  • 11. Data: 2003-01-28 20:40:43
    Temat: Re: Alimenty w wysokosci 1/2 pensji?
    Od: "Maciej Olender" <m...@N...gazeta.pl>

    b...@g...pl (Tomas) napisał(a):

> [...]
    > dobry zasiłek, mieszkanko płacone w 100 % przez lokalną administrację, ty
    > byś dostawał zasiłek dla bezrobotnych i też dopłata do czynszu 100% z
    > administracji. Od czego są pieniądze z podatków jak nie od płacenia za
    > zasiłki dla ludzi na tak zwanej Doli. Wiesz jak rób, baba na pewno nabrała
    > nauk od innych pulchnych bab w sądzie i na pewno będzie wnosiła co 6
    > miesięcy pozwy o podwyższenie, ty za to już teraz zacznij płacić 150 zł a
    > nie 200 i złóż pozew o zmniejszenie alimentów. Poczekaj na wynik, bla bla
    > bla, za kilka miesięcy zacznij płacić 100 zł miesięcznie i znowu złóż pozew.

    Wszystko fajnie,tyle ze jest jedno ale. Ona mieszka na drugim koncu polski,
    pol dnia pociagiem w jedna strone. I gdy tylko ona wystosuje jakis wniosek,
    to bede musial fruwac tam. Nie chce robic z Nia zadnych wojenek, jestem
    gotowy placic powiedzmy 1/4 swojego wynagrodzenia. Czy da sie takie sprawy
    zalatwiac w sadzie "moim" a nie "jej"? Chyba nie, ale moze jest jakas
    furtka... Boje sie czegos takiego, ze pojade na sprawe, a ona sie nie stawi
    na nia przedstawiajac np. L4. A ja kosztem transportu jestem 150 zlotych do
    tylu.

  • 12. Data: 2003-01-28 20:48:32
    Temat: Re: Odp: Alimenty w wysokosci 1/2 pensji?
    Od: "Maciej Olender" <m...@N...gazeta.pl>

    Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

    > wynagrodzenie podlegajace potraceniu są to wszystkie stale i ruchome
    > składniki przypadające za dany okres.
    > do wynagrodzenia wlicza się;
    > -wypłaty dodatkowe ,prace zlecone ,nagrody,udzialy w zysku, nadwyżka
    > bilansowa itd...

    Ok, to juz teraz od Ciebie wiem. Ale czy pracodawca zatrudniajacy na umowe-
    zlecenie moze wystawic zaswiadczenie o moich zarobkach za ostatni np.
    kwartal? Cos takiego jest musze wziac ze soba. Czy powinienem wziac rowniez
    podobne zaswiadczenie o zarobkach zony?

    > postaraj się byś wychowywał z nią no chyba,ze przy ustaleniu ojcostwa np.
    > nie zezwolono na to...

    Szczerze mowiac takiego wniosku nie skladalem. Nie czuje sie gotowy na
    wychowywanie dziecka, zarowno tego, ktorego matka jest tamta kobieta, jak
    rowniez to, ktore byloby dzieckiem moim i mojej zony.

    Zeby bylo weselej (dla mnie to jest b. dziwne) postanowienie sadu rodzinnego
    uzyskala tylko matka, ja za takowez (_jako pozwany_) musialbym zaplacic!

  • 13. Data: 2003-01-28 20:50:30
    Od: "Maciej Olender" <m...@N...gazeta.pl>

    > kwota
    >
    > możesz przecież na doręczony pozew złożyć odpowiedz z dokładnym wyliczeniem
    > jak to wygląda w rzeczywistości i dochody wspólne jakie przypadaja na Wasze
    > gospodarstwo...może uda sie wyjednać obniżoną kwote...

    Czy cos takiego mozna dokonac droga listowna, bez koniecznosci stawiania sie
    osobistego w sadzie? Dojazd tam jest dla mnie dosyc klopotliwy.

  • 14. Data: 2003-01-28 21:30:43
    Temat: Odp: Odp: Alimenty w wysokosci 1/2 pensji?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Olender <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b16qb0$p6n$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    umowe-
    > zlecenie moze wystawic zaswiadczenie o moich zarobkach za ostatni np.

    może zrobić zestawienie jak zarabiałeś w jakich okresach a na
    umowie-zleceniu...ale przeważnie strony przedkładają rozliczenie z US /to
    gdy doszłoby do tego ,że nie wyda pracodawca /

    Cos takiego jest musze wziac ze soba. Czy powinienem wziac rowniez
    > podobne zaswiadczenie o zarobkach zony?

    przeważnie sędzia wzywa o ostatnie trzy miesiące ale może wezwać też inaczej
    razem z rozbiciem na poszczególne miesiące ale to dot.normalnych umów o
    prace :-) jeśli pojdzie na ręke by takie pismo dla potrzeb sądu zestawić z
    podpisem i pieczątką to czemu nie...w innym przypadku też rozliczenie za
    poprzedni rok /czyli w waszym przypadku r.2002r./o to może sąd wzywać
    ...chcąc zbadać jakie były dochody strony w okresie rozliczeniowym...

