  • 1. Data: 2003-03-10 08:14:55
    Temat: Umowa o Dzielo a NIP
    Od: "Jan Szkudliński" <r...@g...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanko: czy by zawrzeć z firmą umowę o dzieło muszę posiadać już NIP?

    Pozdrowienia

    Jan Szkudliński

  • 2. Data: 2003-03-10 10:13:09
    Temat: Odp: Umowa o Dzielo a NIP
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Tak

  • 3. Data: 2003-03-10 12:47:48
    Temat: Re: Odp: Umowa o Dzielo a NIP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, Smerf wrote:

    >+ Tak

    Podstawa (prawna) ?

    pzdr, Gotfryd
    (który kilka dyskusji na *.podatki przeczytał...)

  • 4. Data: 2003-03-10 13:54:18
    Temat: Odp: Odp: Umowa o Dzielo a NIP
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...

    > Podstawa (prawna) ?

    Okey, czyli nie?
    Ale jezeli ktos osiaga dochod to musi rozliczyc sie z US, w jaki sposob to
    zrobi nie majc NIP-u
    Zamawiajacy ma tez obowiazek do 20 kolejnego miesiaca zaplacic podatek za ta
    osoba, zdaje sie na przelewie nalezy wskazac NIP wykonawcy.
    No chyba ze w ciagu roku dochod bedzie nizszy od kwoty wolnej.

  • 5. Data: 2003-03-10 19:16:20
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osoba, zdaje sie na przelewie nalezy wskazac NIP wykonawcy.
    > No chyba ze w ciagu roku dochod bedzie nizszy od kwoty wolnej.

    Maddy lubi taki teksty. Strzez sie na drugi raz.
    Na poczatek przeczytaj jeszcze raz pytanie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-03-10 22:40:31
    Temat: Re: Odp: Odp: Umowa o Dzielo a NIP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Okey, czyli nie?
    >+ Ale jezeli ktos osiaga dochod to musi rozliczyc sie z US,

    Pytanie było o zawarcie umowy. Do rozliczenia z USem może
    upłynąć rok !

    >+ Zamawiajacy ma tez obowiazek do 20 kolejnego miesiaca
    >+ zaplacic podatek za ta osoba, zdaje sie na przelewie
    >+ nalezy wskazac NIP wykonawcy.

    Dobrze piszesz: zdaje ci się. Wskazać należy konto
    urzędu skarbowego :), a NIP - płatnika ("firmy").
    Zaliczkę rzeczywiście należy odprowadzić.
    A pomijając wątpliwą konieczność złożenia deklaracji
    - to jest to deklaracja "od *łącznej* kwoty wypłat
    dokonanych" (PIT-4).
    Deklaracje "ad personam" (PIT-8b) składa się po końcu roku !

    >+ No chyba ze w ciagu roku dochod bedzie nizszy od kwoty wolnej.

    Gdybasz straszliwie, potraktuj poważnie post Karola :)
    Kwota wolna jest bez znaczenia przy umowach "osobistych"
    z osobą postronną, mowa była zdaje się o umowie o dzieło...

    pzdr, Gotfryd