  • 1. Data: 2002-03-11 16:40:58
    Temat: Meldunek w dwoch miejscach
    Od: "grzesiek" <g...@o...poczta.pl>

    Witam
    Mam prosbe o podpowiedz w kwestii zameldowania na stale w dwoch miejscach,
    czy jest to dozwolone?
    Niedlugo mam sie zamiar ozenic i bede sie chcial zameldowac u swojej
    przyszlej slubnej, ale rownoczesnie nie chcialbym sie wymeldowywac z domu
    rodzinnego. Dodam jeszcze ze sprawa dotyczy dwoch wojewodztw.
    Z gory dziekuje za wselka pomoc.

    Grzegorz Niewiadomski
    ICQ 103004274 ; GG 1653169

  • 2. Data: 2002-03-11 17:11:42
    Temat: Re: Meldunek w dwoch miejscach
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | Mam prosbe o podpowiedz w kwestii zameldowania na stale w dwoch miejscach,
    | czy jest to dozwolone?

    Tak, pod warunkiem, że jeden to meldunek na stałe a drugi tumczasowy - może
    być nawet kilkuletni, jeśli powód zmiany miejsca zamieszkania wskazuje na
    tymczasowość tego okresu.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-11 17:16:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Mar 2002, grzesiek wrote:

    > Witam
    > Mam prosbe o podpowiedz w kwestii zameldowania na stale w dwoch miejscach,
    > czy jest to dozwolone?

    No way. W ustawie o ewidencji ludności stoi wyraźnie.

    Art. 11. 1. Osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały
    przedstawia organowi gminy właściwemu ze względu na nowe miejsce jej
    pobytu stałego zaświadczenie *o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca
    pobytu stałego* [podkr. moje] oraz zgłasza następujące dane osobowe:

    Podobnie przy zameldowaniu na pobyt czasowy (który jest dziś praktycznie
    martwą instytucją, chyba że komuś wygodniej się meldować gdzie indziej, i
    wie z góry ile czasu tam pomieszka).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-03-11 17:20:55
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | Podobnie przy zameldowaniu na pobyt czasowy (który jest dziś praktycznie
    | martwą instytucją, chyba że komuś wygodniej się meldować gdzie indziej, i
    | wie z góry ile czasu tam pomieszka).

    eee, ja jestem od 5 lat zameldowany tymczasowo (obok stałego) i jakoś nie
    narzekam.

    Marcin.

  • 5. Data: 2002-03-11 17:49:50
    Temat: Odp: Meldunek w dwoch miejscach
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik KRZEM <m...@s...pl000> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6ip6r$2b1$...@n...tpi.pl...

    > eee, ja jestem od 5 lat zameldowany tymczasowo (obok stałego) i jakoś nie
    > narzekam.

    a ja bylem w ten sposob przez 10 lat, co zaowocowalo m.in.
    uniknieciem kilku oplat dodatkowych (duzo by rozwijac).
    Pamietac trzeba ze zameldowanie to wylacznie obowiazek administracyjny i
    nijak sie ma do skutkow cywilnoprawnych miejsca zamieszkania.
    Choc praktyka sobie: jak przyjada panowie policjanci jak ktos rozrabia w
    mieszkaniu to pytaja sie czy zameldowany - jesli tak - to nie spiesza sie do
    usuniecia go z lokalu :)

    pozdrawiam
    mateusz