  • 11. Data: 2003-01-12 11:06:31
    Temat: Odp: ALLEGRO - proszę o pomoc...
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Sobierajski <t...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avrhv6$1ci$...@f...man.torun.pl...
    > Użytkownik "Shivman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ironizujesz !! Posiadam konto na allegro od trzech lat i prawie _zawsze_
    > zadam zaplaty z gory - sprzedalem blisko 100 rzeczy na laczna kwote okolo
    > 10000zl, jakos nigdy nie bylo z tym problemu-trzeba byc fair w stosunku do
    > sprzedawcy i kupujacego. Znam bardzo duzo ludzi ktorzy akceptuja jedynie
    > wplate z gory i nikt nie mowi iz sa to oszusci.

    Jednak federacja konsumentow nas uczula byśmy tego nie robili wobec ryzyka
    dochodzenia swoich praw,których nie można w większości wyegzekwować a tym
    samym naiwność nas drogo kosztuje.

    Sandra

  • 12. Data: 2003-01-12 11:19:28
    Temat: Re: ALLEGRO - proszę o pomoc...
    Od: "Przemyslaw Sobierajski" <t...@w...pl>

    [...]
> [...]
    ryzyka
    > dochodzenia swoich praw,których nie można w większości wyegzekwować a tym

    Masz troche racji, jednak w przypadku allegro jest jeszcze ubezpieczenie
    kupujacych, escrow oraz system opini uzytkownikow - co niemal wyklucza
    oszustwo! Inna sprawa, ze kazdemu zalezy na swoich interesach i nie chce
    dostac "kota w worku" ale mniejmy jakies zaufanie do innych-gdy ktos sie
    uprze zwracam mu pieniadze(mysle ze w innych przypadkach jest podobnie), nie
    nalezy mowic iz jesli ktos prosi o wplate z gory jest zawsze oszustem!

    --
    Przemyslaw Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 13. Data: 2003-01-12 11:26:33
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Sobierajski <t...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avriv0$1uu$...@f...man.torun.pl...
    nie
    > nalezy mowic iz jesli ktos prosi o wplate z gory jest zawsze oszustem!

    tego nie twierdze ale zawsze na zimne dmucham ...

    Sandra

  • 14. Data: 2003-01-12 11:39:26
    Od: "Przemyslaw Sobierajski" <t...@w...pl>

    [...]
    > tego nie twierdze ale zawsze na zimne dmucham ...
    [...]

    Masz racje, lepiej dmuchac na zimne niz na gorace ;) Tak czy siak nie
    przecze czasami mozna trafic na oszusta ale wystarczy troche zdrowego
    rozsadku (nie kupowac od ludzi ktorzy nie spelniaja warunkow do
    ubezpieczenia kupujacych i tyle).. EOT

    --
    Przemyslaw Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 15. Data: 2003-01-12 11:42:39
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    artek napisał(a):

    > przeciez dwoch gosci moze sie umowic ze niby wyslali cos do siebie
    > wartosciowego i .....

    IMHO nieprawda, wysylasz paczke, masz dowod nadania, otrzymujesz paczke
    podpisujesz odbior...

    --
    pozdrawiam rafi
    [winietki i w ogole podatki od podatkow...]

  • 16. Data: 2003-01-12 11:46:02
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>

    Shivman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Heartshade__" <heartshade@wp.(nospam)pl>
    > Daruj sobie. To jest cena za twoją naiwność.
    > W tym przypadku mało prawdopodobne aby przesyłka na poczcie zaginęła.
    > Każdy kto żąda wcześniejszej zapłaty za towar jest potencjalnym
    > oszustem. Wierz mi.
    Oczywiscie ze jest spore prawdopodobienstwo, ze przesylka zaginela wlasnie
    na naszej zlodziejskiej poczcie. Zwlaszcza jesli wygladala "apetycznie".
    Natomiast tekst o potencjalnych oszustach jest niesmaczny - zycze Ci zebys
    kiedys wyslal cos duzej wartosci komus, i to wrocilo po miesiacu, czesto
    sponiewierane maksymalnie.
    MZ

