-
1. Data: 2008-03-12 10:50:04
Temat: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>
Ostanio z racji jakiejs tam awarii oddalem jeden z moich aparatow
fotograficznych do serwisu i procz samej awarii opisalem inne problemy,
ktore wystepowaly (na skutek zuzycia).
Serwis naprawe wycenil, jednak sprawa stanela w miejscu, gdy okazalo sie,
ze jednej czesci nie maja i poki jej nie dostana nie sa w stanie nic
zrobic.
Spytalem czy poradziliby sobie gdybym rzeczona czesc (oryginalna) im
dostarczyl - odpowiedz byla przeczaca. Oni naprawiaja tylko swoimi
czesciami i moimi widocznie gardza ;-)
Jak to jest? Maja prawo odmowic takiej naprawy?
Rozumiem, ze chcialbym obnizyc koszty, ale to nie ma nic do rzeczy - poki
co fizycznie nie sa w stanie kiwnac palcem, poki jakims cudem ta czesc sie
u nich nie zmaterializuje, lub ja jej nie dostarcze.
W serwisach samochodowych nie ma tego typu problemu - nie ma przeszkod by
jakies elementy dostarczyc serwisowi, nie ma przeszkod by negocjowac cene
czy zakres wykonywanych robot.
Ps. I tak obecnie rzeczpnej czesci nie mam jak dostarczyc, ale nie
usmiecha mi sie czekac zalozmy 2 miesiecy, az ona laskawie przyjdzie...
Ps2. Sa jakies sposoby by zmusic serwis, aby ten dokonal naprawdy w
krotszym terminie? Obecna sytuacja jest patowa i tak naprawde nie wiadomo
kiedy cos sie ruszy.
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
2. Data: 2008-03-12 17:01:04
Temat: Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta
Od: Any User <u...@a...pl>
> Ostanio z racji jakiejs tam awarii oddalem jeden z moich aparatow
> fotograficznych do serwisu i procz samej awarii opisalem inne problemy,
> ktore wystepowaly (na skutek zuzycia).
>
> Serwis naprawe wycenil, jednak sprawa stanela w miejscu, gdy okazalo sie,
> ze jednej czesci nie maja i poki jej nie dostana nie sa w stanie nic
> zrobic.
> Spytalem czy poradziliby sobie gdybym rzeczona czesc (oryginalna) im
> dostarczyl - odpowiedz byla przeczaca. Oni naprawiaja tylko swoimi
> czesciami i moimi widocznie gardza ;-)
>
> Jak to jest? Maja prawo odmowic takiej naprawy?
To naprawa gwarancyjna, lub chociaż w części gwarancyjna? Jeśli tak, to
jest problem formalny z ustanowieniem gwarancji na wykonaną naprawę.
Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez
centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie
w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach.
--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com
-
3. Data: 2008-03-12 22:33:12
Temat: Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>
> To naprawa gwarancyjna, lub chociaż w części gwarancyjna? Jeśli tak, to
> jest problem formalny z ustanowieniem gwarancji na wykonaną naprawę.
Nope - gwarancja skonczyla sie juz jakis czas temu - usluga w pelni
odplatna.
> Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez
> centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie
> w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach.
Sęk w tym ze ta czesc kosztuje 30pln... Tylko ze nie potrafia jej
sprowadzic :-/
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
4. Data: 2008-03-12 22:42:52
Temat: Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta
Od: Any User <u...@a...pl>
>> Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez
>> centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie
>> w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach.
>
> Sęk w tym ze ta czesc kosztuje 30pln... Tylko ze nie potrafia jej
> sprowadzic :-/
Ale zasady to zasady. Precedensy są z reguły zbyt kosztowne, aby je
ryzykować w imię kilku(nastu) złotych zysku w tą, czy w tamtą stronę.
--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com
-
5. Data: 2008-03-12 23:55:21
Temat: Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>
> Ale zasady to zasady. Precedensy są z reguły zbyt kosztowne, aby je
> ryzykować w imię kilku(nastu) złotych zysku w tą, czy w tamtą stronę.
Rozumiem, ze nie robia mi psikusa, tylko kieruja sie jakimis swoimi
przepisami.
Pytanie jak to sie ma do obowiazujacego u nas prawa, czy moga odmowic
skoro sami nie sa w stanie czesci sprowadzic, wiec de facto naprawy
wykonac nie moga?
W ten sposob nie okreslono gornej granicy kiedy sprzet zostanie naprawiony
wobec czego teoretycznie moge czekac do zimy...
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"