    > Szczerze mowiac takiego wniosku nie skladalem. Nie czuje sie gotowy na
    > wychowywanie dziecka, zarowno tego, ktorego matka jest tamta kobieta, jak
    > rowniez to, ktore byloby dzieckiem moim i mojej zony.

    wiec tu jest wszystko ok...

    > Zeby bylo weselej (dla mnie to jest b. dziwne) postanowienie sadu
    rodzinnego
    > uzyskala tylko matka, ja za takowez (_jako pozwany_) musialbym zaplacic!

    strona dochodząca roszczeń alimentacyjnych jest zwolniona od kosztów
    sądowych art.111§1 k.p.c i może złożyć wniosek o ustanowienie dla niej
    adwokata art.117§1 i 2 k.p.c

  • 15. Data: 2003-01-28 21:35:19
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Olender <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b16qem$pgc$...@i...gazeta.pl...
    > Czy cos takiego mozna dokonac droga listowna, bez koniecznosci stawiania
    sie
    > osobistego w sadzie? Dojazd tam jest dla mnie dosyc klopotliwy.

    tak w zakreślonym terminie a ponadto wcale nie musisz stawiać sie w danym
    sądzie razem z pismem dodatkowo możesz wnioskować ze względu na duże koszty
    i odległość o przesłuchanie Cię w drodze pomocy sądowej ....wtedy sąd dla
    Twojego miejsca zamieszkania dostanie odezwę o udzielenie pomocy sądowej i
    Twój sąd będzie Cię wzywał ...wysłucha i protokół wysłuchania przesle sądowi
    wzywającemu...

    Sandra

  • 16. Data: 2003-01-29 09:00:21
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > przypadkowej znajomosci na firmowym szkoleniu. W zaden sposob nie bylem
    > zwiazany (i nie jestem) emocjonalnie z matka i dzieckiem. Po urodzeniu
    > dziecka matka wystapila do sadu o alimenty. Sad przyznal je w wysokosci
    200
    > zl. Alimenty te byly placone przeze mnie. Ostatnio matka dziecka wniosla o
    > wyzsza kwote alimentow, tj. 400 zlotych.
    >
    > Zarabiam miesiecznie 800 zlotych netto. Czy sad moze wymagac az tak
    wysokiego
    > swiadczenia na dziecko, dla ktorego jestem , defacto , tylko ojcem

    Moze i to znacznie wiecej otrzymac. Tak sie sklada ze moaj tesciowa tym sie
    ostatnio zajmowala :))
    I moze do 60% twojego wynagrodzenia zajac :))
    Jezeli nei chcesz placic alimentow to:
    Wez kredyt i nie splacaj w terminie. bank wytoczy sprawe i komornik siadzie
    na twoja wyplate. Wtedy komornik moze zabierac do 60% twojej wyplaty
    wliczajac nagrody premie i duperele. Jezeli malzonka nie wyciaga od ciebie
    kasy poprzez komornika to ona wtedy nic nie dostanie bo zgodnie z prawem nie
    moga ci zabrac wiecej niz 60% :P
    Wiec komornik bedzie sciagal kase na splate kredytu a alimentow nie bedziesz
    placil. Jezeli jednak zona przekaze sprawe wtedy do komornika to 40% z 60%
    wyplaty dostanie bank (odliczyc jeszcze trzeba koszty komornicze, a 60%
    (tak samo jak poprzednio koszty komornicze) zostana przekazana na alimenty
    Komornik ma pierwszenstwo na kase .. a u komornika pierwszenstwo maja
    alimenty i to te 60% z tego co wyciagnie idzie na alimenty :P
    Ech ale nabazgralem. A dokladnie wczoraj o takim przypadku rozmawialem...
    gosciu ma 3 sprawy (alimenty, kredyty dwa)

    Chcial wyruchac bank i jego (chba kochanka) bo robia to w porozumieniu
    chciala wyciagnac kase z jegopensji i to liczya na 60% a jak sie okazalo
    jeden bank przez komornika zaczal scciagac kase i ona przestala otrzymywac
    ..wiec i ona wziela komornika liczac ze bank nic nie dostanie a tu kupa ..
    miala dostac 600zl a otrzymala 300zl z groszami a komornik 100zl dla siebie
    w kieszen .. hehe

    Prawo to fajna rzecz ... szkoda ze tak malo je znam ... :((

    AJA

  • 17. Data: 2003-01-29 09:01:10
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 18. Data: 2003-01-29 18:05:33
    Temat: Odp: Alimenty w wysokosci 1/2 pensji?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tomas <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:015501c2c66d$0644c3e0$0200a8c0@tom...
    Wiesz jak rób, baba na pewno nabrała
    > nauk od innych pulchnych bab w sądzie

    baby to ty masz w nosie ... i nie wprowadzaj kolegi w błąd :-) z tą
    pulchnościa :-) wiele jest niedożywionych o wadze piórkowej...

    i na pewno będzie wnosiła co 6
    > miesięcy pozwy o podwyższenie, ty za to już teraz zacznij płacić 150 zł

    tak ,tak i komornik zacznie sie nim interesować hmm dobre rady a pozniej
    karny eh ...

