  • 1. Data: 2002-12-12 16:26:29
    Temat: Pytanie o OC
    Od: "Grzechotnik" <g...@w...pl>

    Pytanie pierwsze
    od jakiej sumy zaczyna się odpowiedzialnośc PZU ktos wie?
    i czy jesli suma była niższa ni z ta od której zaczyna sie odpowiedzialnośc
    PZU to czy traci się znizki za bezszkodowośc?
    a jeśli tak to całkowicie czy tylko jakiś tam procent mam najwyższy stawkę
    za bezszkodowośc.

    I drugie ktos dziś ostro uderzył w bok wozu syna poczym oczywiście zwiał
    szybciutko, mamy swiadka który widział zdarzenie ale nie potrafi podać
    numeru rejestracyjnego pojazdu sprawcy, tylko markę i kolor, co uczynić z
    takim fantem? syn nie ma AutoCasco, jest jakaś szansa na ubezpieczenie czy
    trzeba naprawę kryć z własnej kiesy?

    Dzieki z góry

  • 2. Data: 2002-12-12 16:59:40
    Temat: Odp: Pytanie o OC
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grzechotnik <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atad3b$pvc$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > numeru rejestracyjnego pojazdu sprawcy, tylko markę i kolor, co uczynić z
    > takim fantem? syn nie ma AutoCasco, jest jakaś szansa na ubezpieczenie

    brak OC podlega karze
    - w przypadku gdy masz ubezpieczenie OC a sprawca nie jest znany -
    odszkodowanie jest wypłacane z funduszu gwarancyjnego...
    a w powyższym przykładzie nie ma podst. by ruszać fundusz gwarancyjny

    - ewentulanie gdy sprawca jest znany również z jego OC można ubiegać sie o
    odszkodowanie...

    prawdopodobnie należy ruszyć własną kiese ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-12 17:48:54
    Temat: Re: Pytanie o OC
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    > od jakiej sumy zaczyna się odpowiedzialnośc PZU ktos wie?
    OC - 0.01 zl,
    AC - patrz "Ogólne warunki ...", chyba 350-400 zl. Nie wiem jak w PZU, ale
    sa firmy gdzie za dodatkowa oplate tez moze byc 0.01 zl.
    > i czy jesli suma była niższa ni z ta od której zaczyna sie
    odpowiedzialnośc
    > PZU to czy traci się znizki za bezszkodowośc?
    a wtedy nie ma sensu isc do PZU, zaplac sam.

    Prdr
    crocodile

  • 4. Data: 2002-12-12 17:59:01
    Od: "Grzechotnik" <g...@w...pl>

    OC jest posiadane nie ma AC, wiec z tego co napisałaś wynika, że mozna się
    ubiegać o uznanie szkody jesli sprawca nie jest znany?

  • 5. Data: 2002-12-12 18:00:29
    Od: "Grzechotnik" <g...@w...pl>

    Użytkownik Crocodile <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atai78$2f5$...@f...acn.pl...

> [...]
    > sa firmy gdzie za dodatkowa oplate tez moze byc 0.01 zl.
    > odpowiedzialnośc
    > a wtedy nie ma sensu isc do PZU, zaplac sam.

    W ogólnych waruknach jest napisane o 50 % najniższego wynagrodzenia i mowa
    jest według mnie o OC ale być może się myle, jesli jesteś pewien tych 0.01
    zł to czy możesz to sprawdzić?

    Dzieki

  • 6. Data: 2002-12-12 18:49:39
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    > W ogólnych waruknach jest napisane o 50 % najniższego wynagrodzenia i mowa
    > jest według mnie o OC ale być może się myle, jesli jesteś pewien tych 0.01
    > zł to czy możesz to sprawdzić?

    Jakie OW czytasz?
    "OW OC" i "OW AC" to nie jest to samo. OW OC sa takie same w kazdej firmie
    (bo to jest rozporzadzenie kogos-tam), natomiast OW AC kazda firma moze miec
    swoje.
    Na stronie PZU:
    OW OC -
    http://www.pzu.pl/pzusa/index.php?id=ocrozp&samSessi
    on=a4139983dfa9c7c81bed5
    cee6d9cc047
    OW AC -
    http://www.pzu.pl/pzusa/index.php?id=70owu&samSessio
    n=a4139983dfa9c7c81bed5c
    ee6d9cc047

    Cytat z OW AC:
    <quote>
    § 8.
    1. Ubezpieczeniem nie są objęte szkody:
    1) których wartość nie przekracza 50% najniższego wynagrodzenia pracowników,
    ustalonego przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej, chyba że przyjęto i
    odnotowano w polisie inne wartości ograniczeń; ograniczenie to nie dotyczy
    szkód, o których mowa w § 6 pkt 4,
    </quote>

    W OW OC nic takiego nie ma, odpowiedzialnosc wedlug KC, tzn nie moze byc
    dolnego limitu.

    pzdr
    crocodile

  • 7. Data: 2002-12-12 19:01:24
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    "Grzechotnik" <g...@w...pl> wrote in message
    > OC jest posiadane nie ma AC, wiec z tego co napisałaś wynika, że mozna się
    > ubiegać o uznanie szkody jesli sprawca nie jest znany?

    Niestety:
    <quote>
    Drugim głównym zadaniem UFG jest właśnie wypłata odszkodowań za szkody
    osobowe i rzeczowe wyrządzone przez nie ubezpieczonego sprawcę i za szkody
    osobowe wyrządzone przez sprawcę niezidentyfikowanego.
    </quote>
    zrodlo:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Ubezpieczenia
    /komunikacyjne1.html#3_2

    Rozumiem ze w Twoim przypadku chodzi o "szkode rzeczowa" (tylko samochod), a
    sprawca jest niezidentyfikowany.
    pzdr
    crocodile

  • 8. Data: 2002-12-12 20:56:58
    Od: "Grzechotnik" <g...@w...pl>

> [...]
    > szkód, o których mowa w § 6 pkt 4,
    > </quote>
    >
    > W OW OC nic takiego nie ma, odpowiedzialnosc wedlug KC, tzn nie moze byc

    Jest paragraf 13 punkt 5 właśnie o tym pisałem, tylko czy ja to dobrze
    rozumię.

    Byłbym wdzięczny za informację

  • 9. Data: 2002-12-12 21:05:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grzechotnik <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ataigt$53a$...@n...tpi.pl...
    > OC jest posiadane nie ma AC, wiec z tego co napisałaś wynika, że mozna się
    > ubiegać o uznanie szkody jesli sprawca nie jest znany?

    przepraszam masz racje przeczytałam źle hmm jeszcze raz przepraszam więc nie
    widze przeszkód by otrzymac odszkodowanie w ustawie o funduszu gwarancyjnym
    jest art.,mówiący o wypłacaniu odszkodowań w wypadku gdy sprawca nie jest
    znany...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-12-12 23:28:59
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    > Jest paragraf 13 punkt 5 właśnie o tym pisałem, tylko czy ja to dobrze
    > rozumię.
    Oops rzeczewiscie, a bylem pewen ze od zera... Sorry... To dlatego ze rzadko
    sie zdarza zeby po wypadku szkoda byla 350 zeta...