-
1. Data: 2010-05-20 16:12:46
Temat: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
Witam,
Mam problem z niesolidnym serwisem. Chodzi o komputer Toshiba, historai
jest nastepujaca:
- Komputer kupiony ok 3 miesiace temu w sklepie komputerowym w katowicach
- po miesiacu zepsul sie zalilacz, kotry zostal wymieniony na nowy (brak
jakiejkolwiek dokumentacji w tej sprawie, serwis nie wydal zadnego
potwierdzenia wykonania naprawy)
- po kilku dniach uzytkowania (z "nowym" zasilaczem ) komputer ulegl
uszkodzeniu (dym i swąd)
- komp. zostal odeslany do serwisu Toshiby do Gdanska
- po kilku dniach przyszla odpowiedz, ze uszkodzenie nastapilo z winy
uzytkownika (przepiecie w sieci, troche dziwne przepiecie bo zasilacz
sie nie uszkodzil tylko komputer!) i ze odesla komp po zaplaceniu 170
PLN za zdiagnozowanie i kuriera.
- w ocenie serwisu naprawa kosztowalalby 1300 PLN (cena kompa 2300)
Oczywiscie nie moge zaakceptowac decyzji serisu i zastanawiam sie co
powinienem robic dalej, W jaki sposob wymoc naprawe komutera?
Jakie kroki powinienem podjac?
Poki co to napisalem do serwisu o pisemna decyzje odmowy naprawy
gwarancyjnej.
--
pozdr
Wojtek
-
2. Data: 2010-05-20 20:57:54
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:ht3n1v$j2u$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Mam problem z niesolidnym serwisem. Chodzi o komputer Toshiba, historai
> jest nastepujaca:
> - Komputer kupiony ok 3 miesiace temu w sklepie komputerowym w katowicach
> - po miesiacu zepsul sie zalilacz, kotry zostal wymieniony na nowy (brak
> jakiejkolwiek dokumentacji w tej sprawie, serwis nie wydal zadnego
> potwierdzenia wykonania naprawy)
> - po kilku dniach uzytkowania (z "nowym" zasilaczem ) komputer ulegl
> uszkodzeniu (dym i swąd)
> - komp. zostal odeslany do serwisu Toshiby do Gdanska
> - po kilku dniach przyszla odpowiedz, ze uszkodzenie nastapilo z winy
> uzytkownika (przepiecie w sieci, troche dziwne przepiecie bo zasilacz sie
> nie uszkodzil tylko komputer!) i ze odesla komp po zaplaceniu 170 PLN za
> zdiagnozowanie i kuriera.
> - w ocenie serwisu naprawa kosztowalalby 1300 PLN (cena kompa 2300)
>
>
> Oczywiscie nie moge zaakceptowac decyzji serisu i zastanawiam sie co
> powinienem robic dalej, W jaki sposob wymoc naprawe komutera?
> Jakie kroki powinienem podjac?
> Poki co to napisalem do serwisu o pisemna decyzje odmowy naprawy
> gwarancyjnej.
>
>
> --
> pozdr
> Wojtek
>
Tłumaczenie serwisu bez sensu.
po pierwsze w wyniku przepięcia powinno zadziałać ograniczenie prądowe
zasilacza.
Sprawdź normy dla zasilacza. Bo np. ten
http://zasilaczeonline.pl/product_info.php?cPath=44&
products_id=210&osCsid=1a6504d19f4334076817167a0de2e
eb0
ma zabezpieczenie przepięciowe.
-
3. Data: 2010-05-20 21:43:33
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
Marcin [3M] wrote:
> Tłumaczenie serwisu bez sensu.
> po pierwsze w wyniku przepięcia powinno zadziałać ograniczenie prądowe
> zasilacza.
>
Dokladnie tak samo uwazam, pytanie tylko co dalej z tym zrobic.
Jakich srodkow uzyc, by przekonac serwis o tym, ze nie ma racji.