    > nie 200 i złóż pozew o zmniejszenie alimentów. Poczekaj na wynik, bla bla
    > bla, za kilka miesięcy zacznij płacić 100 zł miesięcznie i znowu złóż
    pozew.
    > Tak aż ten dzieciak będzie dorosły, no chyba że unijne tony przepisów
    > wyłamią swoim ciężarem ciężkie drzwi polskich skorumpowanych
    sądów,,,,,,he,
    > oby,,,. Nie zapomnij też wybrać się do ZUSu i tam wręczyć im pismo że cię
    > nie stać na spłacanie odsetek ani zaległości alimentacyjnych,

    ehe a panie mu postawią kawke i zobowiażą sie do pokrycia dlugu ...

    potem do
    > komornika, powiedz mu że nic nie masz, tylko stary rower w piwnicy,

    a komornik ciemna masa uwierzy w banialuki oj marzyciel z Ciebie hm

    wszędzie
    > składaj papiery, nie na mordę!, najlepiej wysyłaj wszystko poleconym.

    jedno mądre napisałes ...

    Sandra

  • 19. Data: 2003-01-30 15:15:27
    Od: a...@p...onet.pl

    > A ja bede gryzl trawe, bo matka nie moze znalesc pracy?

    A to zapewne wynika z jej niechęci do pracy - bo przecież każdy pracodawca z
    otwartymi ramionami czeka na kandydatkę do pracy: samotną matkę z malutkim
    dzieckiem - wrrr

    Pracuje na umowe-
    > zlecenie, sam nie wiem jak dlugo jeszcze bede mial ta prace. Matka jako
    > zalacznik do wniosku daje rachunek za studia. Ja rozniez studiuje, rowniez
    > na
    > platnych studiach. Ona mieszka z rodzicami, i jest na ich utrzymaniu. Ja
    > mieszkam samodzielnie z zona.

    Ja przepraszam - ale idąc twoim tokiem rozumowania, to najlepeij byłoby, gdyby
    dziecko oddać na utrzymanie dziadkom - utrzymują córkę - to z dobrodziejstwem
    inwentarza: tj. wnuka też mają utrzymywać. Najlepiej z polskiej renty czy
    emerytury!

    > Obecnie place 200 zlotych, i place je terminowo. Wydaje mi sie, ze taka
    > kwota
    > jest uczciwa, biorac pod uwage zarobki i pozostale czynniki.

    A czy wśród "czynników" wziąłeś pod uwagę koszty utrzymania dziecka?

> [...]
    > aż się złamiesz i sprzedaż ostatnie buty aby spłacić alimenty, to jest ten

    Taaak - wredna samotna matka leci i przekupuje Sąd - Bebiko zapewne dostarcza
    pani sędzi w ilościach hurtowych w promocyjnej cenie ...

> [...]
    > dobry zasiłek, mieszkanko płacone w 100 % przez lokalną administrację, ty
    > byś dostawał zasiłek dla bezrobotnych i też dopłata do czynszu 100% z

    O- właśnie. Ja to bym jeszce pomyślała o 100% dodatku za spłodzenie syna/córki
    (przecież przyrost naturalny ujemny), 100% za ponadnormatywnie egocentryczną
    osobowość, 100% za to, że w ogóle chce ci chodzić po jakieś zasiłki.
    Kto da więcej?

    Od czego są pieniądze z podatków jak nie od płacenia za
    > zasiłki dla ludzi na tak zwanej Doli.

    Z czyich podatków - bo ja w takim układzie wybieram się na zasiłek - nie chce
    mi się pracować!

> [...]
    > Tak aż ten dzieciak będzie dorosły, no chyba że unijne tony przepisów
    > wyłamią swoim ciężarem ciężkie drzwi polskich skorumpowanych sądów,,,,,,he,

    GENIALNE! Tylko te "zmniejszenia" muszą być nie tak często, bo przed 6 rokiem
    życia dojdziesz do złotówki...

    Nie zapomnij też wybrać się do ZUSu i tam wręczyć im pismo że cię
    > nie stać na spłacanie odsetek ani zaległości alimentacyjnych, potem do
    > komornika, powiedz mu że nic nie masz, tylko stary rower w piwnicy, wszędzie
    > składaj papiery, nie na mordę!, najlepiej wysyłaj wszystko poleconym.

    Za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - kosztuje 5 zł. Ale przecież zaoszczędzisz
    na alimentach!

    Karina (z podniesoną adrenaliną - choć na odwyku kawowym...)

    PS
    Ja wszystko rozumiem - miałeś gorszy moment, trafiło się coś nieprzewidzianego
    z brzemiennymi (dosłownie) skutkami. Mam tylko malutka prośbę: na chwilę
    przestań myśleć o sobie (pewnie niełatwo...) i swojej niechęci do wspólniczki
    tej jednonocnej przygody - przez chwilkę pomyśl o dzieciaku.
    On coś musi jeść, w coś się ubrać, kupic jakieś kosmetyki, pieluchy czy leki -
    i to naprawdę kosztuje. Zapewniam, że więcej niż 400 zł.

  • 20. Data: 2003-01-31 07:19:39
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)