-
1. Data: 2004-06-30 11:47:45
Temat: Niezgodność towaru z umową
Od: "KiTTy" <D...@P...kr>
W dniu wczorajszym w pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów zakupiła odkurzacz
marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było
przeznaczone. Zaraz po stwierdzeniu tego odniosłam go ( nie demontując do
sprzedawcy ) w celu wymiany na inny sprawny model tej samej firmy albo
wymiany na droższy ( za dopłatą ). Serwis kategorycznie odmówił mi tego.
Wezwana kierowniczka działu podtrzymała decyzje a nawet wydała pismo.
Co w tej sytuacji mam robić ?
Zanieść sprzęt do serwisu firmy XXX ?
reklamować dalej w tym sklepie powołując się na niezgodność towaru ?
Mam uzasadnione obawy, iż reklamowanie towaru będzie skutkować tylko
stwierdzaniem przez sprzedawcę "sprawności" sprzętu i wydłużaniem
przetrzymywania go w sklepie ( a nawet jego uszkodzenia mechanicznego przez
sprzed w celu uniknięcia naprawy/wymiany ).
Czy mogę w świetle prawa wykonać zdjęcia towaru i domagać się wydania go po
naprawie w stanie niepogorszonym ( stanie oczywiście wizualnym )
Proszę o radę w zaistniałej sytuacji i przepraszam szanownych grupowiczów za
być może niezbyt składne sformułowanie problemu
KiTTy
-
2. Data: 2004-06-30 12:10:45
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>
> Co w tej sytuacji mam robić ?
skontaktowac sie z nimi
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
albo z nimi:
http://www.giih.gov.pl/index.htm
ja mam przypadek odmowy reklamacji monitora
skontaktowalem sie z PIH w w moim miescie telefonicznie...
poradzili odwolac sie jesczse od odmowy reklamacji
i w razie podtrzymania tekiej odmowy skontaktowac sie jeszcze raz z PIH
wtedy oni wzywają obie strony w celu ugodowego wyjasnienia sprawy...
jesli takiej ugody nie ma jest powolywany sąd konsumencki a tam rzeczoznawca
wydaje już wiąrzącą opinie....
i z tego co wiem to wszystko za darmo :)
pozdrawiam....
-
3. Data: 2004-06-30 12:47:49
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <cbu992$ioe$1@inews.gazeta.pl>, KiTTy wrote:
> W dniu wczorajszym w pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów zakupiła odkurzacz
> marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
> traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było
> przeznaczone. Zaraz po stwierdzeniu tego odniosłam go ( nie demontując do
> sprzedawcy ) w celu wymiany na inny sprawny model tej samej firmy albo
> wymiany na droższy ( za dopłatą ). Serwis kategorycznie odmówił mi tego.
> Wezwana kierowniczka działu podtrzymała decyzje a nawet wydała pismo.
>
> Co w tej sytuacji mam robić ?
Nic, miaÂła prawo (jak rozumiem do naprawy).
> Zanieść sprzęt do serwisu firmy XXX ?
????? Znaczy z tyt. gwarancji?
> reklamować dalej w tym sklepie powołując się na niezgodność towaru ?
No jeÂśli nie chcÂą wymieĂŚ, to tak.
> Mam uzasadnione obawy, iż reklamowanie towaru będzie skutkować tylko
> stwierdzaniem przez sprzedawcę "sprawności" sprzętu i wydłużaniem
> przetrzymywania go w sklepie ( a nawet jego uszkodzenia mechanicznego przez
> sprzed w celu uniknięcia naprawy/wymiany ).
> Czy mogę w świetle prawa wykonać zdjęcia towaru i domagać się wydania go po
> naprawie w stanie niepogorszonym ( stanie oczywiście wizualnym )
Mozżes zale jesli bylyby jakies mechaniczne uszkodzenia obudowy to
sprzedawca powinien to odnotowac w protokole reklamacyjnym bo jesli
pozniej stwierdzi ze byly, to na nim bedzie spoczywal obowiazek
dowiedzenia tego.