--
pozdr
Wojtek
-
4. Data: 2010-05-21 06:24:55
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
postraszyc sądem oraz skargą do centrali toshiby(laptop na gwarancji wiec
oddlaes do serwisu ktory ma podpisana umowe z toshiba, utrata umowy bedzie
dla nich bolesniejsza niz sad), potem jak nie zadziala postraszyc sadem za
pomoca kancelarii prawnej a jak nie podziaa to chyba juz tylko pozew ci
zostanie.
-
5. Data: 2010-05-21 06:38:03
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
a jeszcze jedno!!!! poproś o nagranie ze stanowiska serwisowego na ktorym
byl laptop:)
mnie tak (prowadze firme komputerowa) chcieli odbic z gwarancji laptopa
klienta twierdzac ze przyjechal ze zbitą matrycą:))))))))
po utarczkach slowynych zarzadalem udostepnienia nagran z rozpakowywania
latopa u nich i ze stanowiska serwisowego oraz dokladnych zdjec ze zblizenia
obudowy matrycy przy ktorej bylo pekniecie.
i nagle juz nie musialem wymieniac matrycy na swoj koszt - zmienili gadke o
180 stopni.....
nie pamietam co to za serwis byl ale gdzies powinny byc maile od nich (zdaje
sie ze to nie bylo w gdansku tylko gdzies blizej - chyba wawa).
-
6. Data: 2010-05-21 07:50:15
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
Michał Gut wrote:
> a jeszcze jedno!!!! poproś o nagranie ze stanowiska serwisowego na
> ktorym byl laptop:)
>
:o , to serwisy prowadza rejestracje video swoich stanowisk???
--
pozdr
Wojtek
-
7. Data: 2010-05-21 08:44:34
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:ht58um$b3n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> postraszyc sądem oraz skargą do centrali toshiby(laptop na gwarancji wiec
> oddlaes do serwisu ktory ma podpisana umowe z toshiba, utrata umowy
> bedzie dla nich bolesniejsza niz sad), potem jak nie zadziala
> postraszyc sadem za pomoca kancelarii prawnej a jak nie podziaa to
> chyba juz tylko pozew ci zostanie.
A uwazasz, ze ten serwis postepuje niezgodnie z wytycznymi producenta?
Jesli jest to zewnetrzna firma, to czym wiecej usterek tym wieksze zyski...
Ostatecznie moga bazowac na tym, ze nieuzasadniona reklamacja to 150 zl a
za wymiane plyty dostaja 50 zl ...
--
Picasso
-
8. Data: 2010-05-21 10:32:43
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
uwazasz ze toshiba ryzykowalaby utrate dobrego imienia ?
ja nie.
wiem natomiast ze zdarzaja sie serwisy paprakow ktorzy wróżą z fusów
zatrudniajac ludzi z lapanki.
-
9. Data: 2010-05-21 10:34:11
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> :o , to serwisy prowadza rejestracje video swoich stanowisk???
u mnie nie ma ale u nich to zadanie zalatwilo wszystkie problemy i nagle
wszystko dalo sie zalatwic..... niektore maja (u mnie bedzie zamontowana, bo
zdarzylo mi sie ze klienci mi probowali kity wciskac ze zrobilem to a nie
zrobilem tamtego itd.).
-
10. Data: 2010-05-21 10:44:25
Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>
> Ostatecznie moga bazowac na tym, ze nieuzasadniona reklamacja to 150 zl a
> za wymiane plyty dostaja 50 zl ...
>
> --
> Picasso
A przypadkiem zapis o pobieraniu pieniędzy za nieuzasadnioną reklamację nie
znalazł się w spisie klauzul zabronionych? Warto poszukać - obiło mi się o
uszy, a tym może się zainteresować UOKiK. Poza straszeniem sądem proponuję
kontakt z centralą toshiby i rzeczowo na piśmie przedstawić sprawę.