  • 1. Data: 2002-12-13 11:12:27
    Temat: Pytanie dot. Alimentów
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Witam,
    Wczoraj dostałam pocztą wyrok zaoczny (ponieważ pozwany nie pojawił się na
    rozprawie) w sprawie alimentów na dziecko.I teraz powstaje pytanie: Jak
    długo mam czekać na pieniądze??Zarówna ja jak i pozwany mamy 2 tygodnie na
    ewentualne odwołania się od wyroku. Czy mam czekać tylko te dwa tygodnie??
    Mi kwota zasądzona przez sąd odpowiada, jednak mój eks prawdopodobnie będzie
    chciał się odwoływać. Jeśli się nie odwoła w w/w czasie, to ile powinnam
    odczekać zanim bym się zgłosiła do sądu o wypłacenie mi alimentów z funduszu
    alimentacyjnego? Czy pieniądze z funduszu są takie same jak zasądzone czy
    jakoś zmniejszone??
    To chyba narazie wszystkie pytania. Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Kafesita

  • 2. Data: 2002-12-13 11:26:13
    Temat: Odp: Pytanie dot. Alimentów
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kafesita <k...@a...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atcfas$hiv$...@f...acn.pl...
> [...]
    > długo mam czekać na pieniądze??Zarówna ja jak i pozwany mamy 2 tygodnie na

    wyrok zaoczny 2 tygodnie? hmm wyrok zaoczny w takiej sprawie uprawamacnia
    się 7 dni od doręczenia go pozwanemu ...by jednak wyrok uprawomocnić sąd
    musi otrzymać zwrotne poświadczenie go przez pozwanego...

    Czy mam czekać tylko te dwa tygodnie??

    poczekać należy z uwagi na to,że gdy dojdzie do złożenia sprzeciwu w pkt.
    pierwszym orzeczenia sąd może uchylić wydany wyrok a tym samym pozwany
    otrzyma tyt. wyk. uchylający poprzednie orzeczenie ... /oczywiście po
    prawomocności itd./
    > Mi kwota zasądzona przez sąd odpowiada, jednak mój eks prawdopodobnie
    będzie
    > chciał się odwoływać. Jeśli się nie odwoła w w/w czasie, to ile powinnam
    > odczekać zanim bym się zgłosiła do sądu

    sąd nie wypłaca alimentów ... wyrok należy skierować do egzekucji
    komorniczej

    o wypłacenie mi alimentów z funduszu
    > alimentacyjnego?

    z funduszy alimentacyjnego wypłaca się alimenty na wniosek komornika o
    nieskutecznej egzekucji ...

    Czy pieniądze z funduszu są takie same jak zasądzone czy
    > jakoś zmniejszone??

    w zależności od dochodów na osobę w rodzinie uprawnionego...
    może dojść do sytuacji ,że dochód będzie przekraczał ustalone od górnie
    stawki i nie dostaniesz alimentów...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-13 11:40:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atcft1$rmg$...@a...dialog.net.pl...

    w uzupełnieniu 2 tygodnie masz Ty a pozwany ma 7 dni od daty doręczenia
    możliwości odwoławcze...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-13 20:33:20
    Temat: Re: Pytanie dot. Alimentów
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > w uzupełnieniu 2 tygodnie masz Ty a pozwany ma 7 dni od daty doręczenia
    > możliwości odwoławcze...

    To apelacji już wnieść nie może?

    KG

  • 5. Data: 2002-12-13 21:52:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > To apelacji już wnieść nie może?

    powódce od wz służy apelacja natomiast pozwanemu sprzeciw... /stąd te 2
    tygodnie o których została poinformowana /.
    strony otrzymujące orzeczenia z urzędu do domu popełniają przeważnie ten
    sam błąd :-) nigdy nie czytają pouczenia na odwrocie o środkach odwoławczych

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-13 23:14:51
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > powódce od wz służy apelacja natomiast pozwanemu sprzeciw...

    I chcesz powiedzieć, że apelacja już nie?

    KG

  • 7. Data: 2002-12-13 23:23:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > I chcesz powiedzieć, że apelacja już nie?

    nie, skąd taki wniosek?

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-13 23:26:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > I chcesz powiedzieć, że apelacja już nie?

    cd. myślę,że powódke zadawala wyrok , nie stawiała pytania dot. apelacji
    więc nie widze potrzeby wyjaśniania tego w tej chwili...

    Sandra