--
Marcin
-
4. Data: 2004-07-01 20:32:26
Temat: Odp: Niezgodność towaru z umową
Od: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>
Kiedy sprzedawca kwestionuje istnienie niezgodności towaru z umową dochodzi
do klasycznego sporu cywilnoprawnego. Ponieważ kupiłaś urządzenienie
niedawno ciężar dowodu że jest ono sprawne ciąży na sprzedawcy to oznacza że
przed sądem to sprzedawca musi powołać biegłego alby stwierdził że
urządzenie jest sprawne. Ale zanim dojdzie do sądu złóz oficjalną reklamację
najlepiej z żądanem wymiany jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca nie odpowie to
znaczy że uznał reklamację. Jeżeli odpowie negatywnie najlepiej udać się do
Powiatowego Rzecznika Konsumetnów albo do Inspekcji Handlowej.
Powodzenia
ASR
Użytkownik KiTTy <D...@P...kr> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbu992$ioe$...@i...gazeta.pl...
> W dniu wczorajszym w pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów zakupiła
odkurzacz
> marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
> traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było
> przeznaczone. Zaraz po stwierdzeniu tego odniosłam go ( nie demontując do
> sprzedawcy ) w celu wymiany na inny sprawny model tej samej firmy albo
> wymiany na droższy ( za dopłatą ). Serwis kategorycznie odmówił mi tego.
> Wezwana kierowniczka działu podtrzymała decyzje a nawet wydała pismo.
>
> Co w tej sytuacji mam robić ?
>
> Zanieść sprzęt do serwisu firmy XXX ?
>
> reklamować dalej w tym sklepie powołując się na niezgodność towaru ?
>
>
>
> Mam uzasadnione obawy, iż reklamowanie towaru będzie skutkować tylko
> stwierdzaniem przez sprzedawcę "sprawności" sprzętu i wydłużaniem
> przetrzymywania go w sklepie ( a nawet jego uszkodzenia mechanicznego
przez
> sprzed w celu uniknięcia naprawy/wymiany ).
>
>
>
> Czy mogę w świetle prawa wykonać zdjęcia towaru i domagać się wydania go
po
> naprawie w stanie niepogorszonym ( stanie oczywiście wizualnym )
>
>
>
> Proszę o radę w zaistniałej sytuacji i przepraszam szanownych grupowiczów
za
> być może niezbyt składne sformułowanie problemu
>
>
>
> KiTTy
>
>
>
>
-
5. Data: 2004-07-02 09:39:35
Temat: Re: Niezgodnosc towaru z umowa
Od: Catbert <v...@w...pl>
On 6/30/2004 1:47 PM, KiTTy wrote:
> W dniu wczorajszym w pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów zakupiła odkurzacz
> marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
> traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było
> przeznaczone. [...]
Moc silnika i podciśnienie jakie jest wytwarzane w układzie ssącym są
mierzalne - oba parametry powinny być na odkurzaczu lub w jego
dokunmentacji - niespełninie tych parametrów z określoną tolerancją jest
podstawą do roszczenia - masz rację (o ile faktycznie tak jest, a brak
mocy nie wynika z subiektywnej oceny - rózne odkurzacze mają różne moce
i "siłe ssącą") - ale udowodnienie tego wymaga determinacji i czasu.
Propozycja wymiany na inny, za wyrównaniem różnicy w cenie jest b.
rozsądna i korzystana i powinna być przyjęta, jeżeli nie jest to
sprzedawca jest be.
BTW: dla uzytkownika ważniejsze jest podciśnienie, nie moc - czętsto
jest tak, że odkurzacz ma znaczną moc, słabe podciśnienie i nie spełnia
pokładanych w nim oczekiwań - dotyczy to także renomowanego sprzetu.
Pzdr: Catbert