  • 17. Data: 2003-01-12 11:48:41
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>

    Sandra <d...@w...pl> wrote:
    > Jednak federacja konsumentow nas uczula byśmy tego nie robili wobec
    > ryzyka dochodzenia swoich praw,których nie można w większości
    > wyegzekwować a tym samym naiwność nas drogo kosztuje.
    W przypadku wplaty na konto Allegro ubezpiecza transakcje do kwoty 300 zl,
    niestety od strony Kupujacego. Jesli zgodzisz sie zaplacic za pobraniem -
    nie ma ubezpieczenia.
    Szerzej w listopadowym numerze Magazynu Internet w artykule Bezpieczene
    Aukcje.
    MZ

  • 18. Data: 2003-01-12 12:03:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Izi <m...@n...zp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avrkn4$5fk$...@n...onet.pl...
> [...]
    > nie ma ubezpieczenia.
    > Szerzej w listopadowym numerze Magazynu Internet w artykule Bezpieczene

    uprzejmie dziekuje ale nie ma takiej siły,która by mnie skłoniła do zakup
    taką drogą ...

    Sandra

  • 19. Data: 2003-01-12 12:06:09
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <avrct1$lvn$1@szmaragd.futuro.pl>, Andrzej i B. wrote:
> [...]
    > sprzedaży a kupujący od niej nie otrzymał, Może wystąpić na drogę
    > odszkodowawczą od tej strony z powodu niedotrzymana umowy tylko problem bo
    > umowę zawarł z pocztą sprzedający (może należy traktować to jako umowę
    > trójstronną gdzie reprezentantem lub raczej pełnomocnikiem przy zawieraniu
    > był sprzedający). Pewnie są odpowiednie regulacje prawne, ale nie można
    > chyba żądać od sprzedawcy odszkodowania bo spełnił ustalony warunek ( wydał
    > towar wskazanej stronie). To tylko wywody logiczne a nie prawne ale pewnie
    > znajdzie się światły umysł i rozjaśni bo dywagować by można wiele na ten

    One nie są do końca aż takie logiczne, bo MZ umowa jest na towar i mnie
    jako końcowego odbiorce interesuje towar a nie srodek jego dostarczenia.
    Słowem traktuje informacje o sposobie dostarczenia właśnie jako informacje
    a nie element umowy. Chce ten towar mieć w całości w swoich rękach w
    jakims przedziale czasowy i to wszystko. Rozumując w proponowany przez
    Ciebie sposób okazuje się że popełniamy cholerne ryzyko w przypadku wielu
    zakupów, bo np. gdy kupujemy lodówkę bez własnego transportu - gdy
    organizuje go sprzedawca (a może wynajmuje trzecią firmę i co wtedy? Umowa
    trójstronna jak mówisz?). A jeśli zamawiasz jakiś wyszukany telewizor,
    na który wpłacasz zaliczkę a sprzedawca Ci mówi wcześniej że to potrwa bo
    mają go w magazynach na drugim końcu Polski? To też umowa trójstronna z
    ich firmą transportową?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2003-01-12 12:27:54
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>

    Sandra <d...@w...pl> wrote:

    > uprzejmie dziekuje ale nie ma takiej siły,która by mnie skłoniła do
    > zakup taką drogą ...
    Jak Ci tylko usilowalem wyjasnic, ze jest to paradoksalnie
    najbezpieczniejszy sposob pozwalający w razie lewego sprzedającego odzyskać
    pieniądze. Tyle, ze Allegro drobnym drukiem obwarowało to tyloma wymaganiami
    (wczesniejszepozytywne komentarze, w tym w ciagu ostatnich ilustam dni,
    itd). ze trzeba dobrze przeczytac warunki pod jakimi bedzie mozliwy zwrot
    pieniedzy. Generalnie wychodzi ze to ubezpieczenie dotyczy w zasadzie
    sprawdzonych sprzedawcow,a tacy zwykle nie naciagaja.
    Konkluzja: nie kupowac od "konczynek", "zer" i "zoltodziobow".
    MZ