  • 1. Data: 2007-12-12 14:50:58
    Temat: Ochrona lokatorów
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Czy w przypadku usługowego wynajmu apartamentów, mają zastosowanie
    zapisy ustawy o ochronie praw lokatorów bez względu na czas
    zamieszkiwania klienta w wynajmowanym apartamencie ?

    Ustawa nie obejmuje lokali "przeznaczonych do krótkotrwałego pobytu
    osób". O jakim czasie tutaj mówimy ?

    Chodzi mi o to, by zorientować jakie jest ryzyko związane z
    prowadzeniem działalności gospodarczej, polegającej na wynajmie
    apartamentów w formie podobnej do działalności hotelarskiej. Czy
    kryterium jest tu tylko czas wynajmu ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2007-12-12 15:44:58
    Temat: Re: Ochrona lokatorów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:
> [...]
    > zamieszkiwania klienta w wynajmowanym apartamencie ?
    >
    > Ustawa nie obejmuje lokali "przeznaczonych do krótkotrwałego pobytu

    hotel, dom turystyczny, izba wytrzeźwień :)

> [...]
    > prowadzeniem działalności gospodarczej, polegającej na wynajmie
    > apartamentów w formie podobnej do działalności hotelarskiej. Czy

    no właśnie o usługi turystyczne w tym "krótkotrwałym" chodzi.
    Istotne będzie jak sformułujesz umowę, żeby z niej nie wynikało, że
    oddajesz komuś lokal "trwale".