  • 1. Data: 2008-01-25 18:26:15
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: j...@g...com

    Witam,

    Sprawa wyglada tak:

    Z firmy windykacyjnej otrzymuję SMS-y z wezwaniem do zapłaty, nie mam
    wobec nich ani wobec znanych mi instytucji lub ludzi zobowiązań
    finansowych.

    Na prośbę o wyjaśnienie sytuacji, firma ta milczy.

    W związku z tym wysłałem do nich informacje z prośbą o podanie
    sytuacji w jaki sposób pozyskali mój nr telefonu komórkowego.
    Oczywiście nie dostałem odpowiedzi.

    Pytanie:

    Gdzie i do kogo mozna zgłosic naruszenie ustawy o danych osobowych
    przez firme windykacyjną?

    pozdrawiam

    Jarek Nowak

  • 2. Data: 2008-01-25 18:27:05
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik j...@g...com napisał:
    [..]
    > Gdzie i do kogo mozna zgłosic naruszenie ustawy o danych osobowych
    > przez firme windykacyjną?

    A po co?
    Wytocz im proces za naruszenie miru domowego.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-01-25 19:12:03
    Od: "Łukasz" <l...@p...cutit.fm>

    > Użytkownik j...@g...com napisał:
    > [..]
    >
    > A po co?
    > Wytocz im proces za naruszenie miru domowego.

    eee tam ...zawiadom Prokuraturę o usiłowaniu oszustwa

  • 4. Data: 2008-01-25 21:02:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Jedyne, co ewentualnie może z takich SMS-ów dać się "wydusić", to to
    złośliwe niepokojenie. Skoro poinformowałeś ich, że roszczenia ich nie
    uznajesz, to powinni iść do sądu, a nie złośliwie wysyłać SMS-y. Ale to
    wykroczenie. Pomysły z naruszeniem miru domowego (Arka) oraz oszustem
    (Łukasza) uważam za nietrafione i z góry skazane na niepowodzenie.

    Natomiast można by ewentualnie drążyć temat danych osobowych. Wezwanie na
    piśmie listem poleconym pozostawione bez odpowiedzi stanowi podstawę do
    złożenia zawiadomienia o przestępstwie do prokuratora. Z tym, że powinno
    ono dotyczyć danych osobowych, a nie numeru telefonu komórkowego.