  • 1. Data: 2008-03-31 21:25:15
    Temat: Ochrona danych osobowych - co mi grozi?
    Od: kalin <q...@g...com>

    Witam, sprawa wyglada tak:
    pracuje u jednego z operatorow kom. Wchodzilem na konto kolesia ktory
    odbil mi laske. Wchodzilem na to konto w celu sprawdzenia czy pisze do
    niej - jej nr i tak przeciez znalem. Zadnych zmian nie dokonywalem ani
    tez nikomu nie udostepnialem zadnych danych. Poprostu interesowalo mnie
    czy pisze pod dany nr. Koles domyslil sie ze mam dostep do jego konta i
    zglosil to do operatora. Dzisiaj w pracy zaprosili mnie na rozmowe,
    pokazali moje logowania na jego konto. Ja sie przyznalem i napisalem
    stosowne oswiadczenie.
    Z pracy pewnie wylece, ale z tego co wiem koles zglosil tez ten fakt do
    prokuratury - co mi moze grozic?

  • 2. Data: 2008-03-31 21:34:04
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - co mi grozi?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "kalin" <q...@g...com> wrote
> [...]
    > niej - jej nr i tak przeciez znalem. Zadnych zmian nie dokonywalem ani tez
    > nikomu nie udostepnialem zadnych danych.

    Tu może chodzić nie tyle o dane osobowe, ale o dane objęte tajemnicą
    telekomunikacyjną (np. billing)- patrz ustawa prawo telekomunikacyjne.
    Dodatkowo zajrzyj do kk - rozdz. p-swa przeciwko ochronie informacji czy
    jakoś tak.

  • 3. Data: 2008-03-31 21:52:19
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > telekomunikacyjną (np. billing)- patrz ustawa prawo telekomunikacyjne.
    > Dodatkowo zajrzyj do kk - rozdz. p-swa przeciwko ochronie informacji czy

    "Art. 266. § 1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie
    zobowiązaniu, ujawnia lub wykorzystuje informację, z którą zapoznał się
    w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną,
    społeczną, gospodarczą lub naukową,podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

    Ujawnic nie ujawniłem, a wykorzystywac... ? Wykorzystalem w taki sposob
    ze potwierdzilem swoje przypuszczenia... W zaden inny sposob tego nie
    wykorzystalem

  • 4. Data: 2008-03-31 21:58:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "kalin" <q...@g...com> wrote
> [...]
    > społeczną, gospodarczą lub naukową,podlega grzywnie, karze ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

    Zobacz też art. zaczynający się od "Kto uzyskuje informacje dla niego
    nieprzeznaczoną...", ale nie wiem czy na to się łapiesz. No i przepisy karne
    na końcu w prawie telekomunikacyjnym.

  • 5. Data: 2008-03-31 22:02:04
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Zobacz też art. zaczynający się od "Kto uzyskuje informacje dla niego
    > nieprzeznaczoną...", ale nie wiem czy na to się łapiesz. No i przepisy karne
    > na końcu w prawie telekomunikacyjnym.

    "Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

    Uprawnienia mam bo pracuje na bazie danych klientow. Pisma nie
    otwieralem ani tym bardziej nie łamałem zadnych zabezpieczen

  • 6. Data: 2008-03-31 22:07:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Pewnie przynajmniej wchodzi w grę kara administracyjna. Dzial XI PT.
    http://www.urtip.gov.pl/_gAllery/96/961.pdf

  • 7. Data: 2008-03-31 22:46:27
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Pewnie przynajmniej wchodzi w grę kara administracyjna. Dzial XI PT.
    > http://www.urtip.gov.pl/_gAllery/96/961.pdf

    a co jesli to jest nr prepaid a wg regulaminu operatora, kazdy moze
    sobie zadzwonic do BOU i podajac nr niezarejestrowanego prepaida
    uzyskac informacje z billingu

  • 8. Data: 2008-03-31 22:55:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "kalin" <q...@g...com> wrote
    > a co jesli to jest nr prepaid a wg regulaminu operatora, kazdy moze sobie
    > zadzwonic do BOU i podajac nr niezarejestrowanego prepaida uzyskac
    > informacje z billingu

    Chcesz powiedzieć, że jak znam nr telefonu osoby w pre-paidzie to mogę
    uzyskać jej billing 8-) ?!

  • 9. Data: 2008-03-31 23:01:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kalin pisze:

    > a co jesli to jest nr prepaid a wg regulaminu operatora, kazdy moze
    > sobie zadzwonic do BOU i podajac nr niezarejestrowanego prepaida uzyskac
    > informacje z billingu

    Niezupełnie każdy i raczej nie z billingu.
    Co do odpowiedzialności karnej, trudno powiedzieć, czy i co wymyśli
    prokurator, chociaż najbardziej mi trafia do przekonania art. 266 § 1
    KK, ale niska szkodliwość czynu itp.

    Odpowiedzialność z tytułu Prawa telekomunikacyjnego raczej Ci nie grozi,
    te zapisy są w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych, nie
    pracowników. Natomiast możesz mieć większy problem - jeżeli doszłoby do
    postępowania przez prezesa UKE i nałożenia kary, to Twój obecny
    pracodawca może domagać się rekompensaty. A kary z UKE nie są małe,
    najmniejsza do tej pory to 50 kzł.

    M.

  • 10. Data: 2008-03-31 23:20:51
    Od: Robert Jaroszuk <z...@i...tnij.to.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > postępowania przez prezesa UKE i nałożenia kary, to Twój obecny
    > pracodawca może domagać się rekompensaty. A kary z UKE nie są małe,

    No i na domaganiu się skończy.
    Obciążyć go mogą jedynie do 3krotności jego miesięcznych poborów.
    A i tak wątpliwe jest żeby w tym przypadku coś takiego mu groziło.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d? s: a- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N+ DI+ V-