  • 1. Data: 2003-02-21 01:27:15
    Temat: Alimenty na rodzicow
    Od: "olay" <o...@N...gazeta.pl>

    Bardzo prosze o pomoc. Moj ojciec zazadal ode mnie pomocy materialnej
    poniewaz nie ma on srodkow do zycia. Nie ma on wyroku ale wszystko wskazuje,
    ze do tego dazy. Rodzice rozwiedli sie 20 lat temu. Najgorsze w tej sytuacji
    jest to, ze ojciec przez cale moje zycie nie interesowal sie co sie ze mna
    dzieje ani nie placil alimentow. Po prostu nie bylo go w moim zyciu. Nie wiem
    czy on teraz pracuje czy nie ale wiem, ze nigdy nie mogl utrzymac zadnej
    pracy poniewaz jest alkoholikiem i pije. Ja sama w zeszlym roku skonczylam
    studia i nie mam pracy wiec nie mam mu z czego pomoc. Ale planuje slub a i
    prace w koncu znajde. Uwazam za bardzo niesprawiedliwe to, ze czlowiek, ktory
    w zaden sposob nie przyczynil sie do mojego rozwoju i edukacji i, ktory jest
    mi praktycznie obcy teraz bedzie kontrolowal moje i meza zycie a przynajmniej
    zarobki i wydatki. Bardzo prosze o wszelkie informacje i wskazowki oraz
    literature, do ktorej moge sie odniesc.
    Dziekuje
    Magdalena

  • 2. Data: 2003-02-22 07:01:25
    Temat: Re: Alimenty na rodzicow
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "olay" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo prosze o wszelkie informacje i wskazowki oraz
    > literature, do ktorej moge sie odniesc.

    kodeks rodzinny i opiekuńczy + komentarze + orzeczenia SN

  • 3. Data: 2003-02-22 17:24:23
    Temat: Odp: Alimenty na rodzicow
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik olay <o...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b33v9i$gao$...@i...gazeta.pl...
    > Bardzo prosze o pomoc. Moj ojciec zazadal ode mnie pomocy materialnej
    > poniewaz nie ma on srodkow do zycia.

    i tak bywa dla sądu nie jest to nowością a ponadto k.r.o reguluje ten
    obowiazek w obie strony ...

    Nie ma on wyroku ale wszystko wskazuje,
    > ze do tego dazy. Rodzice rozwiedli sie 20 lat temu.

    i pewnie zasądzono alimenty przy rozwodzie ...

    Najgorsze w tej sytuacji
    > jest to, ze ojciec przez cale moje zycie nie interesowal sie co sie ze mna
    > dzieje ani nie placil alimentow.

    czy nie były pobierane z funduszu alimentacyjnego?
    jak mi wiadomo matka nie moze się zrzec tego obowiązku jedynie moze tylko
    nie egzekwować...

    Po prostu nie bylo go w moim zyciu.

    ale to nie ma znaczenia dla sprawy ...i nawet przy pozbawieniach władzy
    obowiązek alimentacyjny nie wygasa...

    Sandra