głowy, bo relacja małżeństwa i i
    indywidualnego prowadzenia działalności pozostaje dla mnie troche zagadkowa
    :-))). Na przykład - czy czynności małżonka prowadzącego działalność
    wymagaja zgody współmałżonka? Na pewno - ale jak ma sie to do reprezentacji?
    De facto mamy sytuacje, że choc niby prowadzi jedno, to tak naprawde
    prowadzą oboje. No chyba, że jest umowa o rozdzielności majątkowej...

    Depi.

  • 3. Data: 2002-11-30 00:27:52
    Temat: Odp: Rozwod a działalnosc gospodarcza
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as7n9f$got$...@n...tpi.pl...
> [...]
    się
    > jako przedsiebiorca i przejąć przedsiębiorstwo od żony - darowizna lub

    a nie przerejestrowanie w odpowiednim urzędzie?
    bo jeśli chodzi o majatki odrębne kodeks nie ogranicza przesunięć między
    masami majątkowymi a te czynności podlegają k.c.

> [...]
    > szczególnie np. statystycznej i prawnopodatkowej. Mąż będzie nowym
    > przedsiębiorcą a przejmie tylko majątek żony.

    notarialnie po uporządkowaniu odn. figurowania w dokumentacji jako
    własciciel /jeśli jest możliwość przerejestrowania/

    > Tak ja to widzę :-) Choć nie dam głowy, bo relacja małżeństwa i i
    > indywidualnego prowadzenia działalności pozostaje dla mnie troche
    zagadkowa

    jasne jak barszcz :-) majątek wspólny lub odrębny a podziału sądowego
    dokonuje się również na zgodny wniosek małżonków , wydanie prawomocnego
    orzeczenia tworzy nowy stan prawny...

    > :-))). Na przykład - czy czynności małżonka prowadzącego działalność
    > wymagaja zgody współmałżonka?

    zgody na co?

    Na pewno - ale jak ma sie to do reprezentacji?

    urzędy domagają się pełnomocnictwa w załatwianiu niekiedy bardzo bzdurnych
    sprawa...

    > De facto mamy sytuacje, że choc niby prowadzi jedno, to tak naprawde
    > prowadzą oboje.
    No chyba, że jest umowa o rozdzielności majątkowej...
    wtedy można byłoby dokonać przesunięć w masie majątkowej na podst. k.c
    /darowizna/
    A tu faktycznie wszystko w swietle prawa jest wspólne tylko sam zapis dot.
    figurowania wspólmałżonki

    wtedy nie byłoby tematu...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-01 23:13:42
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > a nie przerejestrowanie w odpowiednim urzędzie?
    > bo jeśli chodzi o majatki odrębne kodeks nie ogranicza przesunięć między
    > masami majątkowymi a te czynności podlegają k.c.

    No ale co to jest to 'przerejestrowanie'? NIe słyszałem nigdy o takiej
    czynnosci. A z masami majątkowymi to juz nie wiem, do czego pijesz...

    > Ciekawe jest to, że i tak pół należy do niego ( defaultowo z racji
    >
    > notarialnie po uporządkowaniu odn. figurowania w dokumentacji jako
    > własciciel /jeśli jest możliwość przerejestrowania/

    He? Jak? Składając wniosek o 'przerejestrowanie'? I w jakiej niby
    dokumentacji jest rubryka 'własciciel przedsiębiorsstwa'?

    > zagadkowa
    >
    > jasne jak barszcz :-) majątek wspólny lub odrębny a podziału sądowego
    > dokonuje się również na zgodny wniosek małżonków , wydanie prawomocnego
    > orzeczenia tworzy nowy stan prawny...

    He? Ja też wiem, jaki jest skutek rozwodu, ale czy o to było pytanie?

    > zgody na co?

    No na dokonanie.

    > Na pewno - ale jak ma sie to do reprezentacji?
    >
    > urzędy domagają się pełnomocnictwa w załatwianiu niekiedy bardzo bzdurnych
    > sprawa...

    W rozumieniu prawa cywilnego/handlowego. Bo ja raczej od tego jestem :-)

> [...]
    > /darowizna/
    > A tu faktycznie wszystko w swietle prawa jest wspólne tylko sam zapis

    He? Ostatnio jakos kompletnie niezrozumiale piszesz. Albo mnie przycmilo...

    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-01 23:22